F-35 Lightning II

Onhan nuo samanlaisia, lähes kopio on tuo J-35. Erona se että F-35 on yksimoottorinen, ja kinkkikone ei ole. Kiinalaisilla ei ole ollut oikein kykyä tehdä moderneja suihkumoottoreita, ainakaan vielä. Tuon kinkkikoneen protossa ainakin oli MiG-29:n moottorit.
 
Onhan nuo samanlaisia, lähes kopio on tuo J-35. Erona se että F-35 on yksimoottorinen, ja kinkkikone ei ole. Kiinalaisilla ei ole ollut oikein kykyä tehdä moderneja suihkumoottoreita, ainakaan vielä. Tuon kinkkikoneen protossa ainakin oli MiG-29:n moottorit.
Yhtä kopio kuin Fulcrum Hornetista. (No DSI-ilmanoton idea taitaa olla oikeasti kopsattu F-35:stä.) Noista kuvista näkee sen, että Maxwellin ja aerodynamiikan yhtälöt ovat kiinassa samat kuin jenkeissä.
 
Näin on, pitää myös saada päivitettyä joten edes kerran varastetulla ei pitkälle pötkittäisi.

Moottorit on yksi isoimista ongelmista, erityisesti Venäjällä.
 
Onhan nuo samanlaisia, lähes kopio on tuo J-35. Erona se että F-35 on yksimoottorinen, ja kinkkikone ei ole. Kiinalaisilla ei ole ollut oikein kykyä tehdä moderneja suihkumoottoreita, ainakaan vielä. Tuon kinkkikoneen protossa ainakin oli MiG-29:n moottorit.
Kaan:
kaan-inside.jpg


KF-21:
640px-Top_view_of_KF-21_Boramae.png


Mitsubishi X-2:
640px-X-2_First_Flight.jpg


AMCA:
amca.jpg


Tietenkin jotkut häiveprojektit on sitten selkeästi erinäköisiä: X-32, YF-23, Su-75 ei muistuta yhtään näitä koneita.
 
Tietenkin jotkut häiveprojektit on sitten selkeästi erinäköisiä: X-32, YF-23, Su-75 ei muistuta yhtään näitä koneita.
Erinäköisten listalle mahtuvat myös vanhemmat SU-57 ja J-10, myös F-22 erottuu selvästi, vaikka perusratkaisut ovatkin samat. Vaikea sanoa onko tuo "F-35 -muoto" nyt sitten se optimi, onko sen perusmuodon RCS-laskennan tulokset vain levinneet kaikkien käyttöön vai mistä on kysymys?
 
Kaan:
kaan-inside.jpg


KF-21:
640px-Top_view_of_KF-21_Boramae.png


Mitsubishi X-2:
640px-X-2_First_Flight.jpg


AMCA:
amca.jpg


Tietenkin jotkut häiveprojektit on sitten selkeästi erinäköisiä: X-32, YF-23, Su-75 ei muistuta yhtään näitä koneita.

Mikään näistä ei kyllä ole erityisesti F-35:n näköinen, ei muodoiltaan eikä mittasuhteiltaan. Enemmän yhtäläisyyksiä Kaan:illa ja KF-21:llä on F-22:n kanssa.
 
Niin ja F-15 yllättävän paljon myös.

AMCA näyttää edestä päin F-22 paljon enemmän kuin F-15.

X-2 on kuin F-16 kahdella sivuvakaajalla.
 
IMG_2453.webp

Tässä kuvassa myös muutaman koneen yläsilhuetti. F35:n pienuus (tai verrokkien suuruus) pistää silmään. Usein möhköksi kutsuttu, mutta sittenkin siro?
 
F-35A on pituudeltaan, kärkiväliltään ja korkeudeltaan pienempi kuin classic Hornet. Ruoka-aikaan se on kyllä ollut kotona, omamassa ja suurin lentoonlähtömassa ovat kolmanneksen suurempia. F-35 on siis enemmän "thick" kuin "big", mutta sehän vastaa suomeksi termiä möhkö.
 
Mielenkiintoinen näkemys, epäilemättä on ainakin jonkin verran perää. Eikä huono idea tehdä F-16 käyttäjille tuttua, jos aie oli saada kauppoja niille.
1732103288211.webp
1732103694337.webp
1732104227029.webp
 
Viimeksi muokattu:
Tämä on sitten enemmän nitpickkiä
1732103503797.webp
1732103514744.webp
BRAA (bearing, range, altitude, aspect) is a standardized way to give information about a contact (C) to a pilot (P).
 
Back
Top