Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
fulcrum kirjoitti:Tällainen skenu voisi toimia jotain maantieteellisesti rajoitettua maata kuten Israelia vastaan (olettaen että jostain löytyisi 5000 pilottia).
Tollo kirjoitti:Jenkithän hommaa nyt SuperTucanoja lähitukikoneiksi.
No niinhän asia juurikin esitettiin, eli mitä tarkoitat?Liberaali kirjoitti:Minusta näyttää että Koppin ja kavereiden jutut on parasta julkista analyysiä mitä on tarjolla, ainakin tietoa on selkeästi siitä mitä puhutaan.
Voit saivarrella sanojen kanssa ihan miten haluat mutta tosiasia on että USA ei tilaa noita koneita lisää jollei sota syty. Ne ovat liian kalliita jopa USA:lle tässä tilanteessa.Tällä palstalla ei ole mainittu että F-22-tuotantolinjaa ei suinkaan ole suljettu vaan että se koipallotettiin niin että tuotannon jatkaminen on helppoa, missä on selkeä järki.
Itseasiassa on suorastaan harvinaisen loogista että F-50:n (ja ehkä SU-35S:n) ollessa parempia kuin suurin osa länsikalustoa, tarvitaan muillekin maille sama high-low -yhdistelmä kuin USA:lla, eli F-22-linja voidaan ottaa puoliteholla käyttöön muutaman vuoden päästä korvaamaan USAF:n poistumaa ja kumota vientikielto jonka jälkeen toimittaa F-50:n kanssa samoihin aikoihin 2017 alkaen esim. briteille, Saksalle, ausseille, ja israelille pari sataa konetta jolloin USA saa rahaa, ja omien koneiden keskihinnan laskemaan.
2017 F-22 on jo 15 vuotta vanha kone ja ihan hyvin myytävissä kun jenkeillä on seuraavan sukupolven koneet jo putkessa. Teoriaa tukevaksi voisi tulkita myös Saudeille juuri kaikilla herkuilla myydyt F-15E:t, kauppa oli hyväksytty Israelin kanssa periatteella että Israel säilyy korkeimman teknologian liittolaisena alueella mikä viittaisi tuleviin F-22 tai vähintään F-15SE -kauppoihin.
Tollo kirjoitti:Jenkithän hommaa nyt SuperTucanoja lähitukikoneiksi.
Juke kirjoitti:Tollo kirjoitti:Jenkithän hommaa nyt SuperTucanoja lähitukikoneiksi.
Ay caramba !
http://media.defenseindustrydaily.com/images/AIR_EMB-314_Super_Tucano_Dominican_Republic_lg.jpg
Einomies1 kirjoitti:No niinhän asia juurikin esitettiin, eli mitä tarkoitat?Liberaali kirjoitti:Minusta näyttää että Koppin ja kavereiden jutut on parasta julkista analyysiä mitä on tarjolla, ainakin tietoa on selkeästi siitä mitä puhutaan.
Voit saivarrella sanojen kanssa ihan miten haluat mutta tosiasia on että USA ei tilaa noita koneita lisää jollei sota syty. Ne ovat liian kalliita jopa USA:lle tässä tilanteessa.Tällä palstalla ei ole mainittu että F-22-tuotantolinjaa ei suinkaan ole suljettu vaan että se koipallotettiin niin että tuotannon jatkaminen on helppoa, missä on selkeä järki.
Itseasiassa on suorastaan harvinaisen loogista että F-50:n (ja ehkä SU-35S:n) ollessa parempia kuin suurin osa länsikalustoa, tarvitaan muillekin maille sama high-low -yhdistelmä kuin USA:lla, eli F-22-linja voidaan ottaa puoliteholla käyttöön muutaman vuoden päästä korvaamaan USAF:n poistumaa ja kumota vientikielto jonka jälkeen toimittaa F-50:n kanssa samoihin aikoihin 2017 alkaen esim. briteille, Saksalle, ausseille, ja israelille pari sataa konetta jolloin USA saa rahaa, ja omien koneiden keskihinnan laskemaan.
Siis mitä poistumaa? F-22:en vai vanhempien? Ja tarkoitat varmaan T-50 PAK-FAa? Mihin vertaat T-50/SU-35 ja suurinta osaa länsikalustosta?
Eurohävittäjän tarina on vasta alussa kuten Rafalenkin. Niistä ei luovuta kun ne on juuri saatu operatiiviseen käyttöön. Uusia versioita ja päivityksiä kehitetään jatkuvasti. Onko perusteita olettaa että uusin länsikalusto on heikompaa kuin vastaava itäinen? Muista että Carlo Kopp ei ole lentokonesuunnittelija eikä tiedä todellisia suoritusarvoja. Ne pohjautuvat arvioihin.
Nykyisessä budjettipuristuksessa nuo euromaat eivät todellakaan tilaa enää lisää superkalliita F-22 koneita edes vaikka USA niitä toimittaisi linjaltaan. Norja, Iso-br. ja Israel on jo sitoutuneet ja valinneet F-35:en uudeksi koneekseen ja ne eivät pyörrä päätöstään kuin siinä tapauksessa että koko projekti menisi suohon (ja se on erittäin epätodennäköistä muille paitsi VTOL-versiolle).
Oletko seurannut yhtään hävittäjäprojektien kestoa, elinikää ja kustannuksia? Miten on käynyt uusien koneiden kehittelyssä? Edes 15 v. ei tahdo riittää uuden luomisessa ja kustannukset nousevat jatkuvasti. Lisäksi ongelmia on ollut jokaisessa enemmän tai vähemmän. Sen kertoo jo se että kaikki Venäläiskoneet on "Legacy"-koneita eli pohjautuvat vahvasti aikaisempiin paitsi Su T-50(esim. Su-27 linja, Mig-29 linja). 1972 ensilentonsa tehneestä F-15 koneesta on tehty uusi versio 36 vuotta ensiesittelyn jälkeen!
Ja edelleen tuo futaa kun kaikki on uutta paitsi rungon mittasuhteet.
2017 F-22 on jo 15 vuotta vanha kone ja ihan hyvin myytävissä kun jenkeillä on seuraavan sukupolven koneet jo putkessa. Teoriaa tukevaksi voisi tulkita myös Saudeille juuri kaikilla herkuilla myydyt F-15E:t, kauppa oli hyväksytty Israelin kanssa periatteella että Israel säilyy korkeimman teknologian liittolaisena alueella mikä viittaisi tuleviin F-22 tai vähintään F-15SE -kauppoihin.
Ai meinaatko että USAlla on tuolloin uusi konsepti jo lähellä ensilentoa tms.? Uskomatonta puppua! Boeingin F/A XX in pelkkä konsepti ja mahdollisesti jää sellaiseksi. Joka tapauksessa lentänee miehittämättömänä/miehitettynä joskus 2020- luvulla.
Vuonna 2017 F-22 on päivitetty ties miksi versioksi. Nykyinenkin on jo F-22A Block 35. Hävittäjän hinta tai arvo ei laske lähivuosina koska sitä päivitetään jatkuvasti. F-22;n on mainostettu tuovan ilmaherruuden USAlle jopa 40 vouodeksi! Tässä on vähän ilmaa mutta kertonee suuntaa hävittäjäprojektien kestosta.
Tuo teoriasi on hölynpölyä ja pohjautuu täyteen kuvitelmaan. Israel on jo julkistanut että se hankkii n. 25 kpl F-35 koneita joka on .5 gen kone toisin kuin F-15 versionsa Ràam.
adam7 kirjoitti:fulcrum kirjoitti:Tällainen skenu voisi toimia jotain maantieteellisesti rajoitettua maata kuten Israelia vastaan (olettaen että jostain löytyisi 5000 pilottia).
Tarkoitat kai 5.000 itsemurhapilottia?
adam7 kirjoitti:Super tucanon hankinta jenkeissä on nyt jäissä. Ei muun syyn kuinkilpailevan jenkkivalmistajan nostaman hälyn vuoksi.
Tuo konetyyppi kuin myös muut hitaat aselavetit edellyttävät ettei niitä poisteta taivaalta ylivoimaisilla vehkeillä.
Super tucanoa oltiin hankkimassa kapinallisten vastaisiin operaatioihin.
Juke kirjoitti:Mikä on ylivoimainen vehje joka poistaa esim 400 hyökkävää Tucanoa taivaalta ...ydinase ?
Juke kirjoitti:adam7 kirjoitti:Super tucanon hankinta jenkeissä on nyt jäissä. Ei muun syyn kuinkilpailevan jenkkivalmistajan nostaman hälyn vuoksi.
Tuo konetyyppi kuin myös muut hitaat aselavetit edellyttävät ettei niitä poisteta taivaalta ylivoimaisilla vehkeillä.
Super tucanoa oltiin hankkimassa kapinallisten vastaisiin operaatioihin.
Mikä on ylivoimainen vehje joka poistaa esim 400 hyökkävää Tucanoa taivaalta ...ydinase ?
Muistatko mikä oli lopputulos PO-2 vs F-86 Sabre ilmataistelussa Koreassa ?
Määrällä on laatunsa sanoi Stalin aikoinaan. Noi 400 Tucanot olisivat käytännössä harjoitusmaaleja hävittäjille. Ne eivät voisi vastata tuleen niiden hitauden takia. Tucanotin puikkoidin ei olisi kovin paljoa tunkua, veikkaan.Juke kirjoitti:adam7 kirjoitti:Super tucanon hankinta jenkeissä on nyt jäissä. Ei muun syyn kuinkilpailevan jenkkivalmistajan nostaman hälyn vuoksi.
Tuo konetyyppi kuin myös muut hitaat aselavetit edellyttävät ettei niitä poisteta taivaalta ylivoimaisilla vehkeillä.
Super tucanoa oltiin hankkimassa kapinallisten vastaisiin operaatioihin.
Mikä on ylivoimainen vehje joka poistaa esim 400 hyökkävää Tucanoa taivaalta ...ydinase ?
Muistatko mikä oli lopputulos PO-2 vs F-86 Sabre ilmataistelussa Koreassa ?
Räikkö Räähkä kirjoitti:Juke kirjoitti:Mikä on ylivoimainen vehje joka poistaa esim 400 hyökkävää Tucanoa taivaalta ...ydinase ?
Ei jukolauta, jotain rajaa mielikuvituksellakin pitää olla. Annetaan mieluummin kaikille suomalaisille molemmista päistä teroitettu lusikka-haarukka. Juke voi sitten kysellä mikä vehje poistaa 5200000 hyökkääjää maanpinnalta.
Ernest Shackleton haki aikoinaan miehistöä Antarktiselle seuraavalla ilmoituksella:
MEN WANTED for hazardous journey, small wages, bitter cold, long monts of complete darkness, constant danger, safe return doubtful, honor and recognition in case of success
Ilmavoimat voisi pistää ilmoituksen suunnilleen sellaisenaan.Korvattaisiin viimeiset seitsemän sanaa vaan lauseella: Ilmoittatutumiset maanpuolustus.net/iltavapaat/erikoishörhöt.
baikal kirjoitti:Niin, mikähän olisi systeemi, jotta voitaisiin sanoa, että jokin asevoima käyttää epätyypillisiä tahi asymmetrisia ilmataistelun keinoja ja aseita?