Tarkastaja
Alikersantti
Ah! Niitä suunnitelmia alkaa olemaan ikävä.@henri_k
Räpytä silmiäsi kahdesti jos työskentelet SUOMI HÄVITTÄJÄN suunnittelutiimissä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ah! Niitä suunnitelmia alkaa olemaan ikävä.@henri_k
Räpytä silmiäsi kahdesti jos työskentelet SUOMI HÄVITTÄJÄN suunnittelutiimissä.
Asuuko packalen tehtaankadulla?Eipä silti, olen yhtä kokemusta vähän varjellut ja jättänyt täälläkin kirjoittamatta. Ehkä sen lähiaikoina kirjoitan, kunhan tässä ketjussa vähän aallot laskevat.
Ei mitään arvailuja vierailijoista kotona, ei ajatusten lukemista eikä edes CD-kilpisiä autoja kotikadulla. Ei mitään sellaista, mutta Tehtaankadun miehen kanssa pääsin juttusille. Eikä ollut edustaja Packalen..
En tiedä, mutta sellaiseksi häntä on sanottu. Eikä poliisikaan pitänyt sitä edustajan kunniaa loukkaavana.Asuuko packalen tehtaankadulla?
..Viranomaisiin on ... ja näin olen tehnytkin.
Minun näkökulmani, josta ei tarvitse olla samaa mieltä, on että useimmiten kun olen yrittänyt aiheesta keskustella ympäristössä jos toisessakin, kommentoijien joukkoon on enemmin tai myöhemmin ilmaantunut tällaisia ns. "Venäjätrolleja". En nyt osaa sanoa mikähän lienee maanpuolustus.net sivuston tilanne tässä suhteessa, mutta kukin tehköön omat johtopäätöksensä.
Voisi kertoa tietysti enemmän omista kokemuksistani tai vaihtehtoisesti yleisistä asioista. Yleisistä asioista on sikäli helpompi keskustella, etteivät ne ole
Tällä palstalla saattaa olla Venäjätrolleja. Yleensä kun olen aiheesta jotain yrittänyt kirjoittaa, niin heitä on ennen pitkää ilmaantunut kommentoimaan. Mielestäni en ole kommentoinut varsinaisesti aiheen vierestä. Tästä ilmiöstä voi tosin kirjoittaa yleisellä tasolla, tai sitten henkilökohtaisella tasolla. Näin ollen odotusarvoisesti pidän kommentoijia todennäköisesti trolleina, minusta se on aika yleistä, ja Venäjällä lienee Suomesta melko hyvä ote, ja kontaktiverkostot täällä taitavat olla aika laajat. En sitten tiedä mistä syystä sinä pidät muita ihmisiä trolleina, mutta kun ilmiö kuitenkin yleinen on, niin eikai se toisaalta ihmekään ole.Ei jumalauta kahlasin neljä sivua tekstejä läpi odottaen että kerrot vähän enemmän. Tahdon sen ajan takaisin. Mutta onnittelut hyvästä trollauksesta. Aika vähän kirjoituksesi aloituksen jälkeen on liittynyt siihen aloitukseen missä ovelasti lupailit kaikenlaista. Paljonko muuten palkka on ruplissa? Osaat kuitenkin suomea, niin siitä saa varmaan jonkun kielilisän? Ainakin pitäisi saada. Kannattaa mennä lähiesimiehen puheille jos ei kielilisää ole.
"Tällä palstalla saattaa olla Venäjätrolleja. Yleensä kun olen aiheesta jotain yrittänyt kirjoittaa, niin heitä on ennen pitkää ilmaantunut kommentoimaan." eli tekaisit toisen tunnuksen ihan tätä vitjaa varten?Tällä palstalla saattaa olla Venäjätrolleja. Yleensä kun olen aiheesta jotain yrittänyt kirjoittaa, niin heitä on ennen pitkää ilmaantunut kommentoimaan. Mielestäni en ole kommentoinut varsinaisesti aiheen vierestä. Tästä ilmiöstä voi tosin kirjoittaa yleisellä tasolla, tai sitten henkilökohtaisella tasolla. Näin ollen odotusarvoisesti pidän kommentoijia todennäköisesti trolleina, minusta se on aika yleistä, ja Venäjällä lienee Suomesta melko hyvä ote, ja kontaktiverkostot täällä taitavat olla aika laajat. En sitten tiedä mistä syystä sinä pidät muita ihmisiä trolleina, mutta kun ilmiö kuitenkin yleinen on, niin eikai se toisaalta ihmekään ole.
Kuuntelin youtubesta sellaisen kylmän sodan aikaisen loikkarin haastatteluja kuin Yuri Bezmenov. Bezmenovin kommenteista sai sellaisen käsityksen, että Venäjällä pidetään tätä vakoilutoimintaan korkeampana sodankäynnin muotona. Tosin siinä kontekstissa jossa hän tätä fraasia käytti, hän viittais Breznevin aikaiseen ns. "ideologisen subversion" käsitteeseen, mutta toisaalta tämä toimintamalli kuului KGB:lle. No sen varmaan voi kuka tahansa katsoa jos haluaa täsmentää sanamuotoja.
No tässä kysymys palstalaisille: Kuinka paljon luulisitte Suomen olevan Venäjän hallinnassa epäsuoraan tällaisten kontaktien kautta? Onko tilanne yhtä paha kuin kylmän sodan aikana - Vai huomattavasti parempi? Miten laajaa näkisitte tämän yhteiskunnallisen tunkeutumisen olleen kylmän sodan aikana?
Vladimir tai Ludmila on turhan selvä peitenimi. Väinö tai Tuulikki menee täydestä.Keskustelupalstoja lukiessa huomaa muuten nopeasti, että monet itä-trolleilta haisevat tilit käyttävät suomalaisia nimiä nimimerkkeinä. Liekö tuo jossain trollitehtaan käsikirjassa ohjeistettuna?
Itse ottaisin salakähmyhommiin nimimerkikseni vaikkapa GRU-Sergei. Kukaanhan ei voi olla niin tyhmä että paljastaa itsensä heti kirjautuessaKeskustelupalstoja lukiessa huomaa muuten nopeasti, että monet itä-trolleilta haisevat tilit käyttävät suomalaisia nimiä nimimerkkeinä. Liekö tuo jossain trollitehtaan käsikirjassa ohjeistettuna?
Vladimir tai Ludmila on turhan selvä peitenimi. Väinö tai Tuulikki menee täydestä.
Sanon nyt vaan (ja saan varmaan bannit), että kun vuosia sitten tutustuin tähän foorumiin, niin ihmettelin aluksi silloin, että minkä maalaisia ja mielisiä ihmiset täällä ovat, kun suuri osa aktiivisemmista nimimerkeistä oli niin "ulkolaisen" kuuloisia (Vlad, Baikal, Maidan, Porojetski ja ties mitä). Epäilyksiä pahensi vielä se, että foorumin tekstit vaikuttivat usein epätavanomaisen kirjoitusvirheisiltä, tai muuten vaan omituisilta kielellisesti.
En tiedä, enkä halua kenenkään nimimerkin tilannetta spekuloida,mutta ulkovaltiollisten toimijoiden lisäksi myös antenniosaston kavereilla on täällä vankka edustus.Vai onko?
P.S. Mihin muuten Vlad katosi? Allekirjoituksessa lukee, että tili on kaapattu, mutta sitten taas tämä joku Marko kirjoittaa blogisfäärissä hyvin aktiivisesti Venäjästä ja Ukrainasta.