Ja siksi ehdottomasti kannattaa ostaa kaikkein kallein kone, niin ei jää niin paljoa rahaa ostaa kalliita ohjuksia.
Sitä vaan ei taida kukaan tietää mikä on kallein ja mikä halvin kone ennen kuin valmistajien RFQ-vastaukset on analysoitu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja siksi ehdottomasti kannattaa ostaa kaikkein kallein kone, niin ei jää niin paljoa rahaa ostaa kalliita ohjuksia.
Olen heille kiitollinen, niin itella jaa osa paivasta "leipalajiin" kaytettavaksimonet ainakin heittävät kuin hyllyltä suoraan linkkejä kaikenlaiseen tekniseen detaljiin. Ihan päätoimista hommaa seurata noita noin.
Sitä vaan ei taida kukaan tietää mikä on kallein ja mikä halvin kone ennen kuin valmistajien RFQ-vastaukset on analysoitu.
Tästä olisi mukava kuulla lisää! Itse olen ollut siinä uskossa että soihdutus ja agressiivinen liikehtiminen ovat parhaat keinot ip-ohjusta vastaan.Tämä ei tietenkään tarkoita etteikö häivekoneellakin voisi olla muuta suojaa kuten moottorin sammuttaminen ja samalla valemaalin laukaisu
Hmm... monet ainakin heittävät kuin hyllyltä suoraan linkkejä kaikenlaiseen tekniseen detaljiin. Ihan päätoimista hommaa seurata noita noin.
Petteri on toipumassa jalkaleikkauksesta ja olohuoneen seinan peittaa naytto... vahan niinku Mogadishu'n epaonnistuneilla kenraaleilla.Reiskalla on läppärissä kiinni 27" - 40" näyttö. Hän käyttää sillä neljää virtuaalista työpöytää.
...
- paljon mielenkiintoisempi kysymys: onko meilla lobbareita taalla? Hyvahan se vaan on , jos loytyy. Silloin faktojakin, silloin talloin, laitetaan liikenteeseen.
...
Ohh-noo!vaikutusmahdollisuudet HX -hankkeeseen tämän foorumin kautta ovat olemattomat.
En halua särkeä kenenkään foorumistin sydäntä, mutta vaikutusmahdollisuudet HX -hankkeeseen tämän foorumin kautta ovat olemattomat. Siis aikuisten oikeesti näin.
———
Ja ketjun aiheesta:
Kilpailussa mukana.
Katso liite: 17497
Ehdin ensin!Jos puolustuspolitiikkaa miltään osin linjattaisiin täällä olisin asunut jo vuosia ulkomailla
Tästä olisi mukava kuulla lisää! Itse olen ollut siinä uskossa että soihdutus ja agressiivinen liikehtiminen ovat parhaat keinot ip-ohjusta vastaan.
Tehojen vähentäminen on eri asia kuin moottorin sammuttaminen, eiköstä vaan?Riippuu varmaan paljon ohjuksen sukupolvesta. Vanhempia, lähinnä takaa ja takaviistosta lukittuvia ohjuksia vastaan moottorin tehojen vähentämisellä voi varmasti olla suurikin vaikutus, jos vedetään jälkipoltolta minimitehoille. Miksei uudempiakin ohjuksia vastaan, mikäli ohjus on ammuttu kauempaa ja/tai sääolosuhteet eivät suosi ohjuksen hakupäätä.
Toki muitakin keinoja kannattaa käyttää. Etenkin niitä soihtuja.
Tehojen vähentäminen on eri asia kuin moottorin sammuttaminen, eiköstä vaan?
Tästä olisi mukava kuulla lisää! Itse olen ollut siinä uskossa että soihdutus ja agressiivinen liikehtiminen ovat parhaat keinot ip-ohjusta vastaan.
Kyllä sen Syyriassa tapahtuneen AIM-9:n soihdutuksen perusteella ne ovat yhä paras puolustus IP-ohjuksia vastaan.Toki muitakin keinoja kannattaa käyttää. Etenkin niitä soihtuja.
Ei mutta sittenhän Suomella olisi kuitenkin karttaruutupommeja. Ei pidä unohtaa niitä.Jos puolustuspolitiikkaa miltään osin linjattaisiin täällä olisin asunut jo vuosia ulkomailla
Kyllä sen Syyriassa tapahtuneen AIM-9:n soihdutuksen perusteella ne ovat yhä paras puolustus IP-ohjuksia vastaan.
Ellen ole aivan väärässä, moottorin tehojen pudottaminen minimiin toimi vain aivan alkuaikojen ohjuksien hämäämiseen.
paljon mielenkiintoisempi kysymys: onko meilla lobbareita taalla? Hyvahan se vaan on , jos loytyy. Silloin faktojakin, silloin talloin, laitetaan liikenteeseen
Vasta Drakeneiden myota Suomenkin ilmavoimat paasivat kayttamaan muita kulmiaJos ohjus kykenee ylipäätään lukittumaan vain koneen takasektoriin tai hieman laajemmalti takaviistosta, mutta ei edestä, niin maalikoneen moottorin teholla on varmasti merkittävä vaikutus ohjuksen osumatodennäköisyyteen. Toki asiat muuttuvat, mikäli mennään todellisiin "all-aspect" ohjuksiin n. vuoteen 1980 tai siitä eteenpäin (AIM-9L ja R-73).
@magitsu kuvaa hyvin tuota ongelmaa, etta kuka voi osallistua "taysin rantein" ja kuka ei. Lainauksen perusteella pitaa menna jatkamaan sita eri linkkien teknista avaamista "Hornetin manttelinperija" -ketjussa?palstalaiset, joiden silmä kiiluu jokaisesta uudesta tiedosta.
Jos puolustuspolitiikkaa miltään osin linjattaisiin täällä olisin asunut jo vuosia ulkomailla