Brasilia on maailman viidenneksi suurin valtio jossa on maailman 3. suurin lentokoneenvalmistaja Embraer, joten se ei ehkä kuitenkaan ole ihan samalla tasolla tässä asiassa Suomen kanssa
todennäköisesti jossain välissä sielläkin aletaan miettimään taistelukoneiden valmistusta, joko lisenssillä tai kokonaan kotimainen tyyppi. Se taas ei onnistu kovin helposti jos ei saada siirrettyä muista maista ainakin jonkun verran ekspertiisiä. Tietotaito myös helpottaa koneiden kunnossapitoa sellaisissa tilanteissa joissa valmistajan tuotetuki syystä tai toisesta horjuu - hyvin yleistä sotilaskoneiden maailmassa.
Uusimmassa Siivet-lehdessä muuten Ilmavoimien komentaja Puranen toppuuttelee keskustelua Hornetin seuraajasta, sanoen että koneella on vielä niin paljon käyttöikää ettei se ole vielä ajankohtaista. Koneessa on myös edelleen päivitysvaraa. Hornetti on siitä kiitollinen masiina että tukialuskoneena sen rakenne on hyvin pitkäikäinen joten tiimat eivät ihan heti tule täyteen. Veikkaan että jossain välissä koneen käyttöikää pidennetään suunnitellusta sellaiset 5+ vuotta. Kuka tietää sitten miten maailma makaa siinä vaiheessa.