Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Sähkölinjojen hoitajat kuulunee samaan kerhoon? Pikkasen iso saha on matkassa, tarkkana saa olla.Noille viljanruiskuttajille myöskin sattuu ja tapahtuu harva se päivä. Taitaa olla niitä vaarallisimpia ammatteja.
Samanlaisella ne Suomessakin raivaa linjoja.Sähkölinjojen hoitajat kuulunee samaan kerhoon? Pikkasen iso saha on matkassa, tarkkana saa olla.
Tottakai, kopteri hommat hoidetaan kaikkialla samaan tyyliin. Mutta meillä kun on resurssit vaan hieman rajallisemmat.Samanlaisella ne Suomessakin raivaa linjoja.
Avoimessa markkinataloudessa hommat hoidetaan juuri sellaisella uistimenvetäjällä, millä se on taloudellisesti kannattavinta, koska muuten kilpailija tekee halvemman tarjouksen. Sen sijaan tuplamäärä roottoreita kuulostaa ihanan kalliilta. Jonkinverran tehoreserviä pitää tietysti olla mutta rajansa silläkin.Noissa sähkölinjajutuissa ainakin Suomessa ongelma on, että kalusto on köykäistä. Itse valitsisin sellaiseen tehtävään joko limi- tai koaksiaaliroottorisen kopterin, jossa on reilusti tehoreserviä.
Kopterin hinta ei ole suoraan verrannollinen roottorien lukumäärään. Esimerkkinä työkopteriksi suunniteltu K-Max. Kun lukee noita kopterien onnettomuustutkintaselostuksia, niin pyrstöroottorin osuus suoraan tai epäsuoraan on huima.Avoimessa markkinataloudessa hommat hoidetaan juuri sellaisella uistimenvetäjällä, millä se on taloudellisesti kannattavinta, koska muuten kilpailija tekee halvemman tarjouksen. Sen sijaan tuplamäärä roottoreita kuulostaa ihanan kalliilta. Jonkinverran tehoreserviä pitää tietysti olla mutta rajansa silläkin.
Kopterin hinta ei varmasti ole suoraan verrannollinen roottorien lukumäärään. Kuitenkin jos toisen motissa on 315 heppaa (MD 500) ja toisen 1350 heppaa (K-Max), niin menovettä meneekin sitten noin nelinkertaisesti. Sekään ei tietysti ole ongelma, jos työsuorite kasvaa samassa suhteessa mutta uskallan epäillä.Kopterin hinta ei ole suoraan verrannollinen roottorien lukumäärään. Esimerkkinä työkopteriksi suunniteltu K-Max. Kun lukee noita kopterien onnettomuustutkintaselostuksia, niin pyrstöroottorin osuus suoraan tai epäsuoraan on huima.
Ikävä onnettomuus.
![]()
Spitfire-hävittäjä syöksyi maahan Britanniassa
Spitfire-hävittäjä syöksyi maahan Coningsbyssä.www.iltalehti.fi
Tuo on sikäli väärä vertaus, että limiroottori ei edellytä yhtää enempää tehoa. K-maxin otin esimerkiksi siksi, että se on suunniteltu täysin raskas työkäyttö ulkoisilla kuormilla edellä. MD 500 ei.Kopterin hinta ei varmasti ole suoraan verrannollinen roottorien lukumäärään. Kuitenkin jos toisen motissa on 315 heppaa (MD 500) ja toisen 1350 heppaa (K-Max), niin menovettä meneekin sitten noin nelinkertaisesti. Sekään ei tietysti ole ongelma, jos työsuorite kasvaa samassa suhteessa mutta uskallan epäillä.