Täydellä pitkän matkan pommikuormalla se jää joka tapauksessa kilpailjoille ihan niinkuin on suunniteltukin, mutta se pystyy niihin tarvittaessa.
Toimintamatkoista puheen ollen; USA:n Super Horneteista kannattaa panna merkille, että laivasto näyttää videoiden perusteella lähes kokonaan siirtyneen yhden säiliön käyttöön ainakin Syyria-operaatioissa. Lastina yleensä keskisäiliö ja kahdessa tai neljässä uloimmassa ripustimessa yksittäiset pommit. 4° vinoon käännetyt siipiripustukset tekevät lisäpolttoainelastista niin kalliin, ettei sitä kannata käyttää pitkissä partioissa, joissa ilmatankkausta on saatavilla. Vielä muutama vuosi sitten SH:ssa oli melkein aina kaksi siipisäiliötä.
Yhtä lailla voi hyvin käydä niin, ettei täällä päin partioivissa Super Gripeneissä enää nähtäisi siipisäiliöitä, koska isommalla sisäisellä ja yhdellä keskisäiliöllä saadaan kohtuullinen toiminta-aika vähemmällä aerodynaamisella vastuksella ja paremmalla käsiteltävyydellä.