Gyllis1
Respected Leader
Kärjistetysti niinkuin @Mustaruuti tuossa yllä kirjoitti.
Taas lyhyt lainaus:
Data fusion would seem to be simple, as the use of mobile telephones with fused data applications is widespread. However, for the F-35, the data must be extremely precise—the system cannot confuse a school bus for a mobile missile erector, for example. The threat data relies on thousands of mission files that cue the F-35’s software, indicating what objects are (a surface-to-air missile site, enemy radar, enemy vehicle, etc.).
Doing this on a single jet is a challenge in and of itself, but creating a single, fused picture based on data collected by four jets in different locations with varying views of the battlespace is another challenge altogether. This is the latest of many unprecedented tasks being tackled by the F-35 team.
http://aviationweek.com/defense/patching-f-35-s-data-fusion-gap
Huom! Jutussa mainittu softaongelma 4:n koneen fuusiossa on saatu fiksattua, siltä osin vanhaa tietoa.
Muoks. Yksi F-35:n eduista muihin koneisiin nähden (poislukien gripen ng? @Mustaruuti??) on että sama "fuusiomoottori" käsittelee kaiken datan jota eri sensoreista tulee.
Esimerkki: koneen optinen sensori näkee jotain, havainto ei ole tarpeeksi tarkka että "moottori" pystyisi päättelemään että onko siellä jotain. "Moottori" laittaa tutkan automaattisesti skannaamaan tuota aluetta katsoakseen onko siellä jotain.
Kun havainto tunnistetaan ja saadaan seurantaan, informaatio esitetään lentäjälle ja jaetaan parven muille koneille.
Taas lyhyt lainaus:
Data fusion would seem to be simple, as the use of mobile telephones with fused data applications is widespread. However, for the F-35, the data must be extremely precise—the system cannot confuse a school bus for a mobile missile erector, for example. The threat data relies on thousands of mission files that cue the F-35’s software, indicating what objects are (a surface-to-air missile site, enemy radar, enemy vehicle, etc.).
Doing this on a single jet is a challenge in and of itself, but creating a single, fused picture based on data collected by four jets in different locations with varying views of the battlespace is another challenge altogether. This is the latest of many unprecedented tasks being tackled by the F-35 team.
http://aviationweek.com/defense/patching-f-35-s-data-fusion-gap
Huom! Jutussa mainittu softaongelma 4:n koneen fuusiossa on saatu fiksattua, siltä osin vanhaa tietoa.
Muoks. Yksi F-35:n eduista muihin koneisiin nähden (poislukien gripen ng? @Mustaruuti??) on että sama "fuusiomoottori" käsittelee kaiken datan jota eri sensoreista tulee.
Esimerkki: koneen optinen sensori näkee jotain, havainto ei ole tarpeeksi tarkka että "moottori" pystyisi päättelemään että onko siellä jotain. "Moottori" laittaa tutkan automaattisesti skannaamaan tuota aluetta katsoakseen onko siellä jotain.
Kun havainto tunnistetaan ja saadaan seurantaan, informaatio esitetään lentäjälle ja jaetaan parven muille koneille.
Viimeksi muokattu: