F-35 Lightning II

Onhan nuo samanlaisia, lähes kopio on tuo J-35. Erona se että F-35 on yksimoottorinen, ja kinkkikone ei ole. Kiinalaisilla ei ole ollut oikein kykyä tehdä moderneja suihkumoottoreita, ainakaan vielä. Tuon kinkkikoneen protossa ainakin oli MiG-29:n moottorit.
 
Onhan nuo samanlaisia, lähes kopio on tuo J-35. Erona se että F-35 on yksimoottorinen, ja kinkkikone ei ole. Kiinalaisilla ei ole ollut oikein kykyä tehdä moderneja suihkumoottoreita, ainakaan vielä. Tuon kinkkikoneen protossa ainakin oli MiG-29:n moottorit.
Yhtä kopio kuin Fulcrum Hornetista. (No DSI-ilmanoton idea taitaa olla oikeasti kopsattu F-35:stä.) Noista kuvista näkee sen, että Maxwellin ja aerodynamiikan yhtälöt ovat kiinassa samat kuin jenkeissä.
 
Onhan nuo samanlaisia, lähes kopio on tuo J-35. Erona se että F-35 on yksimoottorinen, ja kinkkikone ei ole. Kiinalaisilla ei ole ollut oikein kykyä tehdä moderneja suihkumoottoreita, ainakaan vielä. Tuon kinkkikoneen protossa ainakin oli MiG-29:n moottorit.
Kaan:
kaan-inside.jpg


KF-21:
640px-Top_view_of_KF-21_Boramae.png


Mitsubishi X-2:
640px-X-2_First_Flight.jpg


AMCA:
amca.jpg


Tietenkin jotkut häiveprojektit on sitten selkeästi erinäköisiä: X-32, YF-23, Su-75 ei muistuta yhtään näitä koneita.
 
Tietenkin jotkut häiveprojektit on sitten selkeästi erinäköisiä: X-32, YF-23, Su-75 ei muistuta yhtään näitä koneita.
Erinäköisten listalle mahtuvat myös vanhemmat SU-57 ja J-10, myös F-22 erottuu selvästi, vaikka perusratkaisut ovatkin samat. Vaikea sanoa onko tuo "F-35 -muoto" nyt sitten se optimi, onko sen perusmuodon RCS-laskennan tulokset vain levinneet kaikkien käyttöön vai mistä on kysymys?
 
Kaan:
kaan-inside.jpg


KF-21:
640px-Top_view_of_KF-21_Boramae.png


Mitsubishi X-2:
640px-X-2_First_Flight.jpg


AMCA:
amca.jpg


Tietenkin jotkut häiveprojektit on sitten selkeästi erinäköisiä: X-32, YF-23, Su-75 ei muistuta yhtään näitä koneita.

Mikään näistä ei kyllä ole erityisesti F-35:n näköinen, ei muodoiltaan eikä mittasuhteiltaan. Enemmän yhtäläisyyksiä Kaan:illa ja KF-21:llä on F-22:n kanssa.
 
Niin ja F-15 yllättävän paljon myös.

AMCA näyttää edestä päin F-22 paljon enemmän kuin F-15.

X-2 on kuin F-16 kahdella sivuvakaajalla.
 
F-35A on pituudeltaan, kärkiväliltään ja korkeudeltaan pienempi kuin classic Hornet. Ruoka-aikaan se on kyllä ollut kotona, omamassa ja suurin lentoonlähtömassa ovat kolmanneksen suurempia. F-35 on siis enemmän "thick" kuin "big", mutta sehän vastaa suomeksi termiä möhkö.
 
Mielenkiintoinen näkemys, epäilemättä on ainakin jonkin verran perää. Eikä huono idea tehdä F-16 käyttäjille tuttua, jos aie oli saada kauppoja niille.
1732103288211.webp
1732103694337.webp
1732104227029.webp
 
Viimeksi muokattu:
Tämä on sitten enemmän nitpickkiä
1732103503797.webp
1732103514744.webp
BRAA (bearing, range, altitude, aspect) is a standardized way to give information about a contact (C) to a pilot (P).
 
Mikään näistä ei kyllä ole erityisesti F-35:n näköinen, ei muodoiltaan eikä mittasuhteiltaan. Enemmän yhtäläisyyksiä Kaan:illa ja KF-21:llä on F-22:n kanssa.
Juuei, se oli vähän pointtikin. X-35:ttä ne muistuttavat vähän enemmän, kehityksessä F-35:een kone sitten hiukan muhkuuntui.
 
Onkohan Muskilta tulossa Andurilin tappajaa kun F-35 sellanen turhake


Meanwhile, some idiots are still building manned fighter jets like the F-35 🗑️ 🫠

Trumpin lähipiirihän on vouhkannut "military-industrial complexista" ("big pharman" lisäksi nyt ainakin), joten tällainen melko populistinen pöhöttäminen dronet on hot, F-35 kallis ja vanhentunut varmaan puhuttelee Trumpin äänestäjäkuntaa hyvin. Kuuluu Muskin tulevaan toimenkuvaan, tosin täytyy toivoa, että eivät tapa rahoitus F-35 ohjelmalta ja ala oikeasti keinuttamaan venettä ihan tosissaan.

Tietty osa äänestäjäkunnassa oikeasti varmaan ajattelee, että 500$ dronella tekee saman kuin 100 000 000$ F-35:lla.
 
Viimeksi muokattu:
täytyy toivoa, että eivät tapa rahoitus F-35 ohjelmalta ja ala oikeasti keinuttamaan venettä ihan tosissaan.

1732804746102.webp

X:ssä on näköjään lähtenyt jo laukalle toivomukset lopettaa koko F-35 ohjelma.
 
According to a podcast by Aviation Week, the new APG-85 radar is only for the US aircraft.

Aviation Week editors discuss the GAO's latest report on the F-35 and explain what's hampering the now $2 trillion program

"And with Block 4, you're going to get a new radar, for just the U.S. customers, actually the APG-85, which is going to replace the APG-81. The international customers will stay with the APG-81. You're also getting a much more powerful EW system, so instead of just eight receivers, you're getting 20 receivers. I mean, it's going to be this antenna farm on the aircraft, essentially. And a lot of different new munitions, both U.S. and foreign."
 
According to a podcast by Aviation Week, the new APG-85 radar is only for the US aircraft.

Aviation Week editors discuss the GAO's latest report on the F-35 and explain what's hampering the now $2 trillion program

"And with Block 4, you're going to get a new radar, for just the U.S. customers, actually the APG-85, which is going to replace the APG-81. The international customers will stay with the APG-81. You're also getting a much more powerful EW system, so instead of just eight receivers, you're getting 20 receivers. I mean, it's going to be this antenna farm on the aircraft, essentially. And a lot of different new munitions, both U.S. and foreign."
Eikös Suomelle pitänyt tulla salamat Block 4 konfiguraatiossa? Tuon perusteella jäisi APG-85 kutenkin saamatta :rolleyes:
 
Back
Top