Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ei hypitä siiven nuljahtaessa matalalla. Aikaa ei ole, eikä korkeutta hyppyynkään.Eikä tuossa tilanteessa koneessa ulos hypitä, muut kuin James Bond ja sekin vilmissä.
Kone on nähty kierteessä ilman toista siipeä.
Pystyssä pyörii, vauhtia on tuossa tilanteessa noin 300 km tuollaisella koneella. G:tä rungossa pyörimisen takia. Toivoton tilanne, ei mitään tehtävissä. Pilotti ainakin tiesi varmuudella, että lähtö tulee. Luultavasti myös muut. Eivät joutuneet kärsimään pitkään, siitä lohdullinen on tuollainen äkkipysäys.Tuo ei ole hyväksi poistumisen kannalta.
Videossa näkyy että tulee aika lujaa alaspäin ja pyörii ihan kohtalaisessti.
Todella kurja juttu, Jämijärven kit-koneeseen oli tehty itse muutoksia valmistajan piirustusten ohi joita ei ollut hyväksytetty Trafilla. Ja Ruotsin onnettomuuskone oli Australiasta... eikö näitä valmisteta kaupallisesti Euroopassa vai onko hintakilpailu hyppyhommissa noin kovaa että pitää kaivaa taivaspulkat jostain down-underista tai tehdä itse (Jämin ja se siis vielä potkuriturbiini!!) ?Ei hypitä siiven nuljahtaessa matalalla. Aikaa ei ole, eikä korkeutta hyppyynkään.
En osaa tuosta tarkempaa sanoa, luulisin kumminkin, että noita Euroopassakin tehdään. Tietääkö @TBman noista tarkempaa? Rissalassa kelkkovat isomoottorisella C 182:llä, 300 hp nostaa 5 hyppääjää varsin rivakasti. Vakiota 172:sta olen päässyt kokeilemaan. Se ei nosta yhtään mitään rivakasti. Ehkä kuskin verenpainetta.Todella kurja juttu, Jämijärven kit-koneeseen oli tehty itse muutoksia valmistajan piirustusten ohi joita ei ollut hyväksytetty Trafilla. Ja Ruotsin onnettomuuskone oli Australiasta... eikö näitä valmisteta kaupallisesti Euroopassa vai onko hintakilpailu hyppyhommissa noin kovaa että pitää kaivaa taivaspulkat jostain down-underista tai tehdä itse (Jämin ja se siis vielä potkuriturbiini!!) ?
L2014-02 Kahdeksan laskuvarjohyppääjän kuolemaan johtanut lento-onnettomuus Jämijärvellä 20.4.2014
Jämijärven lento-onnettomuus paljasti lukuisia puutteita hyppylentotoiminnan turvallisuudessaturvallisuustutkinta.fi
Kyllä nuo mäntämoottorit ovat kaikki aivan nuhapumppuja. Paras on Pilatus Porter, jolla olen porukkaa kuskannut. Mäntämopoissa on se nopea lämmön vaihtuminen se ongelma. Kun mennään ylös, monet ei laihenna seosta yhtään ja kun lähdetään alas, vedetään tyhjäkäynnille ja jäähtyminen katkoo pyttyjä kaulasta poikki. Turbiini on duurissa aina, ylös ja alas mennessä lämpö vakio 725 Celsiusta.En osaa tuosta tarkempaa sanoa, luulisin kumminkin, että noita Euroopassakin tehdään. Tietääkö @TBman noista tarkempaa? Rissalassa kelkkovat isomoottorisella C 182:llä, 300 hp nostaa 5 hyppääjää varsin rivakasti. Vakiota 172:sta olen päässyt kokeilemaan. Se ei nosta yhtään mitään rivakasti. Ehkä kuskin verenpainetta.
Hyppyhomman koneiden rakenteet on todella kovilla. Jenkeissä puretaan mm. Twinairit ja pilatuksen ilopillerit aina kun tulee se 10000 täydenkuorman keikkaa täyteen. Usein kootaan uusilla siipi-ja apusaloilla.^ Kone on nähty kierteessä ilman toista siipeä. Ehkä streeva katkesi, samoja piirteitä kuin Jämijärvellä 2014. Täys poka kyydissä, ei noilla painoilla kummempia hankaluuksia etenkään matalalla kaipaa. Toivoo vain, että moottori vetää hyvin pois matalalta. Korkealla jos jotain tulee, aikaa on pilotilla sekä kyydissä olevilla paremmin.
PPL.n suorittamista kannatan vahvasti, Arvoisa foorumisti @FremenEn muista onko täällä ollut näitä Air Safety Instituten onnettomuusdokumenttejä, näissä on ATC:n aidot nauhat aina mukana, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.
Erittäin surullinen tapaus tässä, videon ensimmäinen kommentti on lentoammattilaiselta ja todella arvokas. Oma lentolupa-projektini lähestyy vääjäämättä go-no go -vaihetta, olen katsonut kaikki nämä ASI:n onnettumuusvideot, koska jokainen keissi on erittäin hyvin dokumentoitu, ja ne edustavat erilaisia tapoja joilla kevytilmailussa (General Aviation) pääsee omasta sekä mahdollisten matkustajien hengestä, lentäjän huonon valmistautumisen tai vältettävien töppäilyjen seurauksena.
Koneet on kovilla. Ongelmia hyppylinjalla on monta kertaa aiheuttanut pokan kasautuminen ryhmähypyssä hyppyä varten ovelle. Jos ovi on rungon takaosassa, painopisteen takaraja ylitetään ja kone lähtee pilotin käsistä ajatusta nopeammin.Hyppyhomman koneiden rakenteet on todella kovilla. Jenkeissä puretaan mm. Twinairit ja pilatuksen ilopillerit aina kun tulee se 10000 täydenkuorman keikkaa täyteen. Usein kootaan uusilla siipi-ja apusaloilla.
Suomen ilmavoimien Hornet-soolo säväytti yhdessä maailman suurimmista lentonäytöksistä
Julkaistu: 22.7. 2:30
Kapteeni Arto Ukskosken soolo sai Britanniassa kaksi palkintoa.
Ilmavoimien Hornet-soolo on valittu toista kertaa peräkkäin parhaaksi yksittäiseksi esityslennoksi Royal International Air Tattoo (RIAT) -lentonäytöksessä Britanniassa, kertoo Ilmavoimat tiedotteessa. Kyseessä on yksi maailman suurimmista lentonäytöksistä.
Kapteeni Arto Ukskosken Hornet-soolo sai tapahtumassa kaksi palkintoa. Parhaan yksittäisen esityslennon lisäksi RIAT-lentonäytöksen ystävät valitsivat sen suosikikseen. Ukskoski palvelee Lapin lennoston hävittäjälentolaivue 11:ssä.
Viime vuonna parhaan yksittäisen esityslennon palkinnon voitti kapteeni Lauri Mäkinen.
RIAT järjestetään vuosittain Britannian Fairfordissa. Tänä vuonna näytökseen osallistui 245 lentokonetta 25 maan asevoimista. Näytöksessä vieraili kolmen päivän aikana noin 170 000 katsojaa.
STT
Joo-o, tulihan tuota katsellessa pari "ei jumalauta" -tokaisua mieleen.Suomen ilmavoimien Hornet-soolo säväytti yhdessä maailman suurimmista lentonäytöksistä
Kapteeni Arto Ukskosken soolo sai Britanniassa kaksi palkintoa.www.is.fi