BarrelNut
Kenraali
Kaukovittuilija kirjoitti:ja mikähän oli lähde?
Ilmeisesti Carlo Koppin ja sekopääfrendiensä ausairpower.net:
http://www.ausairpower.net/jsf.html
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kaukovittuilija kirjoitti:ja mikähän oli lähde?
baikal kirjoitti:Kaukovittuilija kirjoitti:Hejsan kirjoitti:Pitääkö tämä paikansa?
Something I do not quite understand is that the F22 is prohibited to be sold abroad when you do not want the stealth technology will be revealed.
But F35 wants to sell abroad, could not the same stealth technology to be revealed then?
Total ban for customers to take apart and put together. EVERYTHING is going back to the U.S. for maintenance or that the American mechanic comes to visit
https://www.flashback.org/sp42082696
Pitääkö paikkansa, ettei F15 ilmaherruushävittäjä ole vielä tähänpäivään mennessä saanut myyntiluvan, kuin kaikkein parhaille jenkkien liittolaisille? Suomi ei saa sitä vieläkään, mutta auliistipa tyrkyttävät tänne F35-lelua, joka kertoo jotain jostain.
Voi kertoa siitäkin, että kehityskustannukset karkasivat täysin lapasesta ja nyt koetetaan paikata tilannetta mahdollisimman auliilla myyntipolitiikalla.
SJ kirjoitti:F-35:sta on suunniteltu NATO:n seuraavaksi standardi hävittäjäksi jo pitkään. Tekniikka on suunniteltu tämä mielessä.
Kaukovittuilija kirjoitti:SJ kirjoitti:F-35:sta on suunniteltu NATO:n seuraavaksi standardi hävittäjäksi jo pitkään. Tekniikka on suunniteltu tämä mielessä.
Mitä oikein höpiset? Ei natolla ole mitään standardihävittäjää koskaan ollutkaan. Sitäpaitsi F35 on suunniteltu ensilinjan, kevyeksi pommikoneeksi SuperHornetin ja SU34:n tapaan, eikä hävittäjäksi, jota roolia varten suunniteltiin F22. F35 on tarkoitus käyttää pommikoneena kunhan ilmatila on ensin puhdistettu F22:lla.
SJ kirjoitti:Siis standardi hävittäjä siinä mielessä, että F-35:lla voisi korvata kaikki vanhentuvat hävittäjät, ellei maa sitten päätä hankkia Eurofighteriä ja jotkut maat ovat aikeissa hankkia molempia. Vai miksi luulet, että niin moni maa oli ilmeisesti alusta asti mukana koneen kehittelyssä, jos kone vapautettiin myös myyntiin vasta kun koneen hinta alkoi nousta?
Kaukovittuilija kirjoitti:SJ kirjoitti:Siis standardi hävittäjä siinä mielessä, että F-35:lla voisi korvata kaikki vanhentuvat hävittäjät, ellei maa sitten päätä hankkia Eurofighteriä ja jotkut maat ovat aikeissa hankkia molempia. Vai miksi luulet, että niin moni maa oli ilmeisesti alusta asti mukana koneen kehittelyssä, jos kone vapautettiin myös myyntiin vasta kun koneen hinta alkoi nousta?
Höpönlöpön. Vai että vanhentuvat hävittäjät? No sullapa on tiedot hallussa. Ainoastaan F35 konetta kauppaava Lockheed Martin on luvannut sen kykenevän korvaamaan kaikki muut koneet, johon sen suorituskyky ei valitetettavasti riitä ensinkään. Tähän mennessä kaikki valmistajan F35 konetta koskevat lupaukset ja väitteet suorituskyvystä; ovat osoittautuneet valheiksi. Koneen hinnasta ja käyttökustannuksista puhumattakaan.
Moni valtio osallistui F35 kehitykseen, koska tarkoitus oli kehittää yhteinen stealth-kone halvalla. Nämä F35-projektiin osallistuneet rahoittajavaltiot kun itse kehittivät vielä vuosituhannenvaihteessa omia stealth-koneitaan ja kypsyivät rahoitukseen. Amerikkalaiset lupasivat tuottavansa koneita ~25-40 miljoonan dollarin kappalehintaan, jonka myötä muut lakkauttivat omat projektinsa ja siirtyivät rahoittamaan F35 kehitystä. Nämä samaiset valtiot olivat jo päättäneet olla ostamatta konetta, mutta katsos kun ne ovat allekirjoittaneet sopimuksen nimeltä: Memorandum of understanding, joka velvoittaa ostamaan jenkkien tuotteita, riippumatta siitä onko ne hyviä vai ei. Esimerkiksi Norjan ja Iso-Britanninen hallintojen edustajat ovat myöntäneet, että ne painostettiin ostamaan F35 koneita.
Mitä Eurofighteriin tulee, niin sitä ostaneet valtiot tekivät asiasta päätöksen jo kauan sitten, eikä F35 pakkokauppoja ollut tuolloin vielä edes tiedossa.
Ps. Kannattais sunkin (ihan terveella omallatunnolla) joskus lukea muutakin informaatiota sen paskan lisäksi, joilla Lockheed Martin kauppaa omia tuotteittaan.
Something I do not quite understand is that the F22 is prohibited to be sold abroad when you do not want the stealth technology will be revealed.
But F35 wants to sell abroad, could not the same stealth technology to be revealed then?
Total ban for customers to take apart and put together. EVERYTHING is going back to the U.S. for maintenance or that the American mechanic comes to visit
Kaukovittuilija kirjoitti:Aha. No ei ois varmaan pitänyt taas kommentoida ollenkaan.
Kaukovittuilija kirjoitti:Njoo. Lienet oikeassa. Innostun toisinaan niin herkästi, kun näen kommentteja, jotka ensikemältä voisivat sisältää kätketyn, punaisen langan. Pahoittelen, koska olen ehkä luonteeltani hieman ''vastarannankiiski''.
Ehkäpä minun ei tulisi kommentoida aiheita ollenkaan jatkossa, koska nimimerkkini ei ollutkaan humoristinen, vaan lähinnä vittuileva, kriittinen ja sarkastinen.
SJ kirjoitti:Kaukovittuilija kirjoitti:Njoo. Lienet oikeassa. Innostun toisinaan niin herkästi, kun näen kommentteja, jotka ensikemältä voisivat sisältää kätketyn, punaisen langan. Pahoittelen, koska olen ehkä luonteeltani hieman ''vastarannankiiski''.
Ehkäpä minun ei tulisi kommentoida aiheita ollenkaan jatkossa, koska nimimerkkini ei ollutkaan humoristinen, vaan lähinnä vittuileva, kriittinen ja sarkastinen.
Älä nyt tuon takia lopeta. Sinulla on kuitenkin sellaista tietoa mitä muilla ei ole. Tai voisi sanoa, että sinulla on näkemystä mitä muilla ei ole, toisilla voi olla enemmän tietoa, mutta ei näkemystä mikä tulee systeemin käytöstä. Eli siis kirjatieto ja käytäntö. Vastarannankiiskejä täällä on muitakin, mutta useimmat jäljellä olijat ovat oppineet hillitsemään kommenttejaan, joskus vasta nimimerkin vaihtumisen jälkeen. Loput ovat sitten vissiin aloittaneet Blogin tai kirjoittavat Suomi24:een.
Juke kirjoitti:Totta on myös että vaikka koneita valmistettaisiin 2500 kpl..olisi kehityskulut pelkästään 120 miljoonaa per kone...eli 66 milliä kipale on kukkua.
RistoJ kirjoitti:Juke kirjoitti:Totta on myös että vaikka koneita valmistettaisiin 2500 kpl..olisi kehityskulut pelkästään 120 miljoonaa per kone...eli 66 milliä kipale on kukkua.
Kannattaa vaihtaa taskulaskimeen paristot tai selvittää faktat kuntoon.
http://www.dod.gov/pubs/foi/logistics_material_readiness/acq_bud_fin/SARs/DEC%202011%20SAR/F-35%20-%20SAR%20-%2031%20DEC%202011.pdf
Kehityskulut ovat kokonaisuudessaan vajaa 60 miljardia dollaria, josta tähän mennessä on käytetty vajaa 47 miljardia dollaria. Euroissa siis kokonaisuudessaan reilu 45 miljardia euroa josta käytetty noin 37 miljardia euroa. Jos koneita hankitaan tuo mainitsemasi 2500 kpl niin kehityskulut per kone ovat 18 miljoonaa euroa. Jotta tuo sinun väittämäsi 120 miljoonaa toteutuisi koneita pitäisi tuottaa alle 400 kappaletta. Vaikka tuota moni toivoo jostain syystä, niin se on erittäin epätodennäköistä.
Vertailun vuoksi esimerkiksi Dassault Rafalen kehityskulut ovat olleet Ranskalle 15 miljardia euroa ja konemäärätavoite on 286 konetta. Kehityskulut per kone ovat siis 52 miljoonaa euroa.
Eurofighter Typhoonin kehityskulut puolestaan ovat olleet samaa luokkaa. Brittien puolustusministeriön julkaisemien tietojen (dokumentti löytyy netistä hakemalla "Management of the Typhoon project") mukaan kokonaiskehityskulut brittien koneelle ovat olleet 6,7 miljardia puntaa ja koneita on tilattu 160 kappaletta. Per kone tuo tekee aika lailla saman 52 miljoonaa euroa kuin Dassault Rafalenkin kohdalla.
Jotta F-35:n kehityskulut per kone olisivat pienemmät kuin näillä kahdella kilpailijalla, niin tuotantomääräksi riittää reilu 900 konetta. Tuo toteutuu erittäin todennäköisesti koska amerikkalaiset tarvitsevat uusia koneita vanhentuvien tilalle.
Juke kirjoitti:RistoJ kirjoitti:Juke kirjoitti:Kysymys on halutaanko jatkossa 10 F-35sta vai 60 hävittäjää ( esim F-16 ) joilla on kaartotaisteluominaisuuksia ja kyky torjua myös 20 km korkeudessa.
http://news.brisbanetimes.com.au/breaking-news-national/lockheed-says-jsf-better-and-cheaper-20130221-2ets0.html
Miten muuten F-16:sta on kaartotaisteluominaisuuksia ja F-35:llä ei ole? Kerropa vertailukelpoiset luvut esim. kaartokyvystä molemmista koneista.
Entä miten F-16:sta on kyky torjua 20 km korkeudessa ja F-35:llä ei ole?
Sama F-35:lle:
http://f-35.ca/wp-content/uploads/2012/12/F-35-Fast-Facts-December-11-2012.pdf
On November 14, during setup for a 45,000 ft test point, AF-4 flew to 50,000 ft, the design altitude limit.
Aika samoilta nuo luvut näyttävät kaikilla noilla koneilla. .
Ei ne oo ollenkaan samat F-16 lentää 18 km:ssä ja F-35 nipin napin tyhjänä 15 km:ssä.
Juke kirjoitti:http://wiki.scramble.nl/index.php/Lockheed_Martin_F-16_Fighting_Falcon
Potentialiset vastustajat taas ovat 20 km:ssä; http://whaatt.com/worlds-top-5-fighter-aircrafts-buying-guide-fifth-generation-fighter-aircrafts/
Myös Mig-31 jne.
Niin ja F-16 on tehty kaartotaistelukoneeksi...F-35 ei ole.
Lisäksi F-35 moottori tuottaa perusteholla 36% enemmän kilonewtoneita ja JP:llä sama juttu kuin F-16...eli kone myös syö 36% enemmän löpöä. Hornettiinkin verrattuna F-35 lipittää 28% enemmän menovettä perusteholla.
Funtsi..me ollaan jo nyt "kusessa" Hornetin kulutuksen kanssa.
Gripeniin ( Saab J-39 ) verrattuna F-35 kuluttaa 131 % enemmän.
Juke kirjoitti:RistoJ kirjoitti:Juke kirjoitti:Totta on myös että vaikka koneita valmistettaisiin 2500 kpl..olisi kehityskulut pelkästään 120 miljoonaa per kone...eli 66 milliä kipale on kukkua.
Kannattaa vaihtaa taskulaskimeen paristot tai selvittää faktat kuntoon.
http://www.dod.gov/pubs/foi/logistics_material_readiness/acq_bud_fin/SARs/DEC%202011%20SAR/F-35%20-%20SAR%20-%2031%20DEC%202011.pdf
Kehityskulut ovat kokonaisuudessaan vajaa 60 miljardia dollaria, josta tähän mennessä on käytetty vajaa 47 miljardia dollaria. Euroissa siis kokonaisuudessaan reilu 45 miljardia euroa josta käytetty noin 37 miljardia euroa. Jos koneita hankitaan tuo mainitsemasi 2500 kpl niin kehityskulut per kone ovat 18 miljoonaa euroa. Jotta tuo sinun väittämäsi 120 miljoonaa toteutuisi koneita pitäisi tuottaa alle 400 kappaletta. Vaikka tuota moni toivoo jostain syystä, niin se on erittäin epätodennäköistä.
Vertailun vuoksi esimerkiksi Dassault Rafalen kehityskulut ovat olleet Ranskalle 15 miljardia euroa ja konemäärätavoite on 286 konetta. Kehityskulut per kone ovat siis 52 miljoonaa euroa.
Eurofighter Typhoonin kehityskulut puolestaan ovat olleet samaa luokkaa. Brittien puolustusministeriön julkaisemien tietojen (dokumentti löytyy netistä hakemalla "Management of the Typhoon project") mukaan kokonaiskehityskulut brittien koneelle ovat olleet 6,7 miljardia puntaa ja koneita on tilattu 160 kappaletta. Per kone tuo tekee aika lailla saman 52 miljoonaa euroa kuin Dassault Rafalenkin kohdalla.
Jotta F-35:n kehityskulut per kone olisivat pienemmät kuin näillä kahdella kilpailijalla, niin tuotantomääräksi riittää reilu 900 konetta. Tuo toteutuu erittäin todennäköisesti koska amerikkalaiset tarvitsevat uusia koneita vanhentuvien tilalle.
REUTERSin mukaan F-35 kehittäminen on tullut maksamaan 395 miljardia usd tähän menneessä; http://www.reuters.com/article/2012/03/30/us-lockheed-fighter-idUSBRE82T03R20120330
Mikä sun lähde on ?
Juke kirjoitti:Juke kirjoitti:http://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_Martin_F-35_Lightning_II
Taitaa muuten olla tämä F-35 tasan puolessa välissä F-18 ja F-15 konetta moottorin arvoiltaan ( ja kulutuksen suhteen ).
http://en.wikipedia.org/wiki/McDonnell_Douglas_F-15_Eagle
Eli 14% on Eaglessa enemmän tehoa.
Kun taas F-22:ssa on 29% lisää tehoa verrattuna F-15aan.
http://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_Martin_F-22_Raptor
Eli melkoinen beef up on tapahtunut tässä stealth teknologian mukaantulossa.
Myöskin F-22 kohdalla omituinen info korkeuden yhteydessä !
baikal kirjoitti:Kaukovittuilija kirjoitti:Hejsan kirjoitti:Pitääkö tämä paikansa?
Something I do not quite understand is that the F22 is prohibited to be sold abroad when you do not want the stealth technology will be revealed.
But F35 wants to sell abroad, could not the same stealth technology to be revealed then?
Total ban for customers to take apart and put together. EVERYTHING is going back to the U.S. for maintenance or that the American mechanic comes to visit
https://www.flashback.org/sp42082696
Pitääkö paikkansa, ettei F15 ilmaherruushävittäjä ole vielä tähänpäivään mennessä saanut myyntiluvan, kuin kaikkein parhaille jenkkien liittolaisille? Suomi ei saa sitä vieläkään, mutta auliistipa tyrkyttävät tänne F35-lelua, joka kertoo jotain jostain.
Voi kertoa siitäkin, että kehityskustannukset karkasivat täysin lapasesta ja nyt koetetaan paikata tilannetta mahdollisimman auliilla myyntipolitiikalla.
Hejsan kirjoitti:Onko tämä kuva ollut täällä ennen?