Chariowalda
Kersantti
Legenda Bob Hoover. Hienosti käsittelee Commanderia.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Sitä mukaa kun saadaan luolista tavaraa pukattua lentokentälle?Nyt yli jyrisi Kanadan Hercules matkalla Pirkkalaan. Viedäänkö täältä nyt tavaraa Ukrainaan monta kertaa viikossa?
Otkes:in pöytäkirjojen lukemista jännittävämpää touhua on oikeastaan vain niiden lukeminen silloin kun voi itse tulla mainituksi niissä..Onneksi selvisivät hengissä!
Sähköjohtoihin törmännyt pienkone putosi maahan Kärsämäellä
Koneessa olleet pääsivät omin neuvoin ulos.www.is.fiMoottorihäiriö palolennolla - Cessna 177 törmäsi pakkolaskun aikana sähkölinjaan | lentoposti.fi
(Päivittynyt 27.5. kello 12.30) Pelastuslaitos sai torstai-iltana 26. toukokuuta kello 17.10 hälytyksen ilmaliikenneonnettomuudesta Pohjois-Pohjanmaan Kärsämäellä. Metsäpalojen tähystyslennolla eli. ns. palolennolla ollut Cessna 177 (OH-CNN) oli törmännyt sähkölinjoihin suorittaessaan pakkolaskua.www.lentoposti.fi
Cessna Cardinal on kuulunut Pyhäsalmen lentokerholle. Cardinalista on olemassa myös versio(RG) jossa on sisäänvedettävät laskutelineet.
Pyhäsalmen Cardinal on ollut kauniissa ”Rolex”-vihreässä värissä. Kuitenkin onnettomuuskuvassa koneen takaosassa on valkoista joka merkitsee sitä että konetta (OH-CNN) on maalattu.
PS
Selänne 22.11.2021
Kone on saatu maalattua mutta onko moottori ollut jo kunnostetussa tilassa?
”Kerhon lentokoneen saneerauksesta on kerhon hallitus tehnyt päätöksen. Koneen(OH-CNN) moottori kunnostetaan, kone maalataan kokonaan ja sisustus uusitaan.”
Kaupunkilehti Selänteen julkaiseminen on loppunut – Keskipohjanmaa jatkaa uutisointia Haapajärveltä | Keskipohjanmaa
Viimeinen Selänne-lehti ilmestyi keskiviikkona 28.2.www.selanne-lehti.fi
Useasti ”moottorihäiriöt” osoittautuvat lopulta bensan loppumiseksi. Monet onnettomuustutkinnat lukeneena.
Onnettomuuspaikalta Pyhäsalmen lentokentälle on matkaa noin 30 km.
Otkes ei kuitenkaan aloita tutkimusta tästä onnettomuudesta.
Ainakin vakuutusyhtiötä kiinnostaisi se mistä syystä moottoriin tuli häiriöitä, eikö vaan?
Eikös tässäkin tapauksessa olisi oikeaoppista katsoa molempien siipitankkien täyttömäärä ”mittatikulla” ennen lentoa?
Kuten myös lentosuunnitelmasta pitäisi ilmetä laskelmat kulutuksesta lennon aikana.
Onnettomuustutkintojen lukeminen on mielenkiintoista sekä hyvin opettavaista!
Siellä esiinty samankaltaisi tyyppionnettomuuksia jotka ovat lentäjän virheitä.
Kuten esimerkiksi: Riittämätön lentoonlähtönopeus, ylikuormaus, bensan loppuminen, lentäminen sähkölankoihin jne.
Sellaisenkin asian olen oppinut ettei laskuvarjohyppy olekaan niin vaarallista vaan se hyppylento.
Hyppylentojen kuormaus on lähellä maksimia ja silloin lentäjän pitäisi tietää tarkkaan koneen suoritusarvot sekä laskea olosuhteiden vaikutus suorituskykyyn.
Siinä ei auta laskuvarjo mitään jos kone sakkaa jo maaefektistä poistuessaan.
Tuosta voi tietysti aina olla montaa mieltä kannattaako ne kaikki munat pistää samaan koriin. Varsinkin kun se kori osin riippuu kasakan kädessä. Koskee sekä vinairia että vinaviaa.. Mutta on meillä kyllä komia miljardin euron uusi terminaali! Tosin vähän tyhjäkäynnillä, mutta pääasia on että on komeeta.HS-analyysi | Finnairin tulevaisuus näyttää julmalta, vaikka lennot lisääntyvät
HS:n tietojen mukaan valtio ei ainakaan vielä suunnittele lisärahoituksen antamista Finnairille, vaikka yhtiön strategia on pirstaleina Venäjän hyökkäyssodan takia, kirjoittaa HS:n politiikan toimittaja Teemu Luukka.www.hs.fi
Sinne saa tarvittaessa kirpputorin jos muuta tarvetta ei ole.Tuosta voi tietysti aina olla montaa mieltä kannattaako ne kaikki munat pistää samaan koriin. Varsinkin kun se kori osin riippuu kasakan kädessä. Koskee sekä vinairia että vinaviaa.. Mutta on meillä kyllä komia miljardin euron uusi terminaali! Tosin vähän tyhjäkäynnillä, mutta pääasia on että on komeeta.
Samaa oon sanonut. Olis kyllä Maailman hienoin ja kallein kirppis..Sinne saa tarvittaessa kirpputorin jos muuta tarvetta ei ole.