Yhdysvaltain presidentinvaalit 2024

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaarne
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Tässä hyvä yhteenveto realclearpoliticsin keräämistä eri mielipidetiedusteluista. Yksittäiset gallupit ovat yhdentekeviä ja joku firma voi olla huono, mutta jotain trendejä voi havaita näiden keskiarvoista. Trump on aiempiin vaaleihin verrattuna selvästi paremmassa asemassa.

Katso liite: 106433

Useimmat ellei lähes kaikki galluppeja tekevät yritykset ja instituutiot ovat muokanneet tapaansa kerätä dataa ja muodostaa siitä ennuste kun kahden edellisen vaalikierroksen kohdalla on mennyt niin huolella vihkoon.

Lisäksi näissä vaaleissa on se erikoisuus, että toinen ehdokas on vaihtunut kesken kampanjan, sitä vaikutusta ei ole noissa ennustemalleissa huomioitu oikein, koska on aika harvinainen tapaus.

Jännä nähdä pieneneekö galluppien ja todellisuuden välinen erotus noiden muutosten jälkeen.

Näinhän ne gallup-firmat aina väittävät, mutta sama vääristymä silti jatkuu vaaleista toiseen.

Mutta tätä trendiä voi seurata myös viimeisen 3 kuukauden ajalta. Tuskin siinä ajassa gallupien teossa on mikään muuttunut. Harris oli näissä gallupeissa johdossa kesällä ja alkusyksystä, mutta on tippunut tasaisesti. Nyt Trump johtaa aika selkeästi.

Lisäksi on hyvä huomata että swing state demokraattikandidaattien mainoksissa on ollut muutos viime viikkoina. Nyt he kehuvat kuinka ovat tukeneet Trumpin politiikkaa ja ovat vastustaneet Bidenin politiikkaa. Heillä on epäilemättä hyvä käsitys oman osavaltionsa äänestäjien mielialoista ja omista ei-julkisista gallupeistaan.

Mikäli tämä koko amerikan alkuperäiskansan ja joka jenkkimummon unelma presidentti Trumpin Donald valittaisiin pressaksi
niin veron korotuksillako 1 %- 3 % Eu tukisi enempi Ukrainan sodankäyntiä nykytilanteeseen verrattuna.
Taitaa olla rauhan miehet Jenkkilässä vähemmistössä. Yks puolikahjo ehdokas tahtoo Hitlerin valtuudet. Sisäpolitiikaa en tunne ja kauppasodassa
Intian talouskasvu on suurin eli 7 %. Osavaltio kohtaiset äänestykset ovat helvetin tasaisia.
Siinä tärkeimmät.
Toivottavasti ei hymy hyydy parin viikon päästä Euroopassa.
Luulen että Harris voittaa.

Useimmat ellei lähes kaikki galluppeja tekevät yritykset ja instituutiot ovat muokanneet tapaansa kerätä dataa ja muodostaa siitä ennuste kun kahden edellisen vaalikierroksen kohdalla on mennyt niin huolella vihkoon.

Lisäksi näissä vaaleissa on se erikoisuus, että toinen ehdokas on vaihtunut kesken kampanjan, sitä vaikutusta ei ole noissa ennustemalleissa huomioitu oikein, koska on aika harvinainen tapaus.

Jännä nähdä pieneneekö galluppien ja todellisuuden välinen erotus noiden muutosten jälkeen.

Realclearpolitics meni mäkeen 2016 Clinton vs Trump ennusteessa, 2020 Biden vs Trump taas osui aikalailla kohdalleen.
Noita vaankieli osavaltioiden polleja kun katsoon, niin mielestäni etu Trumpi hyväksi vaikuttaisi ilmaantuneen samoinhin aikoihin, lokakuun ensimmäisen viikun loppupuolella, kun Musk rupesi näkyvästi panostamaan Trumpin kampanjaan.

Tuon panostuksen on varmaan huomannut itsekukin Twitterissä, kun Muskin vaalipläjäyksiä pukkaa.

7MIQ5UVMCRGGNJSNRT4DHM36IM.jpg

Poikkeama ennusteesta Trumpin eduksi voi olla nyt vähän pienempi siksi että aiemmissa tilanteissa oli vähän samaa kuin Perussuomalaisten kannattamisessa: sitä ei haluttu myöntää gallupeissa, vaikka äänestettiin. Nyt USAn vastakkainasettelun myötä on kuilu isompi ja Trump entisenä presidenttinä jo omille hyväksytty, jopa suosittu: ei ole enää niin paljon syitä 'piilotella' kannatusta.

Vaalipoliittisesti jopa päinvastoin: nyt yritetään näyttää niin hyvältä että massat vetäisivät epävarmat mukaan.

Tässä johtuen luulen että kannatusmittaukset ja ennustukset ovat osuvammat kuin viime vaaleissa.

Mitä helvettiläistä? 40 demaria on lähdössä vaalivaikuttamaan Yhdysvaltoihin. Aikovat kierrellä ovelta ovelle selittämässä, että äänestäkää Harrisia.

"- - vastaavaa matkaa ei ole Suomesta ennen tehty."

Siis ulkomaalaiset hämärätyypit itsenäisen maan vaaleissa! Jos mun ovelle tulisi joku ulkkis selittämään, mitä mun pitää muka äänestää, niin voi pojat... pitäisin sitä jo lähtökohtaisesti skandaalina.

Mitä helvettiläistä? 40 demaria on lähdössä vaalivaikuttamaan Yhdysvaltoihin. Aikovat kierrellä ovelta ovelle selittämässä, että äänestäkää Harrisia.

Siis ulkomaalaiset hämärätyypit itsenäisen maan vaaleissa! Jos mun ovelle tulisi joku ulkkis selittämään, mitä mun pitää muka äänestää, niin voi pojat... pitäisin sitä jo lähtökohtaisesti skandaalina.

Kyllähän moiselle toiminnalle pitää olla myös vastarintaliike Suomesta.
Hakkarainen markkinoimaan ovelta ovelle Trumpin puolesta.
Ja ketä näitä muita perussuomalaisia olisikaan sopivia. Eihän näinä aikoina voi vitsailla.
Tämä Hoover instituutin Rice oli tovin kuuntelussa, rauhallisempi retoriikka kuunneltavissa

Harrisilla näkyy gallupien perusteella olevan Massachusettsissa 27 pinnan kaula. Ans kattoo saako suomidemarit homman vielä käännettyä?

Käsittämätön tempaus tosiaan.

K

Kuka rahoittaa?

Hihina ei pie nyllain.

Ilmeisen epätodennäköistä, mutta mielenkiintoinen detalji: kongresssi voi valita presidentin, jos valitsijamiehet tasan. maaseudun tul

[vuonna 1824 ...] yksikään ehdokkaista ei saanut tarvittavaa enemmistöä valitsijamiehistä.​
Tämä tarkoitti presidentin valinnan siirtymistä kongressille. Valinnan teki edustajainhuone kolmen eniten ääniä saaneen ehdokkaan välillä niin, että jokaisella osavaltiolla on yksi ääni.​
Kovan politikoinnin jälkeen presidentiksi valittiin John Quincy Adams, vaikka Andrew Jackson oli alun perin saanut sekä häntä enemmän ääniä että valitsijamiehiä.​
Kyseessä oli toinen ja toistaiseksi viimeinen kerta, kun presidentti on valittu parlamentissa. Ensimmäisen kerran näin kävi 24 vuotta aiemmin, jolloin parlamentti valitsi demokraattis-republikaanisen puolueen ehdokkaiden Thomas Jeffersonin ja Aaron Burrin välillä.​
Sama metodi presidentin valintaan on kuitenkin edelleen käytössä, jos yksikään ehdokas ei saa enemmistöä, eli vähintään 270 ääntä.​
Käytännössä tämä on nykyisellään todennäköistä lähinnä, jos kärkiehdokkaiden äänet menevät tasan 269–269. Se on mahdollista myös marraskuun vaaleissa.​

Briteissä Labour lähetti, tai sen jäsenistä lähti myös noin 100 ihmistä kampanjoimaan. Aiheesta nousi pienimuotoinen kohu Briteissä ja myös Yhdysvalloissa.

Alla olevan artikkelin mukaan laillista toimintaa. Kuulostaa hämärältä tuo lähtö toiseen maahan kampanjoimaan ison valtuuston osana.

Foreign nationals are permitted to volunteers in political campaigns in the US as long as they are not compensated, according to Federal Election Commission rules.

Onkos tämä nyt sitä ulkomaalaisten tahojen vaalivaikuttamista? Amuricassa ei liene toimi, että ulkkarit tulee sanomaan ketä ja miten äänestetään. Suomikin lähinnä kommarimaa jos isolta osalta noita kysyy. Ajatelkaa nyt oikeasti jos maista XY ja Z tulisi porukkaa Suomeenkin sanomaan kuinka sun pitää äänestää oikealla tavalla! Itse äänestäisin ainakin just päinvastoin oli se sanoma mikä tahansa.

Onkos tämä nyt sitä ulkomaalaisten tahojen vaalivaikuttamista? Amuricassa ei liene toimi, että ulkkarit tulee sanomaan ketä ja miten äänestetään. Suomikin lähinnä kommarimaa jos isolta osalta noita kysyy. Ajatelkaa nyt oikeasti jos maista XY ja Z tulisi porukkaa Suomeenkin sanomaan kuinka sun pitää äänestää oikealla tavalla! Itse äänestäisin ainakin just päinvastoin oli se sanoma mikä tahansa.
Ryssien ja Kiinan botit hokee sitä sadoille tuhansille amerikkalaisille tälläkin hetkellä. Mitä sillä on väliä tuleeko vaalivaikutus sinulle puhelimen kautta, mainoksista, tiedotusvälineistä vai siten että joku käy oven takana, vai kaikista noista?

Back