Hmmm, joo.
Kone tulipalloksi kiitotielle maaliskuussa. @TBman voisi halutessaan antaa analyysia, mitä tapahtui.
(Itse arvelen, että pilotti ei pysynyt kartalla toisen moottorin simahdettua.)
Näyttää "perinteiseltä" tehonmenetyksen aiheuttamasta hallinnan menetyksestä. Kun ei ole vielä korkeutta, eikä nopeutta, niin toista ei voi uhrata saadakseen toista ja silloin vaihtoehdot lähenee radikaalisti.
Tuossa olisi pitänyt keskeyttää startti, tehot pois ja yrittää vaan painaa suoraan kone ja takaisin kosketukseen.
Sitten katsotaan missä tuo tapahtui. Fullerton muncipality airfield on paha paikka. Päädyssä ei ole tilaa, koska kentän ympärillä on teollisuusalueita ja asuinalueita, kun radan pituus 951 metriä, asfaltoitu kiitotie. Yli 260 operaatiota keskimäärin päivässä ja kentän ylläpitäjä on joskus ollut jopa hieman vaikeuksissa lyhyehkön radan asettamien vaatimusten vuoksi ja siitä on olemassa Bulletiini, jossa ilmailijoita muistutetaan turvamarginaalien puuttumisesta! Eli pahin mahdollinen ympäristö. Kentällä ei ole myöskään palokuntaa. Kuten videoita voi seurata koneen jäänteet palaa rauhassa, eikä ketään näy.
Eli minimimarginaaleilla mentiin ja paska iski tuulettimen.
Mitenkähän koekäyttö on mennyt lähtöpaikalla, vai onko tultu laihennettuna rullauksen aikana suoraan lähtöpaikalle, seokset rikkaalle, täysi teho heti luvan saamisen jälkeen ja luotetaan siihen, että kyllä se soi... En tiedä. Moottorityyppi on tunnettu vaikeuksistaan. Tyly homma.