Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
"Taustakuvaksi" ilmisesti keksitty laittaa kuva siitä metiköstä mistä takarungonraato löydettiin, sen sijaan että esim. joku kuva MiG-3:sta sen lentäessä?
Meinaan, että olisiko tämä kuitenkin ollut suomalaisten käsissä enemmän jees?
MIG-3 olisi ollut Hurricane tapainen riippakivi ilmavoimille.
Huono aseistus ja vakavuus (ammuttaessa) olisivat vähentäneet koneen taisteluarvoa.
Aseistus olisi ainakin pitänyt korvata 12.7 mm Berezin UB → MG 151/20 20 mm.
Moottorin kestävyys (20-30 h) olisi taasen aiheuttanut koneiden seisomisen kentällä/korjaamolla, niitä odotellessa.
Muidenkin varaosien saanti olisi ollut varmasti vaikeaa, siihen kun lisätään muut ongelmat päälle.
Niin voidaan sanoa että ”Ne pommit jotka tuhosivat MIG-3 koneet, tiesivät kyllä paikkansa,”.
MIG-3 olisi ollut Hurricane tapainen riippakivi ilmavoimille.
Huono aseistus ja vakavuus (ammuttaessa) olisivat vähentäneet koneen taisteluarvoa.
Aseistus olisi ainakin pitänyt korvata 12.7 mm Berezin UB → MG 151/20 20 mm.
Moottorin kestävyys (20-30 h) olisi taasen aiheuttanut koneiden seisomisen kentällä/korjaamolla, niitä odotellessa.
Muidenkin varaosien saanti olisi ollut varmasti vaikeaa, siihen kun lisätään muut ongelmat päälle.
Varmaankin näin. Tuo @Sarek1 postaama artikkeli muuten kertoo, että aseistuksen lisääminen olisi vaikuttanut turhan kielteisesti nopeuteen ja liikehtimiseen.MIG-3 olisi ollut Hurricane tapainen riippakivi ilmavoimille.
Huono aseistus ja vakavuus (ammuttaessa) olisivat vähentäneet koneen taisteluarvoa.
Aseistus olisi ainakin pitänyt korvata 12.7 mm Berezin UB → MG 151/20 20 mm.
Moottorin kestävyys (20-30 h) olisi taasen aiheuttanut koneiden seisomisen kentällä/korjaamolla, niitä odotellessa.
Muidenkin varaosien saanti olisi ollut varmasti vaikeaa, siihen kun lisätään muut ongelmat päälle.
Niin voidaan sanoa että ”Ne pommit jotka tuhosivat MIG-3 koneet, tiesivät kyllä paikkansa,”.
Varmaankin näin. Tuo @Sarek1 postaama artikkeli muuten kertoo, että aseistuksen lisääminen olisi vaikuttanut turhan kielteisesti nopeuteen ja liikehtimiseen.
Monessa maassa - mutta erityisesti Neuvostoliitossa - pelättiin että seuraavassa sodassa erittäin korkealla, it-tykistön kantaman yläpuolella lentävät pommikoneet tulevat ja pommittavat kaupungit soraläjiksi. Siksi kehitettiin juuri MiG-1/3:n tapainen äärimmilleen viety korkeatoimintakone jolla ei ollut sitten kauheasti käyttöä kun stratosfääripommitukset eivät toteutuneetkaan. Samaa lähtöä on Petljakov Pe-2 joka oli alkujaan raskas hävittäjä. Kaivakaapa huviksenne esiin sille laaditut alkuperäiset suorituskykyvaatimukset: ne olivat tuona aikana aivan utopistisia.
Heh , oishan se ollut jotakin, kun meillä olisi ollut pari laivueellista Spitejä ja tarpeeksi Merlinejä vaihtomoottoreiksi. Oijoi.Lisä aseet olivat siivissä ”gondoleissa” kuten BF 109 koneessa, siitä nopeuden putoaminen.
Aseistuksen tehostaminen (12,7→ 20 mm) olisi kyllä ollut haastavaa/mahdotonta.
Koska aseet ovat nipussa moottorin päällä.
Mersun rinnalle olisi voitu katsella jotain vähän käytettyä länsimaista vaihtoehtoa.
Sillä näitä olisi ollut ranskassa tarjolla ja joka päivä saapui uusia ( saattoivat kyllä vaatia vähän kunnostusta ensin), liitettäväksi suomen ilmavoimiin.
Tai meitä vastassa talvisodassa! Näin olisi voinut käydäkin, jos Viro olisi ehtinyt saada v 1937 tilaamansa 12 kpl Spitfire I:tä. Ja lisäksi tietysti Neuvostoliitto olisi aikaistanut Baltian haltuunottoa noin puolella vuodella. Asiaan liittyy fiktiotarinakin, joka löytyy linkistä.Heh , oishan se ollut jotakin, kun meillä olisi ollut pari laivueellista Spitejä ja tarpeeksi Merlinejä vaihtomoottoreiksi. Oijoi.
Sinällään erikoista, että kurjasta Lagg-3:sta saatiin erinomainen La-5 lähes pelkällä nokan ja moottorin vaihdolla.Kun näitä sotasaalishävittäjiä miettii, niin eipä nyt myöskään LaGG-3:n mikään varsinainen menestys ilmavoimille ollut. Tyyppikirjavuus oli tässäkin tapauksessa varmasti melkoinen kirous. Huolto- ja varaosien saatavuus kyseenalaista. Saatiinko näillä jopa 1 ilmavoitto ?
Katso liite: 20856
Tämä olikin ihan uutta tietoa minulle!Tai meitä vastassa talvisodassa! Näin olisi voinut käydäkin, jos Viro olisi ehtinyt saada v 1937 tilaamansa 12 kpl Spitfire I:tä. Ja lisäksi tietysti Neuvostoliitto olisi aikaistanut Baltian haltuunottoa noin puolella vuodella. Asiaan liittyy fiktiotarinakin, joka löytyy linkistä.
https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwj2ieXS4bLaAhXINJoKHRwTDYoQFggmMAA&url=https://forum.axishistory.com/viewtopic.php?t=159436&usg=AOvVaw1QJf1rRTVSmNVB3paf2kvo
Heh , oishan se ollut jotakin, kun meillä olisi ollut pari laivueellista Spitejä ja tarpeeksi Merlinejä vaihtomoottoreiksi. Oijoi.
Talvisodassa Ilmavoimat pudotti yli 200 konetta sekä it lisäksi yli 300 kpl. Montako lentokelpoista konetta noista saatiin? Pääosa putosi omalle puolelle ja vedetkin olivat jäässä lähes koko ajan.Eikö niitä tippunut ranskaan koko sodan ajan ja kuljetus yhteydet olisi olleet paljon paremmat kuin jostain venäjän arolta.
Enne tuota olisi kannattanut yrittää kuin MIK;ejä kerätä venäjän arolta.