EXLT2
Kapteeni
Hyvä ettei hankittu sitä kallista suhointappajaa, natoon mennessä välttää tommonen perus f-35.Nato-jäsenenä on vähän uudenlaiset näkymät maalitukseen jne. mitä ei vielä HX:ssä osattu täyisn ennakoida.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hyvä ettei hankittu sitä kallista suhointappajaa, natoon mennessä välttää tommonen perus f-35.Nato-jäsenenä on vähän uudenlaiset näkymät maalitukseen jne. mitä ei vielä HX:ssä osattu täyisn ennakoida.
Valmistajan konsepti F-35:lle on, että kokonaisia moottoreita ei vaihdeta. Varamoottorien määrää ei siten voi suoraan verrata muihin konetyyppeihin. Moottori irrotetaan tukikohdassa, siihen vaihdetaan tarvittavat moduulit paikan päällä ja sama moottori asennetaan takaisin. Ei tuo kyllä kovin nopealta kuulosta, mutta toisaalta kokonaista moottoria ei ole kätevää rahdata globaalissa logistiikkajärjestelmässä, jossa osat kiertävät tarpeen mukaan ja varastoja ei ole.
Minä veikkaan, että partneriuden myötä kaikki yhteistyökyvykkyydet ja ominaisuudet ovat olleet pitkälle maalailtuna mutta tietenkin jäsenyys tekee niistä pitkälle konkreettisia. Jäsenyys myös tuo pöytään joitakin tiedustelutiedon ja osaamisen jakoa sekä etenkin Venäjän suhteen ennalta suunnittelua jota partnerina emme tekisi.Nato-jäsenenä on vähän uudenlaiset näkymät maalitukseen jne. mitä ei vielä HX:ssä osattu täyisn ennakoida.
En tiedä, mutta hyvin vaikea nähdä, että moottorista saisi pääosista esim. ahtimen, polttokammion tai turbiinin irrotettua ilman moottorin irrottamista. Tai että se olisi nopeampaa tehdä moottori paikallaan. Ahdin, turbiini, jälkipoltin ja suihkuputki tuppaavat olemaan niitä osia, jotka useimmin vaativat huoltoa. Kaksi viimeistä ehkä onkin mahdollista irrottaa moottoria irrottamatta.Mulla on ollut tuosta sellainen ymmärrys, että suurin osa perushuolloista ja noiden moduulien ropauksista yms voidaan toteuttaa irroittamattta moottoria ollenkaan. Koko putki vedettäisiin ulos vasta siinä vaiheessa kun on oikeasti tarvista jolloin olisi hyvä olla se vaihtomoottori hollilla. Jos doktriini nyt kuitenkin on tuollainen että koko fööni aina ulos ja uus tilalle, niin eihän siinä oo mitään vitun järkeä, edes rauhan aikana ja ei ihme että huolto on hidasta ja kallista.
Vaikea uskoa kun lentäjät kertoo etteivät itsekään tiedä kaikista tiedusteluominaisuuksista. Lisäksi USA-varaa voi kyvyissä olla. Silloin Naton oven avautuessa saatetaan kertoa, että "ai niin, olihan siinä vielä sellainen ohjelmisto-optio..."Minä veikkaan, että partneriuden myötä kaikki yhteistyökyvykkyydet ja ominaisuudet ovat olleet pitkälle maalailtuna mutta tietenkin jäsenyys tekee niistä pitkälle konkreettisia. Jäsenyys myös tuo pöytään joitakin tiedustelutiedon ja osaamisen jakoa sekä etenkin Venäjän suhteen ennalta suunnittelua jota partnerina emme tekisi.
F135 EEP’s variant commonality strengthens the combat capability and capacity of key allies who serve as a vital pillar in U.S. national security and defense strategies at a time when geopolitical instability across the globe is increasing.
The F135 EEP upgrade enables critical Block 4 capability for all F-35 operators, while maintaining the international partnership and alliance approach of the program -- preserving the ability to share cost and logistics over a broad enterprise to ensure F-35 interoperability and sustainability across multiple variants and users.
L3Harris has completed safety-of-flight testing on the integrated core processor (ICP) upgrade for the Lockheed Martin F-35, the company said July 20.
As the core of the Technical Refresh-3 (TR-3) upgrade package, the L3Harris ICP provides a leap in computing performance, enabling a series of electronic warfare and sensor upgrades to follow in the Block 4 modernization program for the stealthy fighter.
The ICP entered safety-of-flight testing in the first quarter and received certification in the second quarter, L3Harris said in an investor note released alongside second-quarter earnings results. The milestone means the ICP can enter flight testing on the F-35.
The F-35 Joint Program Office is scheduled to deliver the TR-3 upgrade, which includes an upgraded memory unit and display processor, in Lot 15 aircraft, which begin deliveries in 2023.
Moottorisopimukset ainakin tehdään erikseen.Eihän tuo ole kuin 58,9 miljoonaa dollaria koneelta? Mukana vielä kalliimpia B- ja C-malleja. Milloin hinta on pudonnut noin alas ja puuttuuko tuosta moottorit ym. tärkeää?
Ei harmita tuo HX-päätös, vaikka pohjoismaisessa hengessä olisi mieluusti nähnyt ruotsalaista tekniikkaa Suomen taivaalla.
Ei harmita tuo HX-päätös, vaikka pohjoismaisessa hengessä olisi mieluusti nähnyt ruotsalaista tekniikkaa Suomen taivaalla.
Ostopäätöstä helpottaa kummasti kun on tällaista omaa tilannetta vastaavaa dataa. Gripen taas on todistettavasti penetroinut vain maaperää. Joku vassari voisi toki sanoa että maa on paljon kovempaa kuin ilma...
"Qualitas potentia nostra" - Ilmavoimien mottomäärällisesti ollaan aina alivoimaisia kun Venäjä hyökkää.
En hirveästi pistäisi painoa tuolle 'datalle' - arabimaiden uutisrievut ovat legendaarisia kehittelemään feik nyyssejä. Joku The Sun tai meidän Iltapulut ei ole mitään.Ei harmita tuo HX-päätös, vaikka pohjoismaisessa hengessä olisi mieluusti nähnyt ruotsalaista tekniikkaa Suomen taivaalla.
Ostopäätöstä helpottaa kummasti kun on tällaista omaa tilannetta vastaavaa dataa. Gripen taas on todistettavasti penetroinut vain maaperää. Joku vassari voisi toki sanoa että maa on paljon kovempaa kuin ilma...
Tiedustelu? Show of force? Kokeilivat kepillä jäätä?Kuulostaa aika kaukaa haetulta, että Israel riskeeraisi niin paljon hyötyäkseen…miten?