Kun vertaa myöhempiin hinta-arvioihin niin helppo nähdä, että oltu liikkeellä takki auki hinnan suhteen.
Kyllähän tuolla hinnalla ostajia löytyisi. Myyjän kanssa voi olla nihkeämpää...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kun vertaa myöhempiin hinta-arvioihin niin helppo nähdä, että oltu liikkeellä takki auki hinnan suhteen.
Tuli tossa luettua noita artikkeleja lisää, ja jotkut mainitsi tolle 126 Rafalen diilille hinnaksi 12-20 miljardia dollaria. Jos nyt lähtee miettimään niin tämä sopimushan sitten varmaankin olisi tässä muodossaan olut sen 20 miljardia 126 koneesta. Pikkaisen alle kolmasosa (36) tuosta 126 Rafalesta Intia sitten loppujen lopuksi hankki 7 miljardin hintaan eli kolmasosahintaan.Kun vertaa myöhempiin hinta-arvioihin niin helppo nähdä, että oltu liikkeellä takki auki hinnan suhteen.
Government publications pertaining to the program published on Nov. 16 have revealed the defense ministry has requested DKK16.374 billion ($2.62 billion) to buy the 27 F-35As, engines, four simulators and a pool purchase of spares, support equipment, modification work and upgrades up to 2026.
Niinpä, ja viimeisessä SAR-raportissa lentotuntihinta 17 000$.Tämän hetken kurssilla 16,374 Mrd Tanskan kruunua on aika tasan 2,2 miljardia euroa. Kappalehinta olisi huomattavan paljon alle 80M€, koska tuossa on nuo simulaattorit, varaosat, laitteisto ja päivitykset (4?).
“For the same volume, GaN technology will offer an expanded bandwidth, more radiated power and an even easier ability to switch from one mode to another, or from one functionality to another. With the same antenna, we will be capable of generating combined, interleaved radar, jamming and electronic warfare modes as part of an electronic attack mission.
“GaN emitters will not be restricted to the radar and they will also equip the Spectra suite. For example, for the antennas in the wing apexes, ahead of the canard foreplanes, we could obtain a very quick emission/reception cycle, either saving some volume or augmenting radiated power.
On Tranche 5 Rafales, we will have at our disposal twice the amount of transmitted power for the radar and jamming antennas.
Over the coming months, Spectra will be improved, with bandwidth extensions for the detectors and jammers to cover lower and higher frequency bands, thus providing an instantaneous reaction against any type of pop-up threat.
“Our objective here is to obtain extremely accurate RF emitter geolocation and 3D tracking, including of airborne radars,” said the programme director. “The capabilities of a single Rafale to locate and track a threat without resorting to traditional, but timeconsuming, methods of triangulation or of bearing measurements along the aircraft’s flight path will be significantly improved.
https://rafalenews.blogspot.fi/2017/03/rafale-f4-standard-launched.html* Improved net-centric capabilities (New data links, satcom)
* RBE-2 AESA upgrade
* SPECTRA upgrade
* OSF IRST (New IR channel for the OSF) - ilmeisesti osana Intian kauppaa
* M88 engine upgrade (AB thrust > 8 T)
* Mica NG missile integration
* AASM missile upgrade
http://www.defense-aerospace.com/ar...**france-readies-rafale-upgrade-for-2012.html...on a seven-hour mission to Libya they can cruise at Mach 0.9 on a 50% power setting with a full ordnance load.
Hyvä tarkennus, C ja N-mallit poistuvat kokonaan 2020-2021. Myös D-mallin koneiden määrä vähenee 2020-luvulla kun vanhempia poistetaan.
Air Internationalissa oli äskettäin artikkeli jonka mukaan AdA pyrkii lisäämään taistelukoneiden määrää, syynä odotettua kiivaampi operaatiotahti. Rafalejen toimituksia ei kuitenkaan haluta/voida nopeuttaa, joten lisääminen tapahtuisi pitämällä enemmän Mirageja käytössä. D-malleja modernisoitaisiin ehkä enemmän kuin mitä nyt suunnitellaan ja kenties myös 5F-malli pysyisi käytössä.
Mirage 2000C:tä ei käsittääkseni ole enää aktiivipalveluksessa, nehän eivät kelvanneet enää muuhun kuin QRA-hommiin koska niihin ei koskaan integroitu Micaa. Varastoituna näitä koneita on kuitenkin jonkunmoinen määrä.
Mirage 2000C:tä ei käsittääkseni ole enää aktiivipalveluksessa, nehän eivät kelvanneet enää muuhun kuin QRA-hommiin koska niihin ei koskaan integroitu Micaa. Varastoituna näitä koneita on kuitenkin jonkunmoinen määrä.
Erikoista, että noita D/N-malleja on ilmeisesti varastoitu aika merkittävä määrä (kts. Wiki), melkein puolet. Nehän ovat aika uusia, 80-luvun lopulta aina 2000-luvun alkuun. Vanhimmatkin ovat vasta n. 30 vuotiaita ja keski-ikä lienee 25 vuoden tienoilla. Rauhan osinkoja?
Taitaa olla liian hyvää ollakseen totta, ainakin ostajan mielestä:http://www.brusselstimes.com/belgiu...belgium-20-billion-for-the-purchase-of-rafale
"Dassault is promising both an economic return of 100% of the purchase price, which would mean around €20 billion over 20 years, and more than 5,000 high-technology jobs"
Saas nähdä mitä Suomelle tarjotaan.
Air Internationalissa oli äskettäin artikkeli jonka mukaan AdA pyrkii lisäämään taistelukoneiden määrää, syynä odotettua kiivaampi operaatiotahti. Rafalejen toimituksia ei kuitenkaan haluta/voida nopeuttaa, joten lisääminen tapahtuisi pitämällä enemmän Mirageja käytössä. D-malleja modernisoitaisiin ehkä enemmän kuin mitä nyt suunnitellaan ja kenties myös 5F-malli pysyisi käytössä.
Mirage 2000C:tä ei käsittääkseni ole enää aktiivipalveluksessa, nehän eivät kelvanneet enää muuhun kuin QRA-hommiin koska niihin ei koskaan integroitu Micaa. Varastoituna näitä koneita on kuitenkin jonkunmoinen määrä.
Mielettömän hieno kuva, tuolla lisää "ennätyksestä". http://defense-update.com/20140413_world-first-neuron-ucav-flying-formation-rafale-falcon-7x.html
Mielettömän hieno kuva, tuolla lisää "ennätyksestä". http://defense-update.com/20140413_world-first-neuron-ucav-flying-formation-rafale-falcon-7x.html
Mutta niin vaan taitaa suomikin vielä tällä kierroksella ostaa perinteisiä monitoimi hävittäjiä, eikä lennokkeja... Ei taida tuokaan lennokki projekti olla valmis...