Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Onkohan katapultin tehoa nostettu, vai pystyykö oikeasti kone nousemaan perusmoottorilla ilmaan ilman jälkipolttoa? Milläköhän kuormalla koneita testattiin?
Mielestäni tuossa on puhe vain LRIP 6 erästä ja sen hinnasta. F-35 Joint Program Office on jättänyt noin puolet tuotantoerän oheiskustannuksista huomioimatta ja siten ovat päässeet tuohon vähän päälle 100 miljoonan taalan kappalehintaan. Kaikkine rilppeineen todelliset kustannukset ovat olleet kaksinkertaiset.
http://aviationweek.com/defense/israel-reduces-f-35-buy-least-now
The Israeli government has decided to decrease the planned procurement of F-35A Joint Strike Fighters from 50 to 33 aircraft in the coming years.
Tälle on jo nimikin: death spiral
Ne ulkomaalaiset ei siis hyödy kun saavat työpaikkoja?
Sinähän sen sanoitkin. Palkat nousevat ja elintaso nousee.Rajallisesti, pitkää päivää matalapalkalla siellä painetaan. Kun palkat nousevat, tuotanto siirretään taas.
juu nousee ainakin joillakin...Sinähän sen sanoitkin. Palkat nousevat ja elintaso nousee.
No, P-Koreassa ei nouse kellään (paitsi puolue-eliitillä). Varmasti kiinalaiset valitsisi P-Korean menon mieluummin kuin omansa.. juu.juu nousee ainakin joillakin...
Tarkoitin sanoa että aina on voittajia ja häviäjiä... Voitot yleensä kasautuu samaan paikkaan.No, P-Koreassa ei nouse kellään (paitsi puolue-eliitillä). Varmasti kiinalaiset valitsisi P-Korean menon mieluummin kuin omansa.. juu.
Tavallaan. Siitä vaan katsomaan mitä markkinatalous on Kiinalle tehnyt:Tarkoitin sanoa että aina on voittajia ja häviäjiä... Voitot yleensä kasautuu samaan paikkaan.
Rajallisesti, pitkää päivää matalapalkalla siellä painetaan. Kun palkat nousevat, tuotanto siirretään taas. Pointti onkin se, että me suomalaiset muiden muassa olemme tässä tilanteessa nettohäviäjiä eikä täältä vähään aikaan tällä menolla nousta. Että win-win vaan.
Ja takaisin aiheeseen. Ratkotaan maailmantalouden ongelmia ja talouskurimusta muussa ketjussa, eikös joo Tetra?
Ja takaisin aiheeseen. Ratkotaan maailmantalouden ongelmia ja talouskurimusta muussa ketjussa, eikös joo Tetra?
Joissain kommenteissa on kehuttu JSF:n liikehtimiskykyä. Koneen siipikuormitus on kuitenkin aika suuri. Mihin tuo ketteryysväittämä perustuu vai onko sillä tarkoitettu jotain muuta liikkumisen ominaisuutta?
Pahoittelut, vielä sekaannun off-topiicciin pienen hetken verran. Jos haukkuu globalisaatiota ja markkinataloutta, niin sitä voi tehdä ehkä arvosyistä, mutta talouden näkökulmasta se on ollut valtava kasvun ajuri. Ja Suomi suurimpia hyötyjiä.
No, siipikuormitus ei suinkaan ole ainoa liikehtimiskykyyn liittyvä parametri. Eikä se ollut sitä edes toisen maailmansodan aikoihin. Siipikormituksen laskennassa käytetty siiven pinta-ala ei myöskään ota huomioon sitä että esim- F-22 ja F-35 koneiden rungot ovat myös suunniteltu tarjoamaan nostetta. Suuri työntövoima/paino-suhde on myös hyvin tärkeä, ja siinä F-35 on oikein hyvä. F-35 ei ole liikehtimiskyvyssä yhtä hyvä kuin F-22, F-15C tai Eurofighter Typhoon, mutta samalla tasolla vaikkapa Hornetien tai F-16 kanssa. Ja parempi kuin Gripen tai Gripen NG.
Kenraali Mike Hostage on mm. sanonut näin: "The F-35, he says, has “at least” the maneuverability and thrust and weight of the F-16. The F-35 is to the F-22 as the F-16 is to the F-15. The latter aircraft are the kings of air to air combat. The F-35 and the F-16 are the mainstay of the air fleet, designed for both air-to-air and air-to-ground attacks."
http://breakingdefense.com/2014/06/gen-mike-hostage-on-the-f-35-no-growlers-needed-when-war-starts/
Katsottuani elokuvan Challenger Disaster eilen tuli mieleen, että voiko ylipäätään jenkki kenu sanoa mitään downgreidaavaa esimiestensä suunnitteluyhteistyöstä toimittajan kanssa ?