Yleisilmailu

Vastaus kysymykseen kuinka korkealle noilla Venäjällä tehtävillä maksavien asiakkaiden MiG-29:n stratosfäärikeikoilla oikein käydään.

http://www.migflug.com/jetflights/mig-29-flight-altitude.html

What is the maximum altitude the MiG-29 can fly? Currently, the MiG-29 reaches a guaranteed 17km during MiG-29 High Altitude Flights. Often it gets considerably higher, to 18 or 19km. It used to be 20km+. The lower altitude is due to the speed limitations of Mach 1.7, which used to be Mach 1.9. It is recommended to do the MiG-29 High Altitude Flights – or Edge of Space Flights – during the colder season, so October – April. We even recommend customers to go in winter, Nov-Feb.

Eikä maksa paljon ! :rolleyes:
 
kuulemma toi hovering on kaikkein haastavinta... jopa asiamiehet voi säikähtää, viisaasti tässä tapauksessa:


Kyseinen häkkyrä oli todella epästabiili viritys, mutta siltikin ilmeisesti jokainen kuumodulia lentänyt astronautti piti tuolla laitteella lentämistä oleellisen tärkeänä osana koulutustaan. Olen lukenut, että astronauttien mielestä simuloi hyvin kuumodulia.
 
Niin, sinulla on tuosta hommasta kokemusta. Kovin monella ei ole.:)
Jutussa sanotaan, että turbiinien melu ohjaamossa on melkoinen, oliko näin?

Tuon olen kuullut muualtakin, ettei se jalkaa lentäessä juuri tarvitse. Pelkällä sauvalla pärjää.
Siinä mielessä simppeli.

Jutun mukaan laskussa telineitä ja laskusiivekkeitä ulos ottaessa saa olla tarkkana, että riittävä nopeus säilyy. Moottorit kun ei nopeasti kiihdy, jos lisää tehoa tarvitaan.
Takatoosasta laskun tekeminen hankalaa, näkyvyys eteen on niin rajoitettu. ''Hyllylle'' kahteen metriin olisi tuon jutun kirjoittajakin loppuvedon takaohjaamosta hieraissut.
No ei siellä hyllyllä pitkään pysytä, kyllä se sieltä alas tulee vaan laskusta tulee kova.

Minä olen myös fouga pilotti. Pirullisen meteli on etenkin takatoosassa. Lennettävyydeltään fouga on lähellä blanik l-13 purkkaria..
Periskoopin käyttö laskussa on taitolaji.... itse kyllä kehiin "vippaskonstin" eli rauhallisesti vedin loppuasennossa ja katselin sivulta korkeuden.. Aina onnistui.. ;)
Marbour moottorit on hiustenkuivaajia teholtaan, niin aina lentoasun muutos edellytti tehojen reivaamista... :)
 
Siviilimallisen itäkaluston tunnistaa äänestä. Eilen illalla taas joku pahaääninen lähestyi Seutulaa. Flightradarista tarkistin niin joku Antonovihan se taas oli.
 
^Surullista katsoa, kuinka pilotti tekee amatöörimäisen virheen....jonka seurakset ovat nähdyn kaltainen tuho.

Samaa mieltä tuon lentäjän päätöksen suhteen.. pilotti suorastaan tunaroi vauhdin pois...
 
Back
Top