Yleisilmailu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JR49
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Boeing-yhtiö jatkaa vastoinkäymisten kohtaamista, nyt 737-mallisen koneen moottoripalo vuorossa. Kun Nokian kännykät muuttuivat epämuodikkaiksi monissa medioissa satsattiin niiden haukkumiseen, ilmeisesti negatiivisuus myi hyvin. Tietääkseni Yhdysvalloissa ei ole vastaavaa kulttuuria dissata oman maan firman tuotteita.

Tähän liittyen:

Melko hämärää touhua kun sattumoisin kaksi entistä työntekijää kuollut pian potkujen jälkeen ja molemmat paljastaneet julkisuuteen laatuongelmien syitä. Toinen kyllä sanoi eläessään, että jos kuolee niin se ei sitten ole itsemurha vaikka väitetään. Mikä taas pistää miettimään, että olisiko kuitenkin oikeasti itsemurha. Mutta pian toinen perään niin melkoinen sattuma. Siellä vissiin taistellaan osakkeiden kursseista ihan tosissaan? :rolleyes:

Tuli myös mieleen että onkohan laatu yhtä hyvää myös näillä GLSDB:lla jotka eivät pelanneet Ukrainassa vai johtuiko pelkästään ryssän häirinnästä. Luultavasti häirinnästä.
 
Tähän liittyen:

Melko hämärää touhua kun sattumoisin kaksi entistä työntekijää kuollut pian potkujen jälkeen ja molemmat paljastaneet julkisuuteen laatuongelmien syitä. Toinen kyllä sanoi eläessään, että jos kuolee niin se ei sitten ole itsemurha vaikka väitetään. Mikä taas pistää miettimään, että olisiko kuitenkin oikeasti itsemurha. Mutta pian toinen perään niin melkoinen sattuma. Siellä vissiin taistellaan osakkeiden kursseista ihan tosissaan? :rolleyes:

Tuli myös mieleen että onkohan laatu yhtä hyvää myös näillä GLSDB:lla jotka eivät pelanneet Ukrainassa vai johtuiko pelkästään ryssän häirinnästä. Luultavasti häirinnästä.

Sairaalakierteen jälkeen kuollut Dean oli 45. Itsensä ampunut Barnett oli 62.

Barnettista vuodelta 2022 olevat tiedot viittaavat mielenterveysongelmiin ja varhaiseen eläköitymiseen tietovuotamisen takia. Ja jos Barnett oli eläessään huolissaan turvallisuudestaan, niin se voi olla saattanut olla aito tunne tai sitten oire mielisairaudesta, mutta yhtä kaikki aiheuttanut miehelle ylivoimaista painetta, jonka on lopulta itse ratkaissut.

The Louisiana native eventually retired from Boeing in 2017. As of 2019, John filed a lawsuit against Boeing, accusing the company of “denigrating his character and hampering his career because of the issues he pointed out, ultimately leading to his retirement.” In another interview, he also talked about harassment at the workplace due to all of this and how he dealt with anxiety attacks.

Deaninkin kohdalla miettisin, onko stressi turvallisuudesta, julkisuudesta, toimeentulosta tms. tekijästä voinut edesauttaa sairastumista ja kuolemaa. Eikä kuolemantapa näytä tässä tapauksessa kovin erikoiselta ja poikkeukselliselta - kaikkea ikävää kuitenkin ihmisille tapahtuu kaiken aikaa.
 
Sairaalakierteen jälkeen kuollut Dean oli 45. Itsensä ampunut Barnett oli 62.

Barnettista vuodelta 2022 olevat tiedot viittaavat mielenterveysongelmiin ja varhaiseen eläköitymiseen tietovuotamisen takia. Ja jos Barnett oli eläessään huolissaan turvallisuudestaan, niin se voi olla saattanut olla aito tunne tai sitten oire mielisairaudesta, mutta yhtä kaikki aiheuttanut miehelle ylivoimaista painetta, jonka on lopulta itse ratkaissut.



Deaninkin kohdalla miettisin, onko stressi turvallisuudesta, julkisuudesta, toimeentulosta tms. tekijästä voinut edesauttaa sairastumista ja kuolemaa. Eikä kuolemantapa näytä tässä tapauksessa kovin erikoiselta ja poikkeukselliselta - kaikkea ikävää kuitenkin ihmisille tapahtuu kaiken aikaa.

Eipä tuota tiedä. Onkohan näitä tietovuotoja antaneita enempikin ja pari sattunut kuolemaan? Ekan kohdalla voisi hyvinkin olla niin, että ajatellut itsensä ampumista pidempään ja sitten keksinyt miten saa aiheutettua yhtiölle harmia sanomalla, että jos kuolee niin syy ei ole itsemurha. Mutta luulisi että olisi yrittänyt edes vähän lavastaa sitä. Vaikea näistä on tietää mikä totta ja mikä ei.
 
Eipä tuota tiedä. Onkohan näitä tietovuotoja antaneita enempikin ja pari sattunut kuolemaan? Ekan kohdalla voisi hyvinkin olla niin, että ajatellut itsensä ampumista pidempään ja sitten keksinyt miten saa aiheutettua yhtiölle harmia sanomalla, että jos kuolee niin syy ei ole itsemurha. Mutta luulisi että olisi yrittänyt edes vähän lavastaa sitä. Vaikea näistä on tietää mikä totta ja mikä ei.

Ehkä on lavastanutkin, kun poliisi kerran yhä tutkii kaksi kuukautta myöhemmin? Aiemmasta uutisesta:

The Charleston County Coroner’s Office reported Barnett’s death appeared to be “from a self-inflicted gunshot wound.” Almost two months later, the police investigation into his death is still ongoing.

Mutta kaikki meistä ei ole ruudinkeksijöitä. Olen nähnyt kaksi tapaa ampua itsensä ja lavastaa sen rikokseksi. Mutta arvaatteko molemmat?

Yksi on fiktiossa esitetty itsensä ampuminen rakennustyömaalla jättäen paikalle vihamiehen käyntikortti. Ase oli sidottu pitkän kuminauhan päähän, jolloin se vetäytyi kuolettavan laukauksen jälkeen rakenteen sisään piiloon.

Toinen on tositapaus USA:sta. Mies löytyi ammuttuna puistosta. Laukaus oli kosketuslaukaus, mitään ei ollut viety eikä kamppailun merkkejä ollut. Silminnäkijöitä ei ollut eikä asetta löytynyt tekopaikalta. Henkirikokseltahan se näytti, ja koska muutakaan ei ollut, niin poliisi penkoi uhrin taustoja. Yllättäen tilitiedoista kävi ilmi, että vainaja oli ostanut ennen kuolemaansa heliumtankin ja säähavaintopalloja. Poliisi päätyi spekuloimaan, että kyse oli itsemurhasta säähavaintopalloon sidotulla aseella ja että vallitsevilla tuulilla säähavaintopallo on kuljettanut aseen Atlantin päälle, jonne se on luultavasti tippunut.
 
Itse mietin että miksi tuo SR-71 körötteli tossa niin hiljaa? Blackbirdin cruising speed, eli taloudellisin matkanopeus on Mach 3,2, eli se ei normaalisti lentele tolleen hitaasti. Oliko sillä nyt joku erityinen syy lentää muodostelmassa noiden ryssäkoneiden kanssa? Arvelisin, että tahallaan vain kiusoittelee ryssien kanssa.

EDIT: Ja jotenkin tuo maalipinta on liian musta ja kiiltävä ollakseen SR-71. Näiden valossa epäilenkin, että video on feikki.
 
Viimeksi muokattu:
Finski lentää Tarttoon jälleen kesäkuussa, konstit käyttöön jos keinot on häirinnän alla.

Olisi kiva tietää, mitä Tarton kentällä on oikeasti muutettu. Joku vanha konsti on ilmeisesti parempi kuin pussillinen uusia GPS:iä. Hyysärin uutisessa ei kuitenkaan kerrota, miten homma on saatu toimimaan GPS-häirinnästä huolimatta.
Mittarilähestymiskartan (vuoden 2022 lopusta) mukaan ILS-DME on ollut käytössä jo ennestään mutta sen rinnalla on vaadittu GNSS:ää alkulähestymistä sekä lähestymisen keskeyttämistä varten (for initial and missed approach). Ilmeisesti joku uusi radiomajakka on pitänyt lisätä jonnekin, että laskeutuminen on saatu sujumaan turvallisesti myös ilman GPS:ää...
 
Hesari uutisoi Suomen Ilmailumuseon tilanteesta.



Vantaan kaupunginvaltuusto päätti maanantain kokouksessaan, että kaupunki rahoittaa museon rakentamista myöntämällä sille itse pitkäaikaisen lainan. Kaupunki tukisi myös museon toimintaa vuosittain.

Hallitus esitti jo aiemmin keväällä lisätalousarviossaan, että valtio rahoittaa aiemmin lupaamansa pienemmän avustuksen lisäksi rakentamista reilulla seitsemällä miljoonalla eurolla.

Rakennushankkeen kokonaisbudjetiksi arvioidaan 17–20 miljoonaa euroa, josta karkeasti puolet olisi yksityistä rahoitusta.

Tarkempia suunnitelmia rakennuksesta on vasta alettu tehdä, mutta tarkoituksena on uudistua ”uusinta teknologiaa käyttäväksi elämyskeskukseksi”. Kaikkia nykyisin esillä olevia helikoptereita ja lentokoneita ei siis vain ahdeta uuteen halliin, vaan sinne on tarkoitus tulla esimerkiksi erilaisia simulaattoreita ja muuta digitaalista tekniikkaa.

Uuteen museoon havitellaan noin 100 000:ta kävijää vuodessa. Ideana olisi houkutella myös kansainvälisiä turisteja ympäri vuoden.
 
Back
Top