Yleisilmailu

Jatkoseurantaa lentoturmasta jossa isä ja poika saivat surmansa lennettyään huonoon säähän Rotterdamin edustalla olevan kanaalin yllä.
Kone oli tehnyt välitankkauksen Saksassa. He olivat lähteneet Bergenistä kohti Ranskaa.

On ilmennyt että ultakeveän koneen perään lähetettiin poliisihelikopteri koska pienkone ei ollut tehnyt Schipolin kentän valvotussa ilmatilassa vaadittua ilmoitusta lennonjohdolle.
Kuitenkin pienkone oli niin nopea ettei poliisihelikopterilla ollut mahdollisuutta tavoittaa sitä.

Entäs sitten tämä Cessna 172? Yleensä koneet hinaavat mainoksia mutta tämä hinasi piikkilankaa!
Kaikesta päätellen ohjaaja ei ole täysin ymmärtänyt ruohokenttä vaikuttaa koneen suorituskykyyn nousukiidossa.
Bodøssa lennonopettaja ja oppilassa nousivat ilmaan tarkastamaan koneen vauriot. Tuli hyviä kuvia.
Suurella onnella vältyttiin vakavilta vahingoilta

Tapahtuuko Norjassa enemmän lento-onnettomuuksia kuin Suomessa? Johtuen vilkkaammasta lentotoiminnasta niitä tapahtuu absoluuttisesti enemmän mutta ei suhteeellisesti otettaen.
 
Screenshot_20220617-210100_Flightradar24.jpg
Mikähän tuo mahtaa olla?
 
No, oletteko menossa Poriin viikonloppuna? Oletan, että ainakin miehemme @Leaderwolf on siellä jossakin jo valmiiksi?
 
Jatkoseurantaa lentoturmasta jossa isä ja poika saivat surmansa lennettyään huonoon säähän Rotterdamin edustalla olevan kanaalin yllä.
Kone oli tehnyt välitankkauksen Saksassa. He olivat lähteneet Bergenistä kohti Ranskaa.

On ilmennyt että ultakeveän koneen perään lähetettiin poliisihelikopteri koska pienkone ei ollut tehnyt Schipolin kentän valvotussa ilmatilassa vaadittua ilmoitusta lennonjohdolle.
Kuitenkin pienkone oli niin nopea ettei poliisihelikopterilla ollut mahdollisuutta tavoittaa sitä.

Entäs sitten tämä Cessna 172? Yleensä koneet hinaavat mainoksia mutta tämä hinasi piikkilankaa!
Kaikesta päätellen ohjaaja ei ole täysin ymmärtänyt ruohokenttä vaikutt


aa koneen suorituskykyyn nousukiidossa.
Bodøssa lennonopettaja ja oppilassa nousivat ilmaan tarkastamaan koneen vauriot. Tuli hyviä kuvia.
Suurella onnella vältyttiin vakavilta vahingoilta

Tapahtuuko Norjassa enemmän lento-onnettomuuksia kuin Suomessa? Johtuen vilkkaammasta lentotoiminnasta niitä tapahtuu absoluuttisesti enemmän mutta ei suhteeellisesti otettaen.
Jep, tosta isæ-poika -tapauksesta on ollut täällä Norjassa paljon juttua, mahdollisesti peräti polttoaine loppunut...? Kanaaliin kuitenkin päätyivät, tosi kurja juttu ja kokenut pilotti teini-ikäisen poikansa kanssa. Ikävä uutinen. Both souls lost.


Täällä lennetään kyllä paljon, ajurina on heko-puolen offshore-raha, jota vastaan ei poliittisesti nouse yksikään puolue. Mutta meikäläisenkin rupu-kämpän yli Majorstuanilla Oslossa lentää noita medi-helin koppikoptereita jatkuvasti, 24/7. Suoraan Rikshospitaletin platalle, ja näistä osa on isompia kaksimoottorisia, jotka ovat suoraan siirtolentoja porauslautoilta joilla on sattunut joku vakava onnettomuus. Ja siis Stavangerissa tai Bergenissa ei riittänyt kapasiteetti... tai sitten olen väärässä.
Joista ei puhuta, koska raha puhuu,
 
Aikoja eletty. Ryssän Moskova-Kaliningrad reittikone ja jenkkien Hercules lentävät perätysten.
 
  • Tykkää
Reactions: PSS
Leidulf Heskje:n taidonnäytteitä:

Vuonna 2017 Cessna 206 vesitason moottori vikaantui kunnolla ja pakkolasku päätyi kuperkeikkaa.
Lapissa puskaspilotit käyttävät pienempää cessna 18X konetta.

Tässä kaksitasoinen Boeing Searman meni katolleen vuonna 2021. Siitä huolimatta Heskje on jo seuraavana päivänä ilmassa.
 
Nummelassa tapahtunut lievä onnettomuus keveällä koneella OH-XXO VANS RV-7. Onneksi vain materiaalisia vaurioita!


Van’s RV-7 on hyvät suoritusarvot omaava urheilukone.
 
Virtuaalinen opaskierros DC-3 -kaluston historiasta tänään klo 14.

Sen verran nyt pakko kehua, että tässä itse olen ihan lähiaikoina lähdössä jäsenlennolle tuolla lentävällä Kolmosella.
 
Moro, joo kun käyt lennolla niin sen jälkeen tulee myös kerholehti. Lentäminen tuon kyydissä tuntui varmaan samalta kun höyryjuna vs. sähköjuna.

DC:llä maaoperointi on kannuspyörä touhua perä maassa keula ylhäällä ja tunnelma ajanhengen mukainen kuten, äänet, outlookki ulkoa ja sisältä /penkit.. ja ehkä haju.

Mielenkiintoinen kokemus, suosittelen lämpimästi ja vaimokin tykkäsi.

Missä ajattelit mennä tuohon kyytiin ja mihin?.
 
Viimeksi muokattu:
Moro, joo kun käyt lennolla niin sen jälkeen tulee myös kerholehti. Lentäminen tuon kyydissä tuntui varmaan samalta kun höyryjuna vs. sähköjuna.

DC:llä maaoperointi on kannuspyörä touhua perä maassa keula ylhäällä ja tunnelma ajanhengen mukainen kuten, äänet, outlookki ulkoa ja sisältä /penkit.. ja ehkä haju.

Mielenkiintoinen kokemus, suosittelen lämpimästi ja vaimokin tykkäsi.

Missä ajattelit mennä tuohon kyytiin ja mihin?.
Hesa-Vantaa on se läheisin itselle, voisi sanoa että "Kotikenttä". Vihdin Nummelakin voi tulla kyseeseen. Muut on ehkä vähän hankalia. Se taitaa olla tuollainen kannuspyöräkone vähän hankala rullaamisen kannalta, sanoivat joskus että kippari joutui välillä seisaaltaan tähystämään rullausreittiä kun ei muuten näkynyt.
 
Back
Top