Norjan ensimmäinen (ja ainoa) sähkökone tuli tonttiin, alkulähestymisessä loppui moottorista veto (fremdrift), akuissa oli vielä virtaa. Pilotti päätti
olla vetämättä DRS;n kahvasta, eli laskuvarjoa ei käytetty, lopputulos kone katolleen jorpakkoon. Pilotti oli Avinorin pomo, matkustajana joku paikallispoliitikko, molemmat kävelivät paikalta. Oli varmaan ihan jännä kokemus, mutta mikä ihme siinä varjon laukaisussa oikein tökkii, kun Sami Uotilakin veti mieluummin koneensa männikköön kuin nykäisi kahvasta..? Joo uusi Dymamic Recovery System maksaa Eur4500, mutta ton voisi suhteuttaa siihen että säilyt käytännössä lähes varmasti hengissä, ja matkustaja myös.
EDIT: siis kyseessä samanlainen Pipistrel Virus SW electric kuin Suomessa Malmin sähkölentokerholla, ainakin takarungosta ja sivuovesta päätellen?
Katso liite: 32031
Fiksu ratkaisu. Hätävarjo on vellihousuille.
Avinor-sjefen var pilot da et elektrisk småfly krasjet i et tjern i Arendal. Ingen personer ble skadet i ulykken.
www.nrk.no