Jep, tuo Wiredin viittaama artikkeli on yksi tämän aiheen lähteistä vuosien takaa; ihan hyvää luettavaa. Insinöörien juttu insinööreille : ) (ehjä linkki artikkeliin on https://spectrum.ieee.org/semiconductors/design/the-hunt-for-the-kill-switch/0)
Ja ettei jotkut lokeroivat vitsiniekat lokeroi vahingossa lisää, mainittakoon että artikkelin päähavainto on epäily ranskalaisen elektroniikan tappokytkimestä. Se vaikuttaa oman suosikkini Rafalen hankittavuuteen. Jos kytkin on rautatasolla, sitä voisi olla hyvin vaikea löytää, vaikka Dassaultin lupauksen mukaisesti saataisiin lähdekooditkin.
Mainitsemasi kontrapointit ovat ihan hyviä. Iranin mainitsin sen takia, että ne eivät estäneet Irania pitämästä Tomcateja lentokunnossa ja aseistettuina tähän päivään asti. F-14 & AIM-54 oli myyntihetkellä kaikkesthienointa mitä Amerikalla oli tarjota. Poliittisella koneistolla ei ollut hajua kuinka ohuella pohjalla shaahin valta olikin, ja havainto sattui todella pahasti. Muistamme, että kaikki Tomcatit oli tarkoitus tuhota vuonna 2006, jotta museoihin ei päätyisi osia joita Iran voisi varastaa. Kipeä juttu edelleen. Koneiden myyjällä on pitkä muisti ja käsky kytkimestä on saattanut olla voimassa hyvin pitkään, jos sellainen on. Nyt kaikille koneille rakentunut logistiikkaketju täydentää sitä hyvin, mutta ei tee sitä tarpeettomaksi, jos sellainen on aiemmin päätetty haluta.
Ja ettei jotkut lokeroivat vitsiniekat lokeroi vahingossa lisää, mainittakoon että artikkelin päähavainto on epäily ranskalaisen elektroniikan tappokytkimestä. Se vaikuttaa oman suosikkini Rafalen hankittavuuteen. Jos kytkin on rautatasolla, sitä voisi olla hyvin vaikea löytää, vaikka Dassaultin lupauksen mukaisesti saataisiin lähdekooditkin.
Mainitsemasi kontrapointit ovat ihan hyviä. Iranin mainitsin sen takia, että ne eivät estäneet Irania pitämästä Tomcateja lentokunnossa ja aseistettuina tähän päivään asti. F-14 & AIM-54 oli myyntihetkellä kaikkesthienointa mitä Amerikalla oli tarjota. Poliittisella koneistolla ei ollut hajua kuinka ohuella pohjalla shaahin valta olikin, ja havainto sattui todella pahasti. Muistamme, että kaikki Tomcatit oli tarkoitus tuhota vuonna 2006, jotta museoihin ei päätyisi osia joita Iran voisi varastaa. Kipeä juttu edelleen. Koneiden myyjällä on pitkä muisti ja käsky kytkimestä on saattanut olla voimassa hyvin pitkään, jos sellainen on. Nyt kaikille koneille rakentunut logistiikkaketju täydentää sitä hyvin, mutta ei tee sitä tarpeettomaksi, jos sellainen on aiemmin päätetty haluta.
Viimeksi muokattu: