Helsinki-Tukholma väliä lentää ruotsalainen yhtiö 30 vuotiaalla Fokker koneella. SE-LTR
Tällä hetkellä meren yllä.
Tällä hetkellä meren yllä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Siinä on varmaan sopiva ja sopivan hintainen kone tuolle matkalle ja matkustajamäärälle?Helsinki-Tukholma väliä lentää ruotsalainen yhtiö 30 vuotiaalla Fokker koneella. SE-LTR
Tällä hetkellä meren yllä.
Venäläisten vastine 757:lle.Tupolev-rahtikone tuhoutui tulipalossa Kiinassa
Tupolev-lentokone tuhoutui tulipalossa lentokentälle Hangzhoussa, Kiinassa.www.is.fi
Oletko lukenut Kalavan lennosta?.Helsinki-Tukholma väliä lentää ruotsalainen yhtiö 30 vuotiaalla Fokker koneella. SE-LTR
Tällä hetkellä meren yllä.
Löytyy kirja hyllystä. Olin kesällä lähellä Kerin majakkaa. Jännä ettei konetta vieläkään löydetty. Ryssät varmasti vieneet pohjasta paljon myös pois. Sukelluskello nähty alasampumisen jälkeen myös paikalla.Oletko lukenut Kalavan lennosta?.
Jos olet lukenut sen niin arvostan!.Löytyy kirja hyllystä. Olin kesällä lähellä Kerin majakkaa. Jännä ettei konetta vieläkään löydetty. Ryssät varmasti vieneet pohjasta paljon myös pois. Sukelluskello nähty alasampumisen jälkeen myös paikalla.
Luin sen joskus 2008 Bangkokin lennolla. Joku ihmetteli miksi luin lento-onnettomuus kirjaa lentokoneessa. Ei sitä konetta sattumalta alas ammuttu mutta se, että diplomaattiposti jäi kellumaan oli harmillinen juttu. Ei muuten ollut paljosta kiinni, että Illu olisi nakuttanut ryssän sukellusveneen runkoon sarjan reikiä.Jos olet lukenut sen niin arvostan!.
Kyllähän tuo kertoo paljon ihmisestä, jos parin päivän ”lentomelusta” pitää ruveta valittamaan ihan julkisesti. Voisi vaikka ennen asunnon ostamista pohtia tuollaisenkin melun mahdollisuutta tulevalla alueella.Lentomelu vei Sadun yöunet.. https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000008564804.html
Tähän ketjuun lienee sallittua laittaa lisää lentoja koskevia tyhmiä kysymyksiä? (Tietysti eri asia jaksaako kukaan enää vastata...)
Olen nyt vuorokauden sisällä bongannut kaksi todella kaukana ja aivan päinvastaiseen suuntaan määränpäästään lentävää konetta, jotka molemmat nähtävästi vielä sammuttivat transponderinsa kesken lennon jossain Keski-Suomen päällä.
Toinen oli Puolustusvoimien Pilates PC-12, jonka määräkenttä oli Oslo, mutta lensi Pirkkalasta Tikkakosken suuntaan eilen illalla. Ei ilmeisesti ollut ihan rutiinilento? Tästä en ilmeisesti muistanut tallentaa kuvankaappausta, kun en sitä nyt löydä.
Toinen oli Jonairin Cessna Citation, jonka reitin piti olla Uumajasta Kiirunaan, mutta lensikin keskisuomeen kadoten jossain Hallin kieppeillä. Yhtiön normireittien ja lentohistorian perusteella ei myöskään näytä rutiinilennolta.
Kysymykseni kuuluu taas, että löytyykö näillekin jokin aivan ilmeinen selitys? Maallikkona ihmettelen onko lentotoiminta ollut aina tällaista, että määräkenttä on jossain toisessa maassa ja suunnassa kuin mihin kone aktuaalisesti menee ja laskeutuu, kadoten kartalta jo ennen laskeutumista. Eikö koneen pitäisi näkyä myös kentälläkin Flightradarissa jos kyseessä on yhden lennon välilasku? Onko koneiden "katoaminen" Flightradarista kesken lennon ylipäätään tavanomaista?
Sanomattakin selvää, että tämä nyt on vain tällaista lapsenomaista uteliaisuutta vailla mitään pätemisen tarvetta. Sitä mitä ei haluta julkisesti näyttää ei taatusti Flightradarissa näytetä.
Käsittääkseni niissä voi olla viiveitä sekä tuon signaalin häviämisessä että ilmestymisessä? Ja koneiden tunnukset voivat joskus yhdistyä väärin toisiinsa tms. En tiedä mistä nämä johtuvat, mutta noita tietoja ei voi pitää aina 100 prosenttisen oikeana.Itse itseäni lainaten: Sitten transponderi taas yllättäen menikin päälle ja kurssi oli muuttunut. Muutenkin vilkasta taivaalla tuolla suunnalla. Kysymykset pysyvät samoina.
Hyviä kysymyksiä, voin yrittää avata hieman tuota Flightradar24:n sielunelämää. Jospa siitä olisi hyötyä jatkossa muillekin, kun taivaalla näkyy ihmetystä aiheuttavia reittitietoja.Tähän ketjuun lienee sallittua laittaa lisää lentoja koskevia tyhmiä kysymyksiä? (Tietysti eri asia jaksaako kukaan enää vastata...)
Olen nyt vuorokauden sisällä bongannut kaksi todella kaukana ja aivan päinvastaiseen suuntaan määränpäästään lentävää konetta, jotka molemmat nähtävästi vielä sammuttivat transponderinsa kesken lennon jossain Keski-Suomen päällä.
Toinen oli Puolustusvoimien Pilates PC-12, jonka määräkenttä oli Oslo, mutta lensi Pirkkalasta Tikkakosken suuntaan eilen illalla. Ei ilmeisesti ollut ihan rutiinilento? Tästä en ilmeisesti muistanut tallentaa kuvankaappausta, kun en sitä nyt löydä.
Toinen oli Jonairin Cessna Citation, jonka reitin piti olla Uumajasta Kiirunaan, mutta lensikin keskisuomeen kadoten jossain Hallin kieppeillä. Yhtiön normireittien ja lentohistorian perusteella ei myöskään näytä rutiinilennolta.
Kysymykseni kuuluu taas, että löytyykö näillekin jokin aivan ilmeinen selitys? Maallikkona ihmettelen onko lentotoiminta ollut aina tällaista, että määräkenttä on jossain toisessa maassa ja suunnassa kuin mihin kone aktuaalisesti menee ja laskeutuu, kadoten kartalta jo ennen laskeutumista. Eikö koneen pitäisi näkyä myös kentälläkin Flightradarissa jos kyseessä on yhden lennon välilasku? Onko koneiden "katoaminen" Flightradarista kesken lennon ylipäätään tavanomaista?
Sanomattakin selvää, että tämä nyt on vain tällaista lapsenomaista uteliaisuutta vailla mitään pätemisen tarvetta. Sitä mitä ei haluta julkisesti näyttää ei taatusti Flightradarissa näytetä.