Osta sähköauto
En osta. Mä ajan dieselillä.
edit: Mutta te muut saisitte kyllä ajaa sillä sähköautolla
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Osta sähköauto
En osta. Mä ajan dieselillä.
edit: Mutta te muut saisitte kyllä ajaa sillä sähköautolla
Vasemmiston tunne on yhtä lailla ristiriitainen. Eroaminen kirkosta ja sekulaari on hieno juttu ja samalla vieraita uskontoja pitää lisätä ja kunnioittaa, kunhan ev.lut loppuu. Se on vähän samanlaista, kun 1970-luvulla maanpuolustus oli paha paitsi neuvostomaanpuolustus.
Semmoinen nippelitieto, että tämä kristinuskon pohjalta rakentunut yhteiskunta mahdollistaa ateismin
Tämä käy hauskasti esille jos tutustuu Egyptiläisten ja Heettiläisten tapaan puhua keskinäisestä sodastaan ja toisistaan 4000 vuotta sitten. Mikään ei ole muuttunu
(Muoks: Olen pessimisti ihmisen käsityskyvyn suhteen Myös omani!)
Mahdollistuu myös Islamin pohjalta rakennetuissa yhteiskunnissa. Kuten Iran ja Malesia (uskonnonvapaus) osoittavat. Mutkatonta se ei kumminkaan toistaiseksi ole käytännössä.
Dawkins esitti, että niin häneltä, miljonääriltä kuin työttömältä duunarilta ei pidä kysellä heidän tunnettaan asioihin, joista he eivät tiedä. Tuskin lentäjän tietämys kiitoradoista on absoluuttnen totuus verattuna matkustajiin, mutta se on enemmän kuin matkustajan tunne asioista.
Tekisi mieleni kysyä Dawkinsilta ketä taloustieteilijää pitäisi kuunnella. Marxistia, Keynesiläistä, Monetaristia, Chicagon koulukuntaa, Liberaalia, supply-side ekonomistia, Smithiläistä , Wienin koulukuntaa, Saksalaista koulukuntaa, Tukholman koulukuntaa, markkinaliberalistia, merkantilistia vai jotakuta muuta 100 eri teorian kannattajaa?
Ymmärsin kyllä mitä Dawkins esitti. Se ei muuta sitä että hän itse ei ymmärtänyt olevansa väärässä.
Dawkinsista tuntuu että kyse on taloudesta. Ehkä asiassa saattaa olla muitakin vaikuttimia äänestäjille.Totta. Vaaleissa on kyse tunteista.
Jokainen, jolta puuttuu riittävästi yhteiskuntatieteellistä tai taloudellista tietämystä, äänestää tunteella.
Äänestyksessä voidaan teknisesti kysyä, mitä mieltä olet, mutta oikeasti kysytään, miltä sinusta tuntuu. Tunnettu biologi Richard Dawkins sanoi siloin äänestyksen alla, ettei häneltä tai keneltäkään muulta tällaista asiaa pitäisi kysyä, koska hänellä ei ole riittävää taloustieteellistä osaamista.
Yhtä hyvin voisi alkaa pitää kansanäänestyksiä lentokoneessa siitä, mille kiitoradalle pitää laskeutua. Kun kyse on tunteista, edes Einstein ei olisi muita parempi.
Yhtälö ei vieläkään toimi noin. Hän sanoi, että hänellä ei ole sitä tietämystä, että häneltä kannattaa kysyä. Hän ei esittänyt, että olisi joku yksittäinen taloustieteilijä, jolla selllainen olisi. Lisäsit jo toisen kerran kuvitelman muuttujaksi eli et ymmärtänyt sanaakaan mutta olet ihan hyvä humanisti.
Niin olen minäkin, nimenomaan humanisti.
miten se sama kansa sitten osaa valita itselleen fiksuja päättäjiä päättämään asioista joita ei edes etukäteen tiedetä.