Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
En tiedä onko vielä voimassa, mutta joitakin sotilastarvikkeita sai tuoda USA:an vain sellaisesta maasta joista on tarvikkeille varma toimitus myös täydessä maailmansodassa. Eli käytännössä vain Kanada sai tämän statuksen. Esim. britit eivät saaneet statusta, koska Atlantti on välissä. Edelleenkin Kanada on mukana suurimmassa osassa USA:n aseprojekteista vaikka se ei suoraan näy. Monet osat tehdään Kanadan puolella USA:laisten puolustusteollisuuden kanadalaisten tytäryhtiöiden tehtaissa tai sitten kanadalaisissa pienissä erikoisalojen yhtiöissä.Siksi etsinkin tuota tikkaiden tai kuomun tapaista leuhaketta, joka vaikuttaa ensi alkuun naurettavalta... ja ei-partnerille hyväksyttävältä.
Softaan ja radiotekniikkaan olisi osaamista, mutta kun juuri sitä niin varjelevat ettei sitä saa käytännössä tehdä muualla kuin USAssa.
Ihan realistista tässä vaiheessa koska meillä on jo käytössä AIM-120C7 versio ja sitä uudempaa ei F-35:n ole integroitu vielä. Meteor sitten taas on eri juttu ja sitä en usko meidän hankkivan jos konekaupat tehdään USA:n kanssa.Tuli mieleen, että meidän F-35:n tai Super Hornetin DSCA:ssa ei ole AMRAAM-ohjuksia eikä meillä ole erillistä DSCA:n ilmoitustakaan niistä, niin mikäli AMRAAM olisi meillä haussa HX:n pääaseeksi ilmataisteluihin, niin siihen olisi jo todennäköisesti tullut DSCA:n ilmoitus tässä vaiheessa kilpailutusta, ja kun katsoo Wikipediasta niin ilmeisesti AIM-260 on tarkoitus ottaa käyttöön 2026 ja silloin loppuu AMRAAM:in tuotanto, niin näen sen todennäköisenä, että me hankimme sitten AIM-260:n myöhemmässä vaiheessa HX-hankinnan prosessia.
According to Raytheon information, the newest version of AMRAAM, the AIM-120C-8 is operational on all F-35 Joint Strike Fighter variants. It is the only radar-guided, air-to-air missile cleared to fly on the F-35. AIM-120D features a new navigation system and hardened design for internal weapons bay carriage.
On siis melko tuore tämä päivitys. Aika köykäinen on Japanin paketti alkuunsa.No ainakin tämän mukaan AIM-120C-8 aka AIM-120D on hyväksytty käyttöön F-35:ssä.
Hän keksii selityksen. Niin poliitikot toimii.Mitenköhän noin niin kun sitten jos Kanadassa F-35 voittaa kilpailutuksen taas? Ajaako Trudeau taas armeijan yli ja peruu koko Salamakakkosen, koska F-35:n hyväksyminen johtaisi luonnollisesti johtopäätökseen, että Trudeau teki virheen peruessaan tilauksen ja miljardien Hornetien tekohengitys oli täysin turhaa kanadalaisten veronmaksajien rahojen polttamista roviolla idiootin pääministerin toimesta. Antaako Trudeaun ylpeys periksi vai kuseeko hän jälleen kerran päällepäsmärinä armeijan muroihin.
Myös F-22:ta uhkaa moottoripula. Moottorien valmistus on jo lopetettu ja tuotantolinjan uudelleen käynnistys on kallista.F-35 Demo Team Forced To Cut Airshow Appearances Due To Fleet-Wide Engine Issues
The 2021 air show schedule for the Air Force’s F-35A Lightning II Demonstration Team was cut by about one-third because of engine issue. The F-35 Demotheaviationist.com
Onkohan F-22A sen vaatimien resurssien väärti? Kone on niin kallis ja nyttemmin vaikeasti päivitettävä että kaikki niistä eivät ole edes taistelukunnossa etulinjaan. Liiallinen oman edun ajattelu ilmaherruudessa on johtanut liian vähäiseen tuotantoon ja siten erittäin kalliiseen ylläpitoon. Kysyntää olisi ollut maailmalla ja kustannukset myös jenkkien osalta olisivat laskeneet jos konetta olisi myyty lähimmille liittolaisille.Myös F-22:ta uhkaa moottoripula. Moottorien valmistus on jo lopetettu ja tuotantolinjan uudelleen käynnistys on kallista.
Eikö nuo kaupat AIM-120C7 versiosta peruttu moottorivian takia?Ihan realistista tässä vaiheessa koska meillä on jo käytössä AIM-120C7 versio ja sitä uudempaa ei F-35:n ole integroitu vielä. Meteor sitten taas on eri juttu ja sitä en usko meidän hankkivan jos konekaupat tehdään USA:n kanssa.