HS tietovuoto Puolustusvoimien tiedustelusta

Veronmaksajana olin vain huolissani kalliista koulutuksesta jonka olet saanut valtion varoilla.

Jos et ole oppinut mitään niin hukkaan heitettyä rahaa.

Toki ristiinnaulitseminen on hidas tapa pysäyttää panssariprikaati, mutta aina ei voi saada näillä budjeteilla parasta,
Veronmaksajana olin vain huolissani kalliista koulutuksesta jonka olet saanut valtion varoilla.

Jos et ole oppinut mitään niin hukkaan heitettyä rahaa.

Toki ristiinnaulitseminen on hidas tapa pysäyttää panssariprikaati, mutta aina ei voi saada näillä budjeteilla parasta,

Wanhana Rooman historian harrastajana....niillä oli tuo tapa.
 
Meen israelilais-suomalaisen naisen kanssa naimisiin kesällä ja duuniakin on tiedossa. Joten hotellia ei tarvitte varata ;) Tietty majoitus on rajattua numerollisesti. :D
Tää tulee sitten sulle @Sardaukar , kun oot jo ollutkin :).

Voisin itse asiassa tulla käymään erittäin mielelläni, muutenkin on asiaa sinnepäin.

MUTTA, tässä joulun alustusta pyhästä maasta meille laillista ikäänsä nuoremmille (ja appelsiini-haaveilojoille kuten minä)

ps. Sorry OT!

 
Tässä on kyllä todella mielenkiintoisesti napit vastakkain. Median puolelta on sankka joukko ammattiväkeä (Ville Grahn, Jukka Holmberg ym.) kommentoimassa, että Kyllä saa! perusteluinaan että:

Turvallisuussalaisuuden paljastaminen on rangaistavaa vain, jos se on oikeudetonta. Oikeudetonta ei ole julkisen sanan tavanomainen haastatteluin ja kyselyin tai selvityksin tapahtuva tietojen keruu. Tämä on nimenomaisesti todettu säännöksen perusteluissa. Lainsäätäjä on näin halunnut osaltaan turvata tiedotusvälineiden toimintaa ja kansalaisten tiedonsaantioikeutta.

-Satu Kangas, lakiasiainjohtaja, Medialiitto

Toisella puolella, eli valtionhallinnossa ja juridiikan puolella taas jyllää Eipäs! -kanta, perusteluinaan että:

Helsingin Sanomat voisi hankia lakimiesapua. Päätoimittaja ei eilen televisiossa tiennyt, ettei rangaistavuus riipu salaisuuksia käsiteltäessä käytöstä tai vahingosta. Rangaistavaa on salaisen tiedon hankkiminen. Siten tiedon hallussapito on myös rangaistavaa.

- Jukka Kemppinen, professori, hovioikeudenneuvos

HS:n osalta tulee kuulkaa vielä pitkä taisto. Kovasti tekisi mieleni kysyä lakiasianjohtaja Satu Kankaalta, että Mikä teki HS:lle turvallisuussalaisuuden paljastamisesta oikeutettua? Toisaalta Kemppiseltä, että Entäpä jos hankittu salainen tieto osoittaisi kansaa pahasti huijatun?

Epäilen HS:n tulevassa oikeusprosessissa vetoavan johonkin sellaiseen ajatukseen, että Kansalla on oikeus tietää kenelle Suomi toimittaa tiedustelutietoa.

Nähtäväksi jää, hieman olen pettynyt jos HS:n uutisoinnin oikeusprosessi salataan. Kansalla eli minulla on oikeus tietää!:censored:
 
Viimeksi muokattu:
Fremen on tikkana paikalla! On syytäkin...



Taas meni keikan pituus itellä vituralleen. Olin tännään aamulla kattomassa lentoja Lontooseen. Siellä odottasi D-kuppinen, viehkö vaaleaverikkö että Kainuun mies tulisi kyllään. Onneksi ei ollut pankkitunnuksia mukana, kun lounaalla alkoi pomo selittämään että Iso-Mursun osaamista ja visiota tarvittaisiin kuukausi lissää.

Mutta onhan tuota lukijamatkaa heitelty ideana jo jonkin aikaa
 
Viimeksi muokattu:
Taas meni keikan pituus itellä vituralleen. Olin tännään aamulla kattomassa lentoja Lontooseen. Siellä odottasi D-kuppinen, viehkö vaaleaverikkö että Kainuun mies tulisi kyllään. Onneksi ei ollut pankkitunnuksia mukana, kun lounaalla alkoi pomo selittämään että Iso-Mursu osaamista ja visiota tarvittaisiin kuukausi lissää.

Mutta onhan tuota lukijamatkaa heitelty ideana jo jonkin aikaa
On. Ja olis tekijämiesten aika saada jotain tehtyäkin! Nelisen päivää passais meikäläiselle ihan hyvin.
 
Taas nämä osa-aika-mossadilaiset tulevat harhauttamaan. Nyt puoli porukkaa hakee jo kibbutsille vapaaehtoishommiin, ja täällä vuotajat pääsevät kuin koira veräjästä! :D

Hunaja-ansa varmaan olisi se paras tapa kiristää tietoa jos tämän foorumin väestä pitäisi jotain irti saada... o_O
 
Total offtopic, mutta jos veli @Sardaukar pitää kylmäävänä, olisi mielenkiintoista nähdä moiset tapiirit. Olen ymmärtäny, että tavattu on ulkomaiden kovia jätkiä ja tähän mennessä siis suonalainen on ollu kylmäävin? Sehän on hieno saavutus sinällään. Mikä moisen tunteen aiheutti?
 
Total offtopic, mutta jos veli @Sardaukar pitää kylmäävänä, olisi mielenkiintoista nähdä moiset tapiirit. Olen ymmärtäny, että tavattu on ulkomaiden kovia jätkiä ja tähän mennessä siis suonalainen on ollu kylmäävin? Sehän on hieno saavutus sinällään. Mikä moisen tunteen aiheutti?

Silloinen mahdollinen sotilasviran menetys. Olivat hieman ikävää sakkia.
 
Mullekin soittivat tutkintaosastolta kerran sillä seurauksella että ryhti suoristui ja aloin teitittelemään ihan puhelimessa. Poliisihan ei kuulemma omien sanojensa mukaan tutki tätä vuotoa joululomilla kun eivät pidä kiireellisenä (luin Kalevasta). Toivottavasti saatana edes joku tutkii ja etsii syyllisen oikeuteen tuomittavaksi kun kytät kerran levittelevät käsiään!

Edit: Valtakunnassa on vuotaja maan korkeimmassa poliittisessa johdossa, pääesikunnassa tai sotilastiedustelussa. Niin kauan kun tätä hyssytellään tai yritetään viedä huomio muualle olemme asteen verran enemmän jälkisuomettunut maa.
 
Viimeksi muokattu:
Myyrien paljastaminenhan on Supon hommaa. Jos Tikkakoskella tehdään kansalaisiin kohdistuvaa vastatiedustelua, niin se lienee laitonta.
Voisi mennä VA:n piiriin. Ja pakkokeinolaki ja hätävarjelulaki sallii tilanteesta riippuen muiden lakien rikkomista vaikka esimerkiksi toisen maailmansodan aikaisen räjähtämättömän kranaatin raivauksessa.

Mikäli asiasta olisi todisteita, Hesari olisi kyllä ne jo printannut maanantaina. Pidettävä lähinnä teoreettisena mahdollisuutena tässä vaiheessa.
Enpä tiedä, artikkelin kirjoittajalla ei selvästi ole koko palapeliä, muutenhan täydentäviä kysymyksiä ei tarvittaisi.
 
Mietiskelen tässä joulusiivouksen tuskassa tuota Laura Halmisen tsykologiaa ja vimmaa tuhota omaa omaisuuttaa, mikä monen twiittaajan mielestä on ihan normaalia ja sallittua. Taidankin tästä tuikata tuleen huushollini.

Miksi Halminen sai siepin? Sunnuntaina puolenpäivän jälkeen, reilu vuorokausi artikkelin ilmestymisen jälkeen..eiköhän Puolustusvoimien ja muun yhteiskunnan reaktio ollut ihan odotettavissa oleva - tuskin hän ja Tuomo hyshys-asioiden julkituomisesta myötämielistä hyminääkään odottivat. Vai yllättikö sananvapauden hiekkalinnan rakentanutta journalistia sittenkin ilmoitus esitutkinnan aloittamisesta, mutta se tuli jo edellisenä päivänä..

Spekulointi se on immeisen parasta herkkua: olisiko suntsina tullut jotain tietoa, että voi vuoto olikin ollut jo PE:n tiedossa, puhelintakin oli kuunneltu jo siellä jouluostoksilla luomutorilla ja "Pääesikunnan sudet olivat valmiina raatelemaan viattomana määkivän valkean karitsan".

Jaha, taidanpa tästä ryhtyä vessan pesuun, ettei anoppi ryhdy kaivelemaan esitutkintapöytäkirjaa jouluaattona..
 
Back
Top