Yleisilmailu

Mistähän johtuu että taustalla "puhuva" koneääni/ varoitusnauhote on mandariinikiinaa? En erota sanoja mutta siella 3,5 vuotta asuneena voi todeta että kyllä se kiinaa on.
Selittää kädettömyyden sekä piittaamattomuuden alkeellisista turvallisuus-/ varoasioista, sekä valmistajan spekseistä yms. intellectual property- ja talonpoikaisjärki -kysymyksistä... :).

Tyypillisesti 'lännestä' otetaan joku yksittäinen perusidea tai tuote, ja sävelletään koko loppu toimintakulttuuri kiinalaisittain...

Image result for chinese idiot pilot pics
kinuskit on kyllä järjettömiä.
 
Kyky kopioida on hyvä, ymmärrystä vaan uupuu...
Kiinalaiset ovat kovia kopioimaan ja olen huomannut työkalurintamalla hienoista laadun kasvamista, mutta myös hinnan. Se on monasti pistänyt silmään, varsinkin muutamia vuosia sitten, että jos kyljessä on joku nappi, se kopiodaan myös omaan tuotteeseen, selvittämättä silti alkuperäistä käyttötarkoitusta.
Eräs esimerkki on lukkopihdit, joissa oli rakennettu "vivusto" kuin länsituotteessa, mutta ne eivät lukkiintuneet tarkoituksenmukaisella tavalla. Kokeilin melko suuren erän.
 
Tässä on muuten tuo konversioon eräs toteuttaja tehnyt hyvän koosteen mitä ja miten tekevät homman.

Sitten askelta tömäkämpi, Convair 440 muutettu rahtiversio 5800
Tähän menee jo se pikkumoduli konttina sisään! Eli sama jolla vielä viedään rahtia "Last 250 miles" tänäkin päivänä.
Olisi topakka feederi jonnekkin eteläamerikkaan, Afrikkaan, Kaukoitään saarille. Mieluusti se versio, jossa on brown barit lattiassa 5 riviä ja heittopenkit sivuille pitkittäin ikkunoilla ja poikittaispenkkejä koko pokalle, eli 78 paikkaa. Kaikista parasta olisi tuo 5800 konversio, katkeavalla ohjaamolla, tai sillä Kar-Airin järkevällä pyrstöllä. Siis sivuun saranoitu! Silloin voisi viedä mm. Army kuljetuksia, kun pitää saada 6 m.n "puikkoja" sisään..

[/URL]
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top