Käy läpi ongelmia ja miten niitä on korjattu.
Esim. heittoistuimessa on ollut kolme liian kevyistä piloteista johtuvaa ongelmaa, joista vain viimeisin on aiheuttanut rajoituksen. Kaksi ensimmäistä (leuka rintaan laukaisussa, pää taakse kun ilma lyö kasvoille ulkopuolella) ratkaistiin keventämällä kypärän painoa. Käytännössä tehtiin 1kpl kiloa keveämpi kypärä ainoalle rajoitteen alittavalle testipilotille. Kestää kuitenkin vuoden siirtää muutos massatuotantoon.
Perusongelma oli se, että tavoitteeksi oli asetettu kaikista laajin painon ja pituuden vaihteluväli mitä moderneissa hävittäjissä on. Eli sitä pitää pystyä lentämään laajempi joukko lentäjiä kuin ennen.
ALIS ja 3F:n suuri määrä tavoiteltuja lisäyksiä maittiin myös haasteina.
Ohjelmistokehitys 75% valmis.
21 tuhatta lentotuntia A:lla.
35:00 kohdalla kysytään vaikutuksista jos Kanada ottaa hatkat. 2017 päättyvään kehitysongelmaan ei mitään, rahat jo maksettu. Tuotantoon kyllä, 0.7-1% lisää per kappale. 2.1% on Kanadan osuus sustainment & follow-on modernisation programista, jonka joutuisi maksamaan muut. Teollisuuskumppanuuden osalta ei ole valmiiksi määritelty mitä käy jos joku jättäytyy pois. Bogranin henk. koht. mielipide oli, että teolliskumppanit keskustelevat keskenään mitä Kanadassa tapahtuvalle tuotannolle tehtäisiin.
40 min kohdalla kysyjä oli rakastunut ideaan sunk cost fallacysta ja siitä pitäisikö kiihdyttää tulevia ohjelmia ja yhteen tarkoitukseen suunniteltuja koneita. 47 min kohdalla oltiin huolestuneita jack of all trades / master of none -sananlaskusta ja A-10:n korvaamisesta. Kysyjä rakasti omaa ääntään kun kysymyinen kesti minuuttitolkulla ja vastasi vielä itse siihen. Lopullinen kysymys oli kohtalaisen outo, että kestääkö F-35 suoran osuman A-10 lailla?!? Bogdan oli harmistunut, että joutuu käyttämään rahaa sen testaamiseen, kuinka A-10:n tavalla toimiva F-35 suoriutuisi CAS-roolissa sen sijaan, että voisi testata suoraan kuinka F-35 toimii tehokkaimmin CAS-roolissa.
58 min kohdalla oltiin huolestuneita, että 2020-> menee rahaa vielä 2.8 mrd softakehitykseen. Bogdan tunnetusti vastasi, ettei 14 asiakkaan lista näytä tällä hetkellä toteutuskelpoiselta, joten kassara on otettava käsiin. Joulukuussa katsotaan ja keväällä validaatio tarpeista. Ja sitten keskusteltiin siitä pitäisikö päivitysohjelma olla oma "major sub-program" ja Bogdan totesi, että ei koska hallinnolliset ongelmat lisääntyisivät. 1h4min Bogdan näytti jopa hiukan ahdistuneelta ajatuksesta, että joku aliohjelma ilmestyisi peliin.