Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tämähän on selvääkin selvempää burgerointia!
Kuva ei väitä, että kuvassa esiintyvät aseet painaisivat yhteensä mainittujen määrien verran.
Flynn had to modify the routine to accommodate airspace restrictions unique to the Paris show, he said. Flying is limited laterally and vertically because of Le Bourget’s proximity to both to the city of Paris and Charles De Gaulle Airport. Flynn is also limited by time—he only has 6 min. for the routine at Le Bourget, where at most air shows he would have 10 min.
“We focused on the ‘wow’ factor and left out the elements of a routine that would be part of a non-Paris-type profile,” Flynn said. “You have to live inside very tight restrictive boundaries, but it still permits us to put on a show that I believe will squelch the critics once and for all.”
Kerrotko vielä millä kuormalla siihen käytännön maksimiin päästään?
Voiko F-35 laittaa siis vaikkapa 2 kpl GBU-28 kiinni ripustimiin 3 ja 9 ja mikäli ei, niin voiko mitään painavampaa kun GBU-31 JDAM?
Vai onko noiden ripustimien yhteinen käytännön maksimikuorma 4000 lbs vaikka kapasiteettia niihin riittäisikin teoriassa sen 10 000 lbs?
http://www.defensenews.com/articles...-f-35-critics-wrong-in-demo-at-paris-air-showWhen Gunn began flying the F-35 five years ago, the aircraft’s flight envelope was heavily restricted, with only 3Gs permitted. Back then, flying against an F-15C was an even match, he said. Three months ago, Gunn flew against an F-16 within visual range, and the F-35’s performance had improved so much that the other pilot believed the aircraft had undergone special modifications.
Jep. 22,3k on mahdollista. Ei lentokoneen valmistajan asia varmistua, että se voidaan käyttää täysimääräisesti.Minusta tämä on ihan samanlaista markkinointia kuin muillakin kone kandidaateilla, ei yhtään parempaa eikä huonompaa, vaan vastuu jää lukijalle.
“All of those airplanes that do air shows—the Hornet, Viper—they are all slicked off without all the external stores,” Flynn said. “They are a party trick at an air show, versus a combat-configured F-22 or F-35.”
Et nyt ihan tavoita olennaista. Sillä ei ole erillistä rajoitusta täydellä tankilla + sisäisellä aselastilla.Flynnin duuni toki on esittää kaikki mahdollisimman sellaisessa valossa, joka pyrkii etsimään eroa muihin vaikka hiukan yleistämällä.
https://www.flightglobal.com/news/a...ter-than-or-equal-to-typhoon-or-super-382078/Flynn says "that the F-35 can go out on any given day, and we have, gone to the red line of the airplane" with a full internal weapons load. Going to the limits of the aircraft's envelope with a full load of weapons is "inconceivable in any of the other fourth-generation airplanes, including Typhoon, which most would say has the best performance of those four fourth-gen jets," says Flynn, who is a former test pilot for the Eurofighter and Lockheed F-16.
All variants of the F-35 are capable of flying at Mach 1.6 and 50° angle-of-attack, he says. The A and C models have a maximum speed of 700 knots calibrated airspeed (KCAS-1296 km/h) while the F-35B can fly at 630 KCAS (1167 Km/h). The A, B and C variant are rated at 9g, 7g and 7.5g's respectively.
Et nyt ihan tavoita olennaista. Sillä ei ole erillistä rajoitusta täydellä tankilla + sisäisellä aselastilla.
Kykenee siis ilmeisesti 9G (7G nyt) kuormattuna!
Ei toki, mutta silti väitetty moneen otteeseen ettei lentoprofiiliin tule rajoituksia tankin ja täyden sisäisen aseistuksen myötä. Se olisi hirmuinen ero entisiin röpöttimiin, jotka laahaavat heti kun punnuksia aletaan ripustaa alle. Sillä olisi aika paljon enemmän merkitystä kuin lentonäytöksen sileillä.No ihan varmasti ei täydellä aselastilla ja kahdeksan tonnin polttoainekuormalla esitä tuollaista showta niinkuin ei kukaan muukaan.. Nostovoimasta ja tehopainosuhteesta tulee pulaa.
Mainittiinko jossain kuinka paljon polttoainetta koneessa oli? USAFilla on tapana lentää mm *Raptor-demot täydellä polttoainekuormalla. Mikäli näin on asia myös F-35:n osalta, niin ei kait tuossa vaiheessa tankit vielä tyhjinä olleet.Se, missä tuo kone todella iski silmään esityksessä, ja johon FLynnin kannattaisi enemmän paneutua (tai Seligmanin, joka kirjoitti jutun), on esityskoneen 360°, jonka se teki vähän päälle kymmenessä sekunnissa. Viimeisenä liikkeenä tyhjillä tankeilla toki, mutta aerodynaamisella lennolla vakiokorkeudella ja kuitenkin noin 30°/s. Aika vakuuttava liike.
Mainittiinko jossain kuinka paljon polttoainetta koneessa oli? USAFilla on tapana lentää mm Raptor-demot täydellä polttoainekuormalla. Mikäli näin on asia myös F-35:n osalta, niin ei kait tuossa vaiheessa tankit vielä tyhjinä olleet.
EliEi toki, mutta silti väitetty moneen otteeseen ettei lentoprofiiliin tule rajoituksia tankin ja täyden sisäisen aseistuksen myötä. Se olisi hirmuinen ero entisiin röpöttimiin, jotka laahaavat heti kun punnuksia aletaan ripustaa alle. Sillä olisi aika paljon enemmän merkitystä kuin lentonäytöksen sileillä.
Tätä kyllä pitää kovistella heti uuden tilaisuuden tullen myös kotimaassa.
Tarkoittanee käytännössä että kuormattuna 2*JDAM + 2*AMRAAM +180 patruunaa = 4882 LBS voidaan ottaa täydet G-monikerrat, ja täydet tulokulmat (Alphat), kaarresäteet toki siltikin kasvaa, kun nostovoima / massa suhde heikkenee. Kuten myös työntövoima / massa. Tätäkään ei siis kannattane tulkita siten että sama pätee 5700 LBS kuormalle, mikä löytyy toistaiseksi vain markkinointimateriaaleista sisäiselle kuormalle teoreettisena maksimiarvona. Lentoprofiiliin tulisi siis huomattavia muutoksia jos sekä tankit olisi täynnä ja lisäksi täysi sisäinen asekuorma, vaikkei mitään lentosoftan tuottamia rajoituksia tulisikaan.Flynn says "that the F-35 can go out on any given day, and we have, gone to the red line of the airplane" with a full internal weapons load.
Ja sitten tuota verrataan Typhoonin oikeasti suurimpaan ulkoiseen asekuormaan, mikä lienee ainakin tuplat, joku voi toki etsiä sen tarkankin arvon ...Going to the limits of the aircraft's envelope with a full load of weapons is "inconceivable in any of the other fourth-generation airplanes, including Typhoon,
Kuten tuosta editissä lisäämästäni manuaalista huomaat, koneet tankataan täyteen sekä demoihin, että noihin heritage lentoihin. Ei ole nähdäkseni todisteita tai syitä olettaa Pariisissa toimitun toisin.Ah, itse asiassa katsoin kelloa ihan väärin, tuo 360° tehtiin kaikissa kolmessa vedossa noin 19 sekunnissa eikä suinkaan kahdessatoista. Sorry. Eli noin 19°/s. Varmaan se on kovempi sitten kun 9G on otettu käyttöön.
Mutta siis eihän sillä ole mitään syytä lentää tankit täynnä, jos esityksen pituus on kuusi minuuttia. Raptor voi hyvin lentää sisäiset tankit täynnä, kuten yleensä muutkin koneet, koska kymmenen minuutin esityksen liikkeet yleensä on mitoitettu kuluttamaan juurikin täydet tankilliset. Kaikkein kovimmat voimaa vaativat liikkeet tehdään sen takia yleensä lopussa. Vajaan kymmenen vuoden takainen FAF Hornet -numerokin päättyi pystysuoraan nousuun pinnasta kymmeneen kilometriin (ja soihtu per kilometri), koska tehopainosuhde oli siinä kohdassa parhaimmillaan. Gripenin esitykset taasen ovat "hieman pliisuja" roll-rate-demoja sen takia, koska parista kerosiinitonnista ei riitä kovin moneen jälkipolttoon.
F-35:n vahvuuksia on "suhteettoman iso" sisäinen polttoainekuorma, jolla pyritään tekemään ulkoinen säiliö tarpeettomaksi. Mikäli kuuden tai kymmenen minuutin näytöksessä koko kahdeksan tonnia kuluisi, se tarkoittaisi liian suurta polttoaineen kulutusta.
Numeron lopussa varmastikin kerosiinia on jäljellä viiden tai kymmenen minuutin optimimatkalentoa varten, ei siellä turhaa kuormaa kuljeteta mukana.
Sorry nyt, mutta tämä:"The Air Force F-35 variant, fully loaded for combat, can pull nine-G turns with a full load of fuel and missiles. This cannot be done by fighters lugging along external weapons and fuel tanks."
http://www.airforcemag.com/MagazineArchive/Pages/2012/November 2012/1112fighter.aspx
Ihme vänkyröintiä "Ja sitten tuota verrataan Typhoonin oikeasti suurimpaan ulkoiseen asekuormaan, mikä lienee ainakin tuplat". Ei todellakaan verrata mihinkään suurimpaan. Sen sijaan kylläkin myönnetään, että perus combat load (etenkään Typhoonin taitolento ei ole lähelläkään tätä) voisi olla isompi. Lavikainen on kumminkin lentänyt myös Typhoonilla koelentäjänä, joten ehkä tietää mistä puhuu?
Kaikki on tähän asti pitänyt paikkaansa useamman lähteen mukaan. Sekä 22k ja 9G.
Oli sinun mukaasi Flynnin sanomaa. Minun väite se ei todellakaan ollut. Olet siis eri mieltä Flynnin kanssa, etkä minun.Going to the limits of the aircraft's envelope with a full load of weapons is "inconceivable in any of the other fourth-generation airplanes, including Typhoon,
Et voi olla tosissasi. Koeta nyt tajuta asiayhteys. Siinä ei todellakaan tarkoiteta maksimikuormaa oli se sitten sinun vai ainoastaan Flynnin sanoma. Lähinnä jotain vastaavaa mitä F-35:n laatikossa on.Sorry nyt, mutta tämä:Oli sinun mukaasi Flynnin sanomaa. Minun väite se ei todellakaan ollut. Olet siis eri mieltä Flynnin kanssa, etkä minun.