Itsellä aivan sama ranking.
Eurofighter Typhoon on mun ykkös veikkaus.
Eurooppalaisia käyttäjiä useampi sata
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Itsellä aivan sama ranking.
Hammeriin saa rakettimoottorin kiinni jos haluaa, mutta voidaan käyttää myös liitopommina.No joo, nämä on taas näitä Wikipedia-hintoja. Viimeisin AASM sopimushinta oli 80000€, kun JDAM maksaa tänä päivänä jenkeille noin 30000$. Mutta toinen on liitopommi ja toinen ohjus, joten vertaus on vähän ontuva.
Eurofighter Typhoon on mun ykkös veikkaus.
Eurooppalaisia käyttäjiä useampi sata
Mutta kun tuotekehittelystä vastaa useita maita, niin on jo huomattu ettei ole nopeaa....
Kaikki kilpailijat on yhden maan tuottamia vaikka asiakkaita useampia.
Itse uskon, että eurooppalaisessa valinnassa Rafale voittaa pelkästään jo sen suorituskyvyn takia. Rafale pyyhkii molemmilla muilla Eurocanardeilla lattiaa.Se on kyllä heikkous. Mutta uskon että ET valitaan koska eurooppalainen yhteys
Euroopassa ei ole kuin 44 valtiota...Eurofighter Typhoon on mun ykkös veikkaus.
Eurooppalaisia käyttäjiä useampi sata
Kannattaa hieman tutustua siihen, millä perusteilla uutta konetta ollaan valitsemassa.Se on kyllä heikkous. Mutta uskon että ET valitaan koska eurooppalainen yhteys
Jos päätös tehdään automerkkien perusteella, niin valinta on selvä.
Rolls Royce on niin hieno nimi, ettei ole niin väliksi vaikkei ilmahärvelibisneksellä olisi enää mitään tekemistä peltilehmien kanssa. Logo ja nimi ratkaisee!
Euroopassa ei ole kuin 44 valtiota...
Kannattaa hieman tutustua siihen, millä perusteilla uutta konetta ollaan valitsemassa.
No Oletko syönyt patongin ja osaat integraation ranskanpaskoihin? Halloo.Oot vaihtanu ajovalon Citroeniin, joten oot ranskalaisen ilmailuteollisuuden asiantuntija vai?
Rafaelin kehitystyö alkoi 1977 elokuussa.Ei Rafale kyllä mikään vanhus ole muihin verrattuna. Peruskonsepti luotiin 1982-1986, tuotantoversion tarkemmat hionnat tehtiin loppuun 1991 C-prototyypin ensilentoon mennessä, ja jatkumossa on huomioitava työn pysäyttäminen kokonaan 1995-1997. Taistelujärjestelmät alkoivat tulla iskuun 2001-2008 (jolloin ydinasevastuu alkoi Rafalella). F-35:llä samat vuosiluvut ovat 1994-2001 ja 2006, ja taistelujärjestelmät 2017->2025?. Hyvin lyhyt ero, aika tasan 15v, molemmat käytännössä 1990-luvun teknologiaa. (F-35:een perehtyneet huomaavat, että 15 vuotta on hyvin lyhyt aika.)
Jos puhutaan perusominaisuuksista, lentokoneen muodon tarkoituksista ja fundamenteista ja disainin liikkumavaroista, ne ovat viime vuosisadan tavaraa kaikilla. Myös F-35:ssä kaikki merkitsevä lyötiin lukkoon viimeistä nyppylää myöten hektisinä vuosina 2001-2006 (rungon kantavat rakenteet, "outer mold line", ulkoisen kuorman reunaehdot, sisäisen kuorman maksimit, nostovoima, aerodynamiikka). Sen jälkeen, mikäli perusdisainissa varattiin tarpeeksi kykyä, tilaa, fasiliteetteja ja joustavuutta, elektroniikkaa ja ohjelmistoja voidaan päivittää ja kehittää seuraavat 50-70 vuotta, niinkuin on tehty vaikkapa F-15, F-16, Su-27 ja B-52 kanssa.
Merkittävä sukupolviero sijoittuu 1970-80-lukujen väliin sekä aerodynamiikan, rakenteiden että ohjausjärjestelmien osalta. F-18 ja Su-27 ovat edellisen sukupolven viimeiset edustajat. HX-kandidaatit (kaikki, osittain myös F-18E) ovat seuraavan sukupolven ensimmäiset. Ne ovat täysin tietokonesuuniteltuja epästabiileja ja hyvin muuntautumiskykyisiä lavetteja kuorman ja käyttötarkoituksen suhteen, ja niissä on vähemmän rajoittavia ominaisuuksia kuin edeltäjissään. Edellinen sukupolvi suunniteltiin ässäksi yhdessä tehtävässä ja purkkaviritettiin toisiin tehtäviin.
Mikä on negatiivinen kilometri?Tarkka on. 55-kilometrin päästä tuhottu yksi Libyan tankki.
Tiiätpähän mistä puhun. Ja samalla on ilmeisesti päätelty koko ruotsalaisen ilmailuteollisuuden taso. Kyllä sen voi tästä päätellä, kuten sitikan ajovalosta.Olin kerran juoppokuskina kaverin 99:llä. Auto jäi lopuksi sinä iltana/aamuna minulle. No, parkkipaikalla, kun en tuota pakkilukkoa tiennyt, sain koko avainpesän avaimen mukana ulos.
Focuksessa lämmitysroikan pistoke on todella pöljästi sijoiteltu, hermot menee kun pitää kömpiä keulan alle että saa auton lämmitykseen. Ja takana sama juttu perävaunun töpselin kanssa. -> Kyllä F-35 on varmasti ihan paska.
No mä lasken ACX-ohjelman eli Rafale A -demonstraattorin sopimuksen viralliseksi käynnistykseksi. Onhan kaikilla konsepteja ollut, se on osa lentokonetehtaan perustyötä, Lockheedillakin ties kuinka kauan. Viimeistään 1993 luonnosta voi pitää suorana esi-isänä, ja Yakovlevin havaintoja/insinöörejä katseltiin jo sillä silmällä samalla.Rafaelin kehitystyö alkoi 1977 elokuussa.