Mosuri kirjoitti:Iso-Mursu kirjoitti:Eikös Georgia menettänyt käytännössä kaikki T-72 vaununsa?
Itse mietin myös taas näitä tyhmiä juttujani tuon T-72 vaunun hylkäyksen kohdalla. Kuinka moni reserviläinen oikeasti olisi ollut valmis lähtemään taisteluun modernisoimattomalla T-72 vaunulla 2020-luvulla?
No kannattaa muistaa, että venäläisillä oli kyseisssä sodassa tuo T-72 pääkalustona. Venäläinen tapa ei käydä sotaa ei ole se, että heti kun kalusto ei ole "uusinta hottia" se joko stenataan, pokataan tai viedään museoon.
Tuossahan joku viikko takaperin postasi vekkulin videon jossa ylipainoiset ja yli-ikäiset abhaasit tuhosi ammatisotilaiden ohjastaman modernisoitun georgialaisen T-72:n. Henkilökohtaisina aseina oli ne "vanhentuneet" AKM:t ja sinkokin oli tullut tuotantolinjalta 70- tai 80-luvulla. Singon ammus sentään oli uudempaa tuotantoa. Meillähän on näitä paikallisjoukkoja mutta eihän ne tuollaiseen pysty kun ei oo mollea, III-tason liiviä ja jäätelöbaaria. Ja pahiten hiertää se rynkyn väärä kaliperi, kyllä olis 5,56:lla varmaan noikin heput tehnyt paljon pahempaa jälkeä...
Vaan eipä suomalaisilla ole niitä modernisoituja T-72 vaunuja. Olisitko itse valmis palvelemaan sellaisessa tosipaikan tullen?
Minulle kelpaa ihan hyvin RK-62 ja maastopuku joka sopii ulkona olemiseen sekä kuhan kengät on edes jotenkin lämpimät. Mutta jossain menee sen vanhan ja rakkaan varastoinnin ja luopumisen kultainen raja.
Noista ulkoiluttamisista olen kanssasi samaa mieltä..