Peiper
Majuri
Paino vähän heittelee, mutta päästään varmaan yli 120:n kilon kun on kamat päällä.
130 kiloa omaa ja PV:n massaa päällä esteradalta hypättäessä ei tee hyvää polville. Pakko pudottaa noi ylimääräiset pois, tai ainakin osa
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Paino vähän heittelee, mutta päästään varmaan yli 120:n kilon kun on kamat päällä.
Joo ei ole tarkoitus ottaa kuin tuo kerta viikkoon. Sekin lähinnä nyt RMC Taistelukuntotestiä varten ja painonpudotukseen yleisesti.Painon kanssa juokseminen on hyvä juttu. Tervettä miestä se ei riko edes asfaltilla. Kannattaa kuitenkin huomioida, että mikäli pyrkii tehokkaaseen askellukseen repun kanssa pilaa todennäköisesti ns. tavallisen juoksutekniikkansa jos hommaa paljon harrastaa. Minulle kävi niin, enää en juokse kuin 1-1,5 kertaa kuussa 20 kilon taakan kanssa.
Voin myös suositella. Saa sykkeen korkealle ja myös ylävartalo saa treeniä. Mulla vaan on joku tekniikkavirhe (tai sitten vaan huonot sauvat), kun sormet puutuu helposti. Varmaan tulee puristettua sauvoja liikaa, tai käytettyä liikaa rannelenkkejä tukena.Onko täällä muuten ketään muuta kun minä, joka sauvakävelee säännöllisesti muun harjoittelun lomassa?
Kokeilkaa jos ei ole tuttua. Oikein mukava parittaa sauvomista juoksuun siten että raskaamman juoksutreenin päälle tekee seuraavana päivänä sauvalenkin.
Tämä pitää paikkansa! Jos haluaa esim. Cooperissa saada tuloksen tai osallistuu esim. hölkkiin niin "reppujuoksu" muokkaa tekniikkaa sellaiseen suuntaan joka ei toimi nopeassa juoksussa. Osin kyse on myös hermotuksista, koska lisäpainojuoksu pudottaa vauhteja tehokkaasti ja kroppahan toimii siten kuin sen totuttaa toimimaan.Painon kanssa juokseminen on hyvä juttu. Tervettä miestä se ei riko edes asfaltilla. Kannattaa kuitenkin huomioida, että mikäli pyrkii tehokkaaseen askellukseen repun kanssa pilaa todennäköisesti ns. tavallisen juoksutekniikkansa jos hommaa paljon harrastaa. Minulle kävi niin, enää en juokse kuin 1-1,5 kertaa kuussa 20 kilon taakan kanssa.
Itsellä ollut aina ongelmia tehdä hommia kevyesti, joten jos lähden hölkkäämään, se on viimeistään viiden minuutin kuluttua kuin pikamatkan juoksua, ja maha kuralla. Sitten onkin kiire vessaan. Aikoja sitten heräsi ajatus peruskuntoharjoittelusta kävellen lisäpainojen kanssa, eli painoliivi tai/ja reppu, kai tuokin voisi peruskuntotreeninä toimia? Miksi pitäisi juosta, kävelee vaan tarpeeksi nopeasti?
Huom. mun perustreeni eli nyrkkeilysäkki ja lihaskunto kestää noin tunnin ja Polarin rinnasta mittaavalla 150-160 keskisykkeellä, maksimin ollessa 170-185. Näitä 2-3 viikossa, väliin pitää saada jotain palauttavaa peruskuntotreeniäkin, joten tuo "painokävely" on nyt se.
Vinkkejäkin voi antaa..
reipas kävely on erinomaista kestävyyskunnon treenausta.Itsellä ollut aina ongelmia tehdä hommia kevyesti, joten jos lähden hölkkäämään, se on viimeistään viiden minuutin kuluttua kuin pikamatkan juoksua, ja maha kuralla. Sitten onkin kiire vessaan. Aikoja sitten heräsi ajatus peruskuntoharjoittelusta kävellen lisäpainojen kanssa, eli painoliivi tai/ja reppu, kai tuokin voisi peruskuntotreeninä toimia? Miksi pitäisi juosta, kävelee vaan tarpeeksi nopeasti?
Vinkkejäkin voi antaa..
Jos kävelysauvojen käyttö ennen puolen vuosisadan ikää tuntuu "homolta/tytöltä/etc(valitse itse termi jota haluat käyttää halventavana )" niin itseään voi aivopestä siten että seuraavan kerran kun lähdet maastoon tallaamaan reppu selässä, otat ne kepit mukaan.
Jos kävelysauvojen käyttö ennen puolen vuosisadan ikää tuntuu "homolta/tytöltä/etc(valitse itse termi jota haluat käyttää halventavana )" niin itseään voi aivopestä siten että seuraavan kerran kun lähdet maastoon tallaamaan reppu selässä, otat ne kepit mukaan. Mielellään vielä sellaiseen aikaan että polut on vähän liukkaita. Tämä avaa ajattelua aivoissa ihan uudelleen, sillä mitä raskaampi kantamus selässä niin sitä enemmän koen saavani hyötyä sauvoista. Tämän jälkeen on helpompi perustella miksi karkaat iltapimeälle verkkareissa ulos salakuljettaen jotain pitkulaisia harrastusvälineita valehdellen puolisolle meneväsi kaljalle.
Sauvakävelyn etuja oikeastaan kaikille lajista riippumatta:
Pystyy tekemään jalkojen päällä riittävän pitkiä peruskestävyysharjoituksia ilman että alaraajojen nivelten mekaaninen kuormitus kasvaa kohtuuttomaksi. Esimerkki: 2-3h juoksulenkki on kenelle tahansa nivelille kova rasitus matalatehoisenakin harjoituksena = ei pysty kovin usein toistamaan. Kuitenkin aineenvaihduntamekanismien ja hengitys- ja verenkiertoelimistön kehittäminen edellyttää riittävän usein toistuvia, riittävän pitkiä harjoituksia. Sauvakävelemällä niitä 2-3 tunnin pk-treenejä voi tehdä kuka tahansa, kuntoilijasta huippu-urheilijaan, useamman kerran viikossa ilman ihmeempiä mekaanisen kuormittumisen oireita.
Kamppailulajeissa tosiaan harvoin tehdään pitkiä, matalatehoisia treenejä. Ei oikein kuulu lajikulttuuriin. Siitä kuitenkin on ollut ottelijoille hyötyä, ainakin heille keitä olen valmentanut. Ihmisen fysiologia on sama, oli ihmisen harrastama laji mikä tahansa