F-35 Lightning II

Ne on jo kotona, et vaan tiedä sitä vielä. :whistle:
Ok.
Sehän on hienoa ettei mennen tullen tapahtunut samaa "katastrofia" kuin greipillä ja "eivät voineet" lentää ;)
Jokohan muuten niillä oli se kuusi aimia siellä ruumassa? Ainakin pitäisi jo olla, kun siellä muricassa on sitä rahaa ja tahtoa niin että kaikki onnistuu vaikka joskus vähän viivästyykin.
 
Ok.
Sehän on hienoa ettei mennen tullen tapahtunut samaa "katastrofia" kuin greipillä ja "eivät voineet" lentää ;)
Jokohan muuten niillä oli se kuusi aimia siellä ruumassa? Ainakin pitäisi jo olla, kun siellä muricassa on sitä rahaa ja tahtoa niin että kaikki onnistuu vaikka joskus vähän viivästyykin.
Ne säästää kuulemma rahojaan aggressor-greippeihin.
 
Ne säästää kuulemma rahojaan aggressor-greippeihin.
Kyllä minä voin olla väärässä, ja jopa myöntää sen.
Toki agressor gripenistä ei vielä tiedetä myydäänkö niitä joskus, mutta toki voidaan sopia että olin väärässä ja niitä ei koskaan myydä mihinkään.
Mutta kuinkas ne aimit tai sen f-35:sen tykin osumatarkkuuden helppo korjattavuus?
 
Ne säästää kuulemma rahojaan aggressor-greippeihin.
Tosin, kuten yleensä missasit pointin. Tarkoitin että ne kirjaimellisesti ovat täällä jo kotona
Kyllä minä voin olla väärässä, ja jopa myöntää sen.
Toki agressor gripenistä ei vielä tiedetä myydäänkö niitä joskus, mutta toki voidaan sopia että olin väärässä ja niitä ei koskaan myydä mihinkään.
Mutta kuinkas ne aimit tai sen f-35:sen tykin osumatarkkuuden helppo korjattavuus?
Ne 6 amraamia on yhä edelleen siellä Block 4 - päivityksessä tulossa. En oikein ymmärrä mikä idea niistä on kysellä kuukauden välein?
 
Ne 6 amraamia on yhä edelleen siellä Block 4 - päivityksessä tulossa. En oikein ymmärrä mikä idea niistä on kysellä kuukauden välein?
Ihanko oikeasti uskot vielä ittekkin tuohon?.
En todellakaan ole kysellyt kuukauden välein.
 
Ihanko oikeasti uskot vielä ittekkin tuohon?.
En todellakaan ole kysellyt kuukauden välein.
Viimeksi kun kysyit vastaus oli 2023. Sama vastaus pätee nytkin. Sovitaanko, että voin vaikka laittaa tänne viestiä jos tuosta muuttuu niin ei tarvi olla kyselemässä samaa asiaa.
 
Viimeksi kun kysyit vastaus oli 2023. Sama vastaus pätee nytkin. Sovitaanko, että voin vaikka laittaa tänne viestiä jos tuosta muuttuu niin ei tarvi olla kyselemässä samaa asiaa.
Juu kyllä sopii.
mutta sovitaanko että sitten kun se tapahtuu niin ihan rehellisesti myös samalla kerrot koska sen olisi pitänyt ihan aikuisten oikeasti ekannkerran olla mahdollista?
 
Piti tähän vielä. Ei luovuta toivosta vaikka Saab jäikin 500 Gripen E:n myyntitavoitteestaan 464 koneen verran. Ehkä agressorista tai tukialusversiosta tulee myyntimenestyksiä! (y)
Epäilen tätä, mutta jos Saab vetäisisi sekä Intian että Kanadan diilit itselleen, sehän olisi jo 200 konetta kaupaksi. Sitten vaan Brasilia lunastamaan optionsa, niin oltaisiin 300 koneessa. Plus Ruotsin omat.
 
Piti tähän vielä. Ei luovuta toivosta vaikka Saab jäikin 500 Gripen E:n myyntitavoitteestaan 464 koneen verran. Ehkä agressorista tai tukialusversiosta tulee myyntimenestyksiä! (y)
Koskas ne kuusi aimia pitikään olla? Ja ostettiinko niitä uusia f-15sia?
;)
 
Eikös 80-luvulla tutkaohjukset olleet jo aika yleisiä? Aspide, Skyflash, Sparrow, Super 530, AA-6, AA-7, AA-9...

Olihan niitä mutta useimmat taistelukoneet olivat edelleen päivähävittäjiä tai rynnäkköhävittäjiä joissa joko ei ollut tutkaohjuksia ollenkaan tai sitten ne olivat tosi lyhytkantamaisia kuten Falcon/Atoll. Esimerkiksi pohjoismaista, Norjan ja Tanskan ilmavoimilla ei ollut minkäänlaista tutkaohjusta käytössä ennen kuin AMRAAM tuli 90-luvulla.
 
Olihan niitä mutta useimmat taistelukoneet olivat edelleen päivähävittäjiä tai rynnäkköhävittäjiä joissa joko ei ollut tutkaohjuksia ollenkaan tai sitten ne olivat tosi lyhytkantamaisia kuten Falcon/Atoll. Esimerkiksi pohjoismaista, Norjan ja Tanskan ilmavoimilla ei ollut minkäänlaista tutkaohjusta käytössä ennen kuin AMRAAM tuli 90-luvulla.

Toivottavasti tarkoitat rynnäkköhävittäjällä jotakin MiG-23:n rynnäkköversiota etkä Su-24:ää, kun alkujaan kirjoitit hävittäjistä. En nyt suoraan voi kumota väitettäsi, ja tulos voi hyvin riippua tarkemmasta tarkasteluvuodesta 1980-luvulla.

Siitä huolimatta toisen sukupolven koneet alkoivat olla itseään kunnioittavien ilmavoimien riveissä jokseenkin harvinaisia 1980-luvulle tultaessa. Kyllähän niitä edelleen löytyi toisesta portaasta sekä pienemmiltä ja köyhemmiltä mailta, mutta mutta... Kolmannesta sukupolvesta lännen työhevosta F-4:ää tuotettiin viitisen tuhatta konetta ja idän puolella MiG-23:a saman verran sekä lisäksi kolmisen tuhatta erityyppistä torjuntahävittäjää. Neljännestä sukupolvesta alkoi Yhdysvalloilla olla jo jonkin verran Eaglea ja Tomcatia 80-luvulle tultaessa ja vuosikymmenen edetessä maailmalla tuli muitakin konetyyppejä riviin.

Mutta joo, MiG-21:n valtaisa tuotantomäärä samoin kuin kiinalaisten rakkaussuhde J-6:n ja J-7:n kanssa voi kyllä heilauttaa pakan sinne teikäläisen puolelle, varsinkin jos F-16:n alkuvuosien BVR-kyvyttömyys otetaan vielä huomioon. Enpä ollut aiemmin mieltänyt, että kiinalaisilla oli noin vahva lentokonetuotanto.

 
Back
Top