AMOS ja NEMO

Jännä homma että AMOS:n ja NEMO:n kehittämisessä mukana ollut ja nykyään NEMO:a markkinoiva henkilö käyttää melko paljon paukkuja dissatakseen yhtä heidän kilpailijansa. Mjölnir ei ole testien mukaan todellakaan niin "huono" kun täällä annetaan ymmärtää ja toisaalta suosittelisin myös NEMO:n osalta ottaamaan myyjän markkinointipuheet pienellä varauksella.
 
Jännä homma että AMOS:n ja NEMO:n kehittämisessä mukana ollut ja nykyään NEMO:a markkinoiva henkilö käyttää melko paljon paukkuja dissatakseen yhtä heidän kilpailijansa. Mjölnir ei ole testien mukaan todellakaan niin "huono" kun täällä annetaan ymmärtää ja toisaalta suosittelisin myös NEMO:n osalta ottaamaan myyjän markkinointipuheet pienellä varauksella.
Eikös Mjölneriä pitäisi verrata Amokseen, ei Nemoon?
 
Eikös Mjölneriä pitäisi verrata Amokseen, ei Nemoon?

Eikös Amoksen(16ls/min) ja Nemon (10) ero ole lähinnä tulinopeudessa ja tornin painossa?

Hinta näyttää ainakin ruotsalaisten vehkeessä olevan kohdillaan. 1,5mil usd per vaunu asennettuna on hyvä hinta, paitsi cv90 alustalle.
 
Eikös Amoksen(16ls/min) ja Nemon (10) ero ole lähinnä tulinopeudessa ja tornin painossa?

Hinta näyttää ainakin ruotsalaisten vehkeessä olevan kohdillaan. 1,5mil usd per vaunu asennettuna on hyvä hinta, paitsi cv90 alustalle.
En tunne järjestelmän eroja, tai järjestelmää. Mutta maalaisjuntin logiikalla kaksiputkista kranaatinheitintä pitäisi verrata kaksiputkiseen kranaatinheittimeen :LOL:
 
Jännä homma että AMOS:n ja NEMO:n kehittämisessä mukana ollut ja nykyään NEMO:a markkinoiva henkilö käyttää melko paljon paukkuja dissatakseen yhtä heidän kilpailijansa. Mjölnir ei ole testien mukaan todellakaan niin "huono" kun täällä annetaan ymmärtää ja toisaalta suosittelisin myös NEMO:n osalta ottaamaan myyjän markkinointipuheet pienellä varauksella.
Ja jännää olisi nähdä teikäläisen kommentit jos tilanne olisi käännetty historiassa täysin päälaelleen eli NEMO ja AMOS olisi mennyt Ruotsiin ja Suomessa olisi kehitelty MJÖLNIR ja sitten ostettu sitä suomelle ;)
 
Jännä homma että AMOS:n ja NEMO:n kehittämisessä mukana ollut ja nykyään NEMO:a markkinoiva henkilö käyttää melko paljon paukkuja dissatakseen yhtä heidän kilpailijansa. Mjölnir ei ole testien mukaan todellakaan niin "huono" kun täällä annetaan ymmärtää ja toisaalta suosittelisin myös NEMO:n osalta ottaamaan myyjän markkinointipuheet pienellä varauksella.
Niin, kysehän on paljolti siitä, miten hyvä ja huono määritellään. Teillä kun määritelmään sisältyy oleellisesti hankintahinta ja säilytys- ja käyttökustannukset, niin kyllähän se Mjölnirin eduksi tilannetta tasaa. Sen sijaan tyypillinen mp.nettiläinen miettii asiaa vain absoluuttisen suorituskyvyn näkökulmasta.

Tosin voisi kuvitella, että tuo loppukehityskin AMOS M:stä valmiiksi Mjölniriksi vie jonkin verran rahaa sekin.

Hyvä kuitenkin huomata, että olet taas tullut tänne takaisin.
 
Vanhin tunnettu AMOS-kuva oli suunnittelija / kuvittaja Juhani Korpelaisen (RIP) käsialaa; aikaa tästäkin on jo 23 vuotta eli pian aseteollisuuden kvartaali, neljännesvuosisata:
1539277046822.png
 
Last edited by a moderator:
Mitä Nemo torni maksaa?
 
Tuo Lätt Trossbåt NEMO-kontilla olisi kyllä sopiva lisä Jehu-veneille tulitukikaveriksi.

Kaappareita noilla konteilla tekisi, mikäli kestää merenkäyntiä ja kontin epämääräistä asentoa ammuttaessa. Tuohon vaan takakannelle riviin.
1539786545011.png
 
Back
Top