Haglund: Venäjä ei kunnioittaisi Suomen maaperää Nato-konfliktin aikana

Maahanmuttokielteinen Talvela on kummasti halukas ottamaan Suomeen noilla aluehankinnoilla sen miljoona "rys...venäläistä". :D
 
No miten itsekukin tulkitsee Merkelin viestiä Suomelle? Minusta se on ollut selvä jo pitkän aikaa. Mitteepä lottootte?
 
Maahanmuttokielteinen Talvela on kummasti halukas ottamaan Suomeen noilla aluehankinnoilla sen miljoona "rys...venäläistä". :D

En ole halukas eikä tarvitse, uusi raja Viipurista Vuoksea pitkin Laatokkaan.
Koivisto ja Pietarin esikaupungit jättää ulos, tuovat hitosti lisää väestöä, voimme ottaa Repolan korvauksena, saha laulamaan.

Viipurissa asukkaita 80.000, Sortavalassa 20.000, Käkisalmi 20.000 ja Petsamo 5000.
Niiden ulkopuolelle ei jää isoja määriä, 150.000 yhteensä ehkä.
Ainoa syy olla ottamatta näitä alueita on täysi munattomuus ja velttous.
 
Avasivatko natsit rajan vallatessaan Puolan?

Siitä se vasta riemu repeäisi, jos lähdettäisiin pystyttämään jotain "Karjalan protektoraattia" tuohon tyyliin....
 
En ole halukas eikä tarvitse, uusi raja Viipurista Vuoksea pitkin Laatokkaan.
Koivisto ja Pietarin esikaupungit jättää ulos, tuovat hitosti lisää väestöä, voimme ottaa Repolan korvauksena, saha laulamaan.

Viipurissa asukkaita 80.000, Sortavalassa 20.000, Käkisalmi 20.000 ja Petsamo 5000.
Niiden ulkopuolelle ei jää isoja määriä, 150.000 yhteensä ehkä.
Ainoa syy olla ottamatta näitä alueita on täysi munattomuus ja velttous.

Niinkö meinaat, ettei venäläinen panisi edes pikkasen hanttiin, jos lähdettäisiin ottamaan näitä mainioita alueita? Minä luulen, että kovin suurta kansansuosiota tuo hanke ei nauttisi Suomessakaan.
 
Niinkö meinaat, ettei venäläinen panisi edes pikkasen hanttiin, jos lähdettäisiin ottamaan näitä mainioita alueita? Minä luulen, että kovin suurta kansansuosiota tuo hanke ei nauttisi Suomessakaan.

Puhe oli tässä Venäjän hajoamisesta, se on selvä ettei munaa ole tässä maassa ottaa mitään.
 
Edit: Sinällään itse koulu on kyllä suomalaisten kaupunkien perustaman säätiön omistuksessa, jos Putin heittää sinne rahaa niin siitä vaan mutta MITÄÄN ei saa antaa vastineeksi. Normaali kielenopettelu ja opintomatkat OK mutta jos alkaa jotain Suuren Isänmaallisen Sodan scheissea tulemaan sen rahan vastineeksi niin mittari menee punaiselle. Tavanomainen kulttuuriin tutustuminen ei kuitenkaan ole mitään Venäjän kulttuuri-imperialismia eikä jokainen venäläinen salaa unelmoi Suomen tuhoamisesta.
Se on jo tapahtunut. Ei Venäjällä ole pitkään enää tehtyy mitään "tavallisia kultturimatkoja". Propaganda kaikialla, jopa luostareissa, no nehän on kaikki sen liikemiehen Gundjaevin valvonnassa. Muuten Gundjajev, tuo Putininin paras kaveri tehnyt omaisuuttaa mm myymällä alkoholia ja savukketa, kirkkoissa on ollut vaikka mitä bisnesta ja on edelleenkin ihan varmasti, muistan kirjoituksia että kirkon tiloissa oli myös kampamoita ja vaikka mitään, veroja ei maksettu valtiolle jne.
Venäjän loustareissa, mihin jotkut suomalaisetkin matkustavat, teetetään työtä hölmöillä ja sairailla, itse papit siellä käyttävät mittatilaus- ja käsityönä tehdyjä brittivalmisteisia ja italialaisia kenkiä, joita jotkut ilmaisen työvoiman ortodoksisuuteen hurahtaneet pitkiin hameisiin ja pääliinoihin pukeutuneet ihalevat ja ihmettelevat, kun ei koskaan nähneet sellaista laatua. Mitä enemmään ihminen käy siellä, sitä enemmään hän alkaa vihata Suomessa kaikkea, Marina LePenin kaltaista äärioikeiston edustaija kehutaan, maahanmuutoa, muslimeja, hyvä ettei sanota suoraan "Putin tulee ja järjestää asiat kuntoon tässä maassa". Aina kun heille mainitaan Venäjästä mafia-valtiona, ne alkavat puhua somaleista Suomessa, haukkuu kaikkia mitä Suomessa on ja miten ortodoksisuus on ihaninta mitä heillä nyt on ollut ylipäänsä ja miten ihanat ne mummut siellä jossain Pihkovan luostarissa, sellaisia mummuja ei kuulemma ole Suomessa, mutta siellä on köyhiä ja ah, niin ihania ihmisiä. Mutta en ikinä ymmärtänyt miksi juuri nämä uskovaiset niin ummistavat silmiä venäjän rikkaille - miljärdöörille, jotka eivät voi taataa heidän ihailemansa venäläisille Pihkovan mummoille edes sitä eläkettä jolla ne voisi edes syödä kunnolla ja perusterveydenhuolton.

Siellä siis heille opetetaan orja-asennetta, "kunnioittaa herrat" asennetta. Ja luonnollisesti "vallan pitäjistä ei saa puhua pahaa".
Voin vain kuvitella mitä lapsille voidaan opettaa näissä venäläisissä kouluissa, joita tulee Suomeen. Opettajat varmaan hankitaan nazi-edrossija erikoiskursin käyneistä?
 
Viimeksi muokattu:
Odotellaan sitä hajoamistakin vielä hiukkasen. Oblasteihinko se hajoaa vai vielä pienempiin murusiin?

Jos se hajoaa meidän pitää toimia nopeasti ja röyhkeästi, nuo oblastit on niin köyhiä että ne voi ostaa villasukilla.
Meidän käsissä ne kyllä rupeaa tuottamaan heti, Karjalassa vesivoimaa ja puuta, Lapissa kaivoksia, öljyä ja kaasua.
 
Eikös Pitkäperjantaina olisi sopiva hetki järjestää NBG15 taisteluosaston "housut kintuissa" valmiusharjoitukset ;)
 
Voin vain kuvitella mitä lapsille voidaan opettaa näissä venäläisissä kouluissa, joita tulee Suomeen. Opettajat varmaan hankitaan nazi-edrossija erikoiskursin käyneistä?

No en nyt ihan heti usko että opettajat mistään natsikursseilta on kun kyseessä kuitenkin suomalaisen julkisen tahon vetämä toiminta. Mutta eri asia jos on jotain venäläisten hämärien säätiöiden suoraan vetämiä kouluja. Tai jos toiselta puolen rajaa pusketaan opettajat avun ehtona, mikä olisi kyllä "hiukkasen" ilmeistä toimintaa.

Mitä itsellä on ollut venäjän kielen opettajia (hyvin lyhyt oppimäärä), en muista yhtään joka olisi ollut kiilusilmäinen Putin-fani. Eikä yksikään tuntemistani esim. suomalais-venäläisen koulun kasvateista (pk-seudun siis) ole aivopesty Putin-fani, vaikka yksi on myös opiskellut Venäjällä ja isänsä on aito kommunisti (sellainen säyseä eikä militantti lajike). Tämä henkilö on itse asiassa ilmaissut aika avoimesti vihaansa nykyhallinnon lietsomaa menoa kohtaan, liittyen mm. naisten asemaan ja LGBT-väen vainoon. Yksi (nainen) on suorittanut vapaaehtoisen asepalveluksen Suomen Raskaassa. Jne. Kiilusilmiäkin varmaan löytyy jos etsii.

Ortodoksikirkko on kyllä ryvettynyt aika pahasti tässä kuviossa, sitä ei käy kiistäminen. Saikohan Venäjän ortodoksinen kirkko lupaa tehdä Itäkeskukseen sitä kirkkoaan? Tätähän kovasti oudoksuttiin jo vuosia sitten Suomen ortodoksikirkossa joka toimii suoraan Konstantinopolin alaisuudessa. Asuin ennen tuon paikan vieressä. Olisihan sellainen sipulikupolipytinki hieno vakoilukeskus ja FSBn "safe house" Tehtaankadun völjyyn... :)
 
Kiilusilmiäkin varmaan löytyy jos etsii.
Minun ei tarvitse tehdä mitään etsiäkseen heitä, heitä on enemmistö. Nuoriakin on. Johtuuko sitä että tunnen heidät ja ymmärrän mitä ne puhuu? Joskus jotkut heistä kyseenalaistavat asioita, mutta kun palaavat Venäjän TV:n ääreen, seuraavana päivänä alkaa taas samaa laulu.
 
Jos Petsamoa ja Karjalaa ei vaadita takaisin mahdollisen romahduksen tullessa on se hulluuden huippu.
Petsamo voisi olla ihan ok, kun siellä ei juuri ketään asu ja sillä saataisiin valtamerisatama Suomelle, mutta Karjalan vaatiminen olisi täyttä hulluutta. Siellä ei ole mitään sellaista, mitä Suomi tarvitsee. Sen sijaan kyytipoikana tulisi satoja tuhansia venäläisiä (ei kai kukaan ehdottele etnisiin puhdistuksiin ryhtymistä), jotka varmaan innoissaan tulisivat Suomen sosiaaliturvan piiriin. Ja tällä porukalla luotaisiin sitten uhka koko Suomelle, kun Venäjällä palattaisiin normaaliin päiväjärjestykseen ja alettaisiin vaatia venäläisten asuttamien lähialueiden palauttamista Venäjän yhteyteen. Sen päälle sitten täysin ränsistynyt infra, jonka uudistaminen maksaisi ihan sikana. Mitä ihmettä Suomi tekisi Karjalalla nykytilanteessa? Joskus 1950-luvulla se olisi voinut olla hyvä asia. Nyt suunnilleen kaikki evakot ovat jo joko kuolleet pois tai vähintäänkin niin vanhoja, etteivät takuulla sinne haluaisi muuttaa takaisin.
 
Minun ei tarvitse tehdä mitään etsiäkseen heitä, heitä on enemmistö. Nuoriakin on. Johtuuko sitä että tunnen heidät ja ymmärrän mitä ne puhuu? Joskus jotkut heistä kyseenalaistavat asioita, mutta kun palaavat Venäjän TV:n ääreen, seuraavana päivänä alkaa taas samaa laulu.

Minä puhuin siis suomalaisista jotka käyneet suomalais-venäläistä koulua. Luulen että sinä puhut Suomenvenäläisistä.
 
Petsamo voisi olla ihan ok, kun siellä ei juuri ketään asu ja sillä saataisiin valtamerisatama Suomelle, mutta Karjalan vaatiminen olisi täyttä hulluutta. Siellä ei ole mitään sellaista, mitä Suomi tarvitsee. Sen sijaan kyytipoikana tulisi satoja tuhansia venäläisiä (ei kai kukaan ehdottele etnisiin puhdistuksiin ryhtymistä), jotka varmaan innoissaan tulisivat Suomen sosiaaliturvan piiriin. Ja tällä porukalla luotaisiin sitten uhka koko Suomelle, kun Venäjällä palattaisiin normaaliin päiväjärjestykseen ja alettaisiin vaatia venäläisten asuttamien lähialueiden palauttamista Venäjän yhteyteen. Sen päälle sitten täysin ränsistynyt infra, jonka uudistaminen maksaisi ihan sikana. Mitä ihmettä Suomi tekisi Karjalalla nykytilanteessa? Joskus 1950-luvulla se olisi voinut olla hyvä asia. Nyt suunnilleen kaikki evakot ovat jo joko kuolleet pois tai vähintäänkin niin vanhoja, etteivät takuulla sinne haluaisi muuttaa takaisin.

Jos Pietarin lähialueet jättää pois siellä on noin 150.000, otan ne ennemmin kuin lähi-idän tai afrikan siirtolaiset.
Osa voidaan lahjoa lähtemään pois, osa on tervetullutta työvoimaa, osa on melkein haudassa.

Karjalassa on vaikka kuinka paljon taloudellista potentiaalia, suuri osa heti hyödynnettävissä.

Turha sekoittaa tähän mitään emotioita, en kauppaisi sillä asiaa toisille, Suomen etu on valjastaa se alue.
 
Minä puhuin siis suomalaisista jotka käyneet suomalais-venäläistä koulua. Luulen että sinä puhut Suomenvenäläisistä.
Kyllä. Venäjän taitoiset suomalaiset katsovat yleensä länsimaiden uutisia. Suomenvenäläset katsovat sen sijan paljon venäjän tv:ta. Minä en halua kuulostaa asioita yleistävänä ihmisenä, enkä liioittelevana, mutta minun on pakko sanoa niin kun on, valtaoasa inkerina Suomeen muuttaneita katso venäjän tv propagandaa.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top