Mikoyan
Ylipäällikkö
Hups.Tuo kuvan kone ei kyllä liity pätkääkään merijalkaväkeen, merivoimiin kylläkin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hups.Tuo kuvan kone ei kyllä liity pätkääkään merijalkaväkeen, merivoimiin kylläkin.
Niin, eihän siellä yksivärisiä valkoisia donitseja ole aiemmin näkynyt, yksinkertaisimmissakin ollut kahta eri sinisen sävyä.
Eiii se mitään, tyhjää saivarteluahan minunki viesti oli.
Eihän nuo näytä kovinkaan samoilta grafiikoilta. Jenkeillä huomattavasti enemmän.
Yleisilme pysyy varmasti kaikissa samana kun RAMmia ei tee mieli vetää Wintexillä piiloon
Lieneekö noissa ylipäänsä tarkoitus käyttää vain yhtä väriä, tuota valkoista?
BTW, miten F-35 soveltuu tunnistuslennoille? Siinähän ei ole valonheitintä, kuten Horneteissa on. EO-DAS on varmasti hyvä järjestelmä tunnistettavan ilma-aluksen passiiviseen löytämiseen ja tarkkailuun, mutta pystyykö sillä näkemään ilma-aluksesta kaiken tarvittavan? Olisihan Hornetinkin lentäjä voinut katsella valonvahvistimella pimeyteen, mutta silti koneisiin asennettiin valonheittimet. Miksi?
Kun LM tai Pentagon kehuu konetta niin ymmärrän kehumiseen kohdistuvan epäluulon ja kritiikin. Eihän se puoleetonta ole.
F-35 puikkoihin on päässyt usean maan sotilaslentäjiä joilla yhteensä on kokemusta lukuisista edellisistä koneista. Olisi uskomatonta, että useat lentäjät eri maista olisi kaikki yhdessä saatu valehtelemaan konetta erinomaiseksi ja pysymään täysin hiljaa koneen puutteista. Vaikka sotilaslentäjä saisikin monoa suorista puheistaan, tämän voisi olettaa työllistyvän kuitenkin kohtuu helposti esim. siviilientoyhtiöhin. Monella on jo sen verran lentotaustaa, että kiusaus totuuden kertomiseen olisi aika suuri. Kyseessä on ilmavoimien upseerit joista taatusti valtaosa ajattelee pyyteettömästi oman maansa ilmavoimien parasta. Jos maa olisi hankkimassa aivan surkeaa konetta pidän täysin uskomattomana, etteikö joku olisi kertonut miten paska tuo lentokone oikeasti on.
BTW, miten F-35 soveltuu tunnistuslennoille? Siinähän ei ole valonheitintä, kuten Horneteissa on. EO-DAS on varmasti hyvä järjestelmä tunnistettavan ilma-aluksen passiiviseen löytämiseen ja tarkkailuun, mutta pystyykö sillä näkemään ilma-aluksesta kaiken tarvittavan? Olisihan Hornetinkin lentäjä voinut katsella valonvahvistimella pimeyteen, mutta silti koneisiin asennettiin valonheittimet. Miksi?
Valonheitin on varmastikin tunnistusta varten, kuten Kanadalaisissakin Horneteissa. F-35:ssa kuten Gripenissä, Rafalessa ja Eurofighterissä on sekä infrapuna- että TV-kamera joilla visuaalinen havainto voidaan tehdä paljon suuremmilta etäisyyksiltä kuin mihin valonheittimellä pystytään, sääoloista riippumatta. Muitakin tapoja kohteen tunnistamiseen on, mitä on pidetty yhtenä F-35:n, ja varmasti muidenkin moderninen konetyyppien, vahvuutena. Vastaavaa valonheitintä ei tietääkseni juuri muissa konetyypeissä käytetä.
Valonheitin on varmastikin tunnistusta varten, kuten Kanadalaisissakin Horneteissa. F-35:ssa kuten Gripenissä, Rafalessa ja Eurofighterissä on sekä infrapuna- että TV-kamera joilla visuaalinen havainto voidaan tehdä paljon suuremmilta etäisyyksiltä kuin mihin valonheittimellä pystytään, sääoloista riippumatta. Muitakin tapoja kohteen tunnistamiseen on, mitä on pidetty yhtenä F-35:n, ja varmasti muidenkin moderninen konetyyppien, vahvuutena. Vastaavaa valonheitintä ei tietääkseni juuri muissa konetyypeissä käytetä.
Luulen, että yksi motiivi on ollut se, että on saatu otettua kouriintuntuva todiste - valokuva kameralla.
Voisi kuvitella että esim. IRSTIltä saa kohtuullisen kuvan napattua myös tarvittaessa?
Muut tavat viittaavat ilmeisesti tutkaan ja elektroniseen sodankäyntiin? Ne ovat yksi tapa, mutta siitä on hyötyä lähinnä siinä tilanteessa, että tunnistettava kohde on sotilaallinen.
The F-35A Lightning II completed the first three airborne gunfire bursts from its internal Gun Airborne Unit (GAU)-22/A 25mm Gatling gun system during a California test flight, Oct. 30.
This milestone was the first in a series of test flights to functionally evaluate the in-flight operation of the F-35A Conventional Take Off and Landing (CTOL) variant's internal 25mm gun throughout its employment envelope, a major event towards certifying the gun for use in the F-35A, and a key component for reaching U.S. Air Force Initial Operational Capability (IOC) in 2016.
F-35A test aircraft AF-2, a loads-instrumented jet, underwent an extensive structural modification at Edwards Air Force Base, Calif. to a fully production representative internal gun configuration. The first phase of test execution consisted of 13 ground gunfire events over the course of three months to verify the integration of the gun into the F-35A. Once verified, the team was cleared to begin this second phase of testing, with the goal of evaluating the gun's performance and integration with the airframe during airborne gunfire in various flight conditions and aircraft configurations.
BTW, miten F-35 soveltuu tunnistuslennoille?
luulisi että näin internetin aikakaudella olisi jo päästy eroon tällaisesta yksinkertaisesta ajattelusta, jossa katsotaan wikistä max nopeus ja sitten näitä vertaillaan keskenään muiden koneiden kanssa. F-35 soveltuu tunnistuslento toimintaan aivan samoin kuin Hornet tai mikä tahansa muu moderni hävittäjä. Siinäkin F-35 saa etua huippuluokan datafuusiosta ja tilannekuvan esitysjärjestelmästään.Varmaan aika huonosti. Se ei koskaan tavoita vähänkään liukkaammin lentäviä tunnistettavia. Konehan sopi parhaiten yöllä tapahtuvaan täsmäase ensi-iskuun, ei niinkään meillä tarvittavaan ilmatilan valvontaan, tunnistamiseen ja tarvittaessa torjuntaan.
Se ei koskaan tavoita vähänkään liukkaammin lentäviä tunnistettavia.
Pääosa tunnistettavista kohteista on kuitenkin selkeästi aliäänisiä.