MoRsE
Kersantti
https://alert5.com/2019/12/10/plaaf-j-11-beat-rtaf-gripen-16-0-on-first-day-of-falcon-strike-2015/
Gripen perjäsi melko hyvin J-11:n vastaan
Gripen perjäsi melko hyvin J-11:n vastaan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
16-0 pudotussuhde ei kyllä kovin hyvältä kuulosta:https://alert5.com/2019/12/10/plaaf-j-11-beat-rtaf-gripen-16-0-on-first-day-of-falcon-strike-2015/
Gripen perjäsi melko hyvin J-11:n vastaan
When the Chinese attack, they had difficulty making it pass the Thai defenders. The only success for the Chinese when attacking is when they were protected by the Gripen, that was a low-level attack.
https://alert5.com/2019/12/10/plaaf-j-11-beat-rtaf-gripen-16-0-on-first-day-of-falcon-strike-2015/
Gripen perjäsi melko hyvin J-11:n vastaan
Ja mistä mahtaa johtua, että yksiväri on niin suosittu hävittäjissä?
Joitain pointteja.Ja mistä mahtaa johtua, että yksiväri on niin suosittu hävittäjissä?
Esim. Israelissa taitaa suurin osa koneista, poislukien ainakin F-35, olla maastokuvioituja.Military aircraft are painted grey due to these primary reasons:
1. Minimizing visual signature of the aircraft. Aircraft operating over sea can be camouflaged by painting them blue-grey. This scheme was first adopted by Britain during the Battle of Britain, where undersides of day fighters and bombers were painted a grey-sky color to reduce chances of detection by AAA (Sludge and Slime scheme).
2. Blending of aircraft outline with the tarmac. Parked aircraft outlines are harder to see if the aircraft color doesn't provide sharp contrast with the tarmac. (As opposed to aircraft with a desert camouflage theme. However, sharp aircraft shadows mage give away parked aircraft.)
3. Modern military aircraft are painted with radar absorbent paint (iron-ball paint) to reduce their RCS. Also, it helps tocounter heat seeking missiles by reducing thermal signature. The paint is most effective with darker colors and a matte finish.
Hence, grey aircraft.
Vaaleanpunaiseksi! On muuten jo tehtykin, Briteissä,Itse olen sitä mieltä, että molemmissa lennostoissa voisi parvellisen hävittäjiä maalata hienoilla camoilla tai muilla kuvioilla.
Joitain pointteja.
Why are military/Air Force planes mostly painted grey?
Answer (1 of 10): Visual Camouflage is the main objective of painting the fighter jet grey. When the aircraft moves it depicts different colors in different angles. Painting the aircraft grey will help the aircraft blend in with the sky & eventually the horizon. This is not further from the trut...www.quora.com
Esim. Israelissa taitaa suurin osa koneista, poislukien ainakin F-35, olla maastokuvioituja.
Halpa toteuttaa, eikä vaikuta juurikaan suorituskykyyn?
Jos eri värisävyjä maalataan Pasiinkin ja huomattavasti suuremman pinta-alan ohjusveneisiin, niin useiden sävyjen käyttö Hornetissa ei luulisi jäävän rahasta kiinni?
Vaikutus suorituskykyyn onkin sitten vaikeampi arvioitava. Taivaan sinessähän niillä on tapana lentää toisin kuin Paseilla tai ohjusveneillä. Mutta väkisinkin tulee mieleen, että taivaallakin ympäristön värimaailma vaihtelee valkoisesta pilvenhattarasta moniin sinisen eri sävyihin ja tietysti maata vasten vieläkin enemmän. Eikö muodon rikkomisella ole väliä tuossa ympäristössä?
Kyllä harmaa on tutkittu ja perusteltu. ilma-aluksien tausta kun on mitä sattuu. Yleensä kuitenkin melko tasainen vähäisellä kontrastilla = optisen perspektiivin tasoittama ja vaalentama = kaukana sijaitseva pinta, esim metsä tai järvi on vaaleampi ja kontrastiltaan pienempi kuin lähellä sijaitseva. Autereisena lähes väritön, valon yleisvärin sävyttämä. Näin mikä tahansa maastoväritys on jossakin tilanteessa se juurikin väärä taustaan nähden.Tuo ei juurikaan vastannut kysymykseeni. Eli siis miksi yksiväri-harmaa eikä moniväri-harmaa? Muotojen rikkominen on kuitenkin aika olennainen osa naamiointia.
Lintujen eri valontaajuuksien erottaminen on ihmissilmään nähden noin viisinkertainen noin fysiologisesti mitaten. Ja ulottuu valon taajuuksille joita me emme näe joten myös ”värit” eli heijaste on jotakin meidän kokemastamme poikkeavaa ”tutkakuvaa”. Kuitenkin tämä ei riitä koska ilma välissä aiheuttaa linnullekin esteensä ja siksi lintu havaitseekin liikkeen moninkertaisesti meitä paremmin. Kun meillä silmä välittää tiedon keskustietokoneellemme on linnun silmä kertonut omalle yksikölleen sen tiedon jo kymmeniä kertoja päivittäen.Linnuilla on tehokas värinäkö, näkevät useampia värisävyjä kuin ihmiset muista nisäkkäistä puhumattakaan
Saab luovutti ensimmäisen Gripen E -hävittäjän odotusten mukaisesti asiakkaalle vuoden 2019 aikana. Kaikkien aikojen ensimmäisen Gripen E:n Saab luovutti Brasilialle syyskuussa 2019. Nyt koneita on siis toimitettu jo kaksi kappaletta.
Vuoden 2020 aikana Saabin odotetaan toimittavan merkittävästi enemmän Gripen E -hävittäjiä.
Gripen E nähdään Suomessa tammikuun lopulla, kun Ilmavoimat aloittaa HX Challengen eli hävittäjien suorituskykyjen tosittamisen Pirkkalassa. Kyseessä on Gripen E:n ensimmäinen vierailu Ruotsin ulkopuolella.
https://www.lentoposti.fi/uutiset/r...ripen_h_vitt_j_n_nyt_kaksi_konetta_toimitettu
Kunnianhimoinen tavoite, voi olla jopa neljä tai viisi