F/A-18 E/F Super Hornet

Onko noissa ATFLIR vai Litening mukana?

Growler jätti näköjään häirintäpodit kotiin ja samaten AARGM-ohjukset. Häirintä varmaan demotaan kolmannessa testivaiheessa USA:sa.
 
Palstalla silloin tällöin näkee kommentteja, joissa SH:n etuna pidetään samankaltaisuutta nykykalustoon nähden. Minun on vaikea uskoa, että tuolisi mitenkään merkittävä tekijä. Korjatkaapa jos olen väärässä.
Siirtymä on lyhyt muuhun elinkaareen verrattuna, jotta eihän se ole. Varsinkin kun Superilla vastapainona niin jäätävät epäilyt sen muiden käyttäjien elinkaaren keston suhteen.
 
Kappas, tästä filmistä vasta huomasin, että E-versiossa on IRST-polttoainesäiliö asennettuna:

Kappas, hyvä huomio. En tuota itsekään huomannut ja katsoin nyt noita Kiusankappaleen kuvia tarkemmin ja siellähän toi finni loistaa pa-säiliön nenän päässä E-mallin kantamana:

87037677_2877536405643653_8744963854615707648_o-jpg.37395
 
Kappas, hyvä huomio. En tuota itsekään huomannut ja katsoin nyt noita Kiusankappaleen kuvia tarkemmin ja siellähän toi finni loistaa pa-säiliön nenän päässä E-mallin kantamana:
Hyvä näin, toivottavasti perjantaina viimeistään pääsevät testaamaan, miten se toimii pakkasen rajamailla rullatessa. Aina vähän epäilyttänyt..
 
Omega Aerial Refueling Services -yhtiön KDC-10-ilmatankkauskoneen

Tuo oli kyllä itselle ihan never hööd yhtiö. Olin ollut siinä uskossa että valtioiden sotavoimat ihan itse kyllä hoitavat tankkauksen ja siinä ei muita tarvita. No, näyttäähän tuolla ihan globaalia bisnestä olevan eri maiden kanssa.
 
Tuo oli kyllä itselle ihan never hööd yhtiö. Olin ollut siinä uskossa että valtioiden sotavoimat ihan itse kyllä hoitavat tankkauksen ja siinä ei muita tarvita. No, näyttäähän tuolla ihan globaalia bisnestä olevan eri maiden kanssa.
Varmaan ihan kannattavaakin businessta, kun monella maalla ei välttämättä ole omaa tankkerikalustoa ja sotilaskoneita kuitenkin lennellään Atlantin yli puolin ja toisin jatkuvasti
 
Mitähän nuo DC-10:n siipipodit ovat? Niistäkö ne tankkausletkut tulee? Vai ovatko sensoreita/kameroita, joiden avulla tarkkaillaan tankkaavaa konetta ja annetaan sitten ohjeita, että pysyy oikealla paikalla?
 
Mitähän nuo DC-10:n siipipodit ovat? Niistäkö ne tankkausletkut tulee? Vai ovatko sensoreita/kameroita, joiden avulla tarkkaillaan tankkaavaa konetta ja annetaan sitten ohjeita, että pysyy oikealla paikalla?
Letkut tulevat sieltä podista ja se kori avautuu kun pääsee ulos kolostaan. RIATissa oli useampia tankkauskoneita esillä ja avattuna nuo letkut.
 
Tuo oli kyllä itselle ihan never hööd yhtiö. Olin ollut siinä uskossa että valtioiden sotavoimat ihan itse kyllä hoitavat tankkauksen ja siinä ei muita tarvita. No, näyttäähän tuolla ihan globaalia bisnestä olevan eri maiden kanssa.
Noitahan näyttäisi olevan sekä-että.
USAF KC-135R Stratotanker lentelee vähän pohjoisempana:
Milloin viimeeksi Suomessa on ollut samaan aikaan enemmän kuin yksi tankkeri?
 
  • Tykkää
Reactions: PSS
Back
Top