Jos tuon vielä saisi suomeksi, kiitos.
Kokeile joskus lentosimua kuten IL2, se on hauskaa vaikka ei lentäminen niin kiinnostaisi edes virtuaalisesti.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jos tuon vielä saisi suomeksi, kiitos.
Se ei lennä konetta vaan kone lentää miestä.Jos tuon vielä saisi suomeksi, kiitos.
Itse kanssa odotin että koska vetää ylös, mutta oottaa oottaa oottaa ja pam..... todella outoa touhua. Luulisi kannuskone miehen osaavan "lentää" , mutta jos kyseessä olikin eka soolo lasku??. + liikaa katsojia.
Kyllähän ensimmäisen pompun jälkeen pitää pilotin tehdä päätös äkkiä seuraavasta "oikeasta" toimenpiteestä, ei jäädä odottamaan mitä tapahtuu.
Pitts Specialilla on kipparitunteja rapeasti 350 ja en kylla todellakaan jaisi ensimmaisen pompun jalilta odottelemaan menon rauhoittumista noin lyhyella radalla. Kertakaikkisen omituinen lasku, ilmeisesti tehoa paalla aika tavalla, kun ei asetu 3 pisteelle millaan..
Myos startista keskeytys kun on taysi potku paalla todella haastava tilanne, kun vetaa tehon akkia pois niin kiertovoima on valtava ja ei ole potkurivirtaa antamassa perasintehoa... Moni Pitts ja Eagle on romutettu noin..
Tutkijalautakunnan (tai vast.) tiivistelmä.
Summary
The pilot was arriving at an air show at a site he was
unfamiliar with. Assessing stronger conditions he planned
his approach for a closer final and realised he was too
high/fast. Due to traffic density the pilot persisted with the
approach overshooting the runway and colliding with a
boundary fence damaging the aircraft in the process
before coming to rest across an adjacent road. The pilot
was not injured but aircraft damage was substantial.
Investigation Outcomes
Pilot analysis confirmed his approach was
inappropriate and a flight review has been requested in
addition to a medical assessment.
https://www.raa.asn.au/storage/accident-incident-summaries-2014.pdf
(10-Mar-14, Page 6 of 33)
Uutinen:
http://www.heraldsun.com.au/news/vi...d/news-story/138ed9da6d929e32c3a68b3b9a06ebc3
Joo, me puuhattiin faijan kanssa Pitts S-1-11B variatti S-2-11B erikoisella Barrett Precision Enginesin tuunaamalla Lycoming AEIO-540-X moottorilla joka dynossa potkaisi 257Kw ja 2900 kiekkaa. Eli aivan mieleton mylly ja 4 lapaisella potkurilla Hartzell 78" hydralisella saadolla (ei vakiokierros potkuri). Taman pelin potkurinkierto on valtava ja vaikka variantissa on Curttis Spittsin suunnittelema suurempi vakaaja-ala, niin silti startti yli 24" paineella on mahdotonta, taysilla painoillakin, puhumattakaan vaikka tiukalla 45 minuutin tehotemppubensoilla ilman reserveja. Esiintymispainoilla ja bensoilla kone irtoaa vetamalla pinnasta n.30 metrin kiihdytyksen jalkeen ja kun on ottanut 45 asteen nousukulman ja vauhti nousee 100 solmuun, voi avata kaasun taysin ja jos haluaa pitaa nopeuden samana, pitaa vetaa lahes 60 asteen nousukulmaan.Mites se Spitsi startissa, ilmeisesti potkurinkierron kumoamiseksi vastajalkaa joutuu antamaan kunnolla?
Jopa 100-hp ultralla huomaa tuon potkurin aiheuttaman väännön ja sen joutuu jalalla kompensoimaan. Startissa tarvitaan oikeaa jalkaa. Lähestymisen keskeytyksessä tai läpilaskussa sen myös huomaa, kun tyhjäkäynniltä nopeasti täydet tehot. Käsittääkseni Spitsistä irtoaa moottorityypistä riippuen noin 2,5-3* tuo teholukema.
Niin ja osaavat pilotit vie koneen pienillekkin kentille, hyttysten sekaan:
juu, todella hyva ohjelma. Se nakyy kuinka hermopaine kasvaa kuskeilla. Tiesitteko, etta noissa ilmantiheyskorkeuksilla kopukan autorotaatio voi olla vain 1/50 osa merenpinnan korkeudella tapahtuvasta autorotaatiosta. Voi olla erittain epavarmaa, jos joudut "hiipimaan" huonossa VMC.ssa ja alkaakin liekki karata turbiineista, etta paaroottori jaisi pyorimaan autorotaatiohetkella..! Eli kone liitaa autototaatiossa, kuin flyygeli parvekkeelta. Propello stoppo, matka finito....Katso liite: 20375
Everest Rescue sarjaa on nyt tullut ulos 3 jaksoa.
Camp 2:lle 6400 metriin ne maksimissaan lentää, (konetta kevitetään penkit poistamalla ja tankki ei ole täysi) sieltä saa tuotua yhden ihmisen, tuurilla kaksi pois. Sarjassa on Woody Allenin näköinen ja oloinen pilotti, jolla meni Camp 2:lla hermo, kun rotevaa 2 evakuoitavaa mätti laukkujaan lisäpainoksi..
Säärakokin oli todella huono ja jos hän olisi jäänyt sinne jumiin niin pilotin oma lisähappi olisi riittänyt kahdeksi tunniksi.
Lentäjät ei voi pysäyttää moottoria noissa korkeuksissa laskeutumisen jälkeen, koska uudelleen käynistyminen olisi epävarmaa.
Tämä ''Woody'' lensi jotain keikkaa, pukkasi sumun ja kun näkyvyys meni 91 metriin, otti kopukan alas ja tauko paikalla.
Paikallinen pilotti ei sarjan 3. jaksossa lisähapen kanssa pelleille, toisin kuin länsimaalaiset pilotit. Olosuhteet ovat usein todella karmivat.
Alle 200 metrin näkyvyyttä pidetään liian vaarallisena helikopterillekin. Eipä ne noissa näkyvyysoloissa talla pohjassa kaahaile. Helikopterilla on se etu, että näkyvyyden mennessä huonoksi voidaan lentää hyvin pienellä nopeudella. Kiinteäsiipisellä on pakko päästellä yli sakkausnopeuden, näki eteen hyvin tai huonosti.
VFR minimihän (näkyvyys eteen) on meillä kiinteäsiipisellä 1500 m.
Kiinnostava sarja extreme kopukkalentämisen ystäville.