Saksan ilmavoimat "avautuneet" lisaa Tornadon korvaamistarpeesta ja tavasta, Berliinissa pidetyssa konferenssissa:
Tornado would be replaced by the F-35 Lightning II combat aircraft since 2025 with a gradual increase in supplies, in order to replace the whole fleet of aircraft by 2035.
Lieutenant General Karl Muellner said that Germany would need to buy an off-the-shelf replacement that could enter service around 2025 to facilitate a smooth transition with the Tornado, noting that did not leave enough time to develop a unique solution.
Lieutenant General Karl Muellner spiegel.de Photo: Ingo Wagner/dpa
The successor fighter has to be low-observable, and able to identify and strike targets from a great distance, noted Muellner.
Eli Tornado yksinaan ei pysty toimimaan pitkan kantaman it-kuplaa vastaan/ sen sisalla, mutta (kun se kantaa kookkaita risteilyohjuksia) yhdessa F-35:n kanssa on edelleen soiva peli.
- Saksa on ainoa Tornadon kayttajista, joka hankki SEAD-varustetun version. Italialaiset veivat asian vain aseistuksen tasolle (nopeita sateilyyn hakeutuvia ohjuksia) ja engelsmannit sanoivat "pass" siina vaiheessa kun poistivat (2014 alussa) oman ALARM-ohjuksensa kaytosta, koska sen lyhyen kantaman katsottiin tekevan toiminnan liian vaaralliseksi. Fiksu vekotin siina mielessa, etta niita pystyi ottamaan mukaan monta ja laskuvarjon varassa tapahtuva "loitering" teoriassa pakotti tutkat paalta pois niin pitkaksi aikaa, etta ehti tehda temput ja lahtea paikalta. Ongelma: miten paasta alkuunsa pelipaikoille ylipaataan.
- asianlaitaa Euroopan puitteissa valaisee se, etta vain jenkit kayttavat SEAD-termin rinnalla DEAD vaihtoehtoa (muut kun eivat siihen pysty)
Mutta, mutta: nayttaisi silta, etta asia on tiedostettu
Muellner said the German air force had also committed to NATO to provide a fleet of 14 electronic warfare aircraft by the middle of the next decade, which meant it would likely have to buy around 20 such jets.
Possible candidates could be the Boeing EA-18 Growler, a modified A400M transport plane that could provide stand-off jamming capability, or a modified Eurofighter, experts said.
Juku-patka? Mixed fleet kahdella tapaa: uusvanhaa (F-35+Tornado) ja uuden uutta (viela erillinen konetyyppi -? - EW-kayttoon). A-400M tai Eurofighter tuskin ovat realistisia vaihtoehtoja ilman, etta USA suostuu myymaan NGJ:n MOTS, eli hyllylta... sehan taisi kehittelyprojektina onnistua vasta kolmannen lahdon turvin. Eka yritys tuotti sellaisen moykyn, johon olisi tarvittu B-52 alle.
Kaikki tama n. 100:n koneen fleetin puitteissa; onko mahdoton ratkaisu meilla (pienemmissa puitteissa)?
- taloudellisista syista liukuen Horneteista Supereihin
- saman rungon EW-kone (noilla saastoilla) siihen rinnalle heti alusta
Kaikki tama siis ennenkuin Eurofighterin korvaaminen tulee tapetille (muuten kuin kehitysprojektina, jos sellaiseen - kuten ilmoitettu on - lahdetaan).
Tornado would be replaced by the F-35 Lightning II combat aircraft since 2025 with a gradual increase in supplies, in order to replace the whole fleet of aircraft by 2035.
Lieutenant General Karl Muellner said that Germany would need to buy an off-the-shelf replacement that could enter service around 2025 to facilitate a smooth transition with the Tornado, noting that did not leave enough time to develop a unique solution.
Lieutenant General Karl Muellner spiegel.de Photo: Ingo Wagner/dpa
The successor fighter has to be low-observable, and able to identify and strike targets from a great distance, noted Muellner.
Eli Tornado yksinaan ei pysty toimimaan pitkan kantaman it-kuplaa vastaan/ sen sisalla, mutta (kun se kantaa kookkaita risteilyohjuksia) yhdessa F-35:n kanssa on edelleen soiva peli.
- Saksa on ainoa Tornadon kayttajista, joka hankki SEAD-varustetun version. Italialaiset veivat asian vain aseistuksen tasolle (nopeita sateilyyn hakeutuvia ohjuksia) ja engelsmannit sanoivat "pass" siina vaiheessa kun poistivat (2014 alussa) oman ALARM-ohjuksensa kaytosta, koska sen lyhyen kantaman katsottiin tekevan toiminnan liian vaaralliseksi. Fiksu vekotin siina mielessa, etta niita pystyi ottamaan mukaan monta ja laskuvarjon varassa tapahtuva "loitering" teoriassa pakotti tutkat paalta pois niin pitkaksi aikaa, etta ehti tehda temput ja lahtea paikalta. Ongelma: miten paasta alkuunsa pelipaikoille ylipaataan.
- asianlaitaa Euroopan puitteissa valaisee se, etta vain jenkit kayttavat SEAD-termin rinnalla DEAD vaihtoehtoa (muut kun eivat siihen pysty)
Mutta, mutta: nayttaisi silta, etta asia on tiedostettu
Muellner said the German air force had also committed to NATO to provide a fleet of 14 electronic warfare aircraft by the middle of the next decade, which meant it would likely have to buy around 20 such jets.
Possible candidates could be the Boeing EA-18 Growler, a modified A400M transport plane that could provide stand-off jamming capability, or a modified Eurofighter, experts said.
Juku-patka? Mixed fleet kahdella tapaa: uusvanhaa (F-35+Tornado) ja uuden uutta (viela erillinen konetyyppi -? - EW-kayttoon). A-400M tai Eurofighter tuskin ovat realistisia vaihtoehtoja ilman, etta USA suostuu myymaan NGJ:n MOTS, eli hyllylta... sehan taisi kehittelyprojektina onnistua vasta kolmannen lahdon turvin. Eka yritys tuotti sellaisen moykyn, johon olisi tarvittu B-52 alle.
Kaikki tama n. 100:n koneen fleetin puitteissa; onko mahdoton ratkaisu meilla (pienemmissa puitteissa)?
- taloudellisista syista liukuen Horneteista Supereihin
- saman rungon EW-kone (noilla saastoilla) siihen rinnalle heti alusta
Kaikki tama siis ennenkuin Eurofighterin korvaaminen tulee tapetille (muuten kuin kehitysprojektina, jos sellaiseen - kuten ilmoitettu on - lahdetaan).
Viimeksi muokattu: