Zero The Hero kirjoitti:Varusmiesjohtajakoulutuksesta on virittää niin akateemista kuin mahdollista että edes AMK:t suostuisivat hyvittämään johtajakansioista opintopisteitä.
Ja niitä johtajapisteitä pitäisi olla enemmän kuin pari.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Zero The Hero kirjoitti:Varusmiesjohtajakoulutuksesta on virittää niin akateemista kuin mahdollista että edes AMK:t suostuisivat hyvittämään johtajakansioista opintopisteitä.
SJ kirjoitti:"Aiheuttaa kuolemantapauksia"? Jotenkin veikkaan, että tuossa nimenomaisessa ikäryhmässä, miehillä on suurempi kuolleisuus intin ulkopuolella, kuin intissä.
SJ kirjoitti:"Kielletty sivistysmaissa"? Ei pidä paikkaansa, ei sitä ole tietääkseni missään kielletty. Se voidaan ottaa tarvittaessa käyttöön missä tahansa, jos tarvetta ilmenee.
roopeluhtala kirjoitti:
baikal kirjoitti:Pitäisikö minun mennä lääkäriin, kun en koe joutuneeni vääryyden kohteeksi suorittaessani palveluksen? En koe, että minua olisi ympärileikattu tai muutoinkaan kohdeltu hirmuisen kaltoin. Oliko kyseessä aikuistumisriitti? Joo, oli se varmaan sitäkin. Mutta mitäs ihmeen pahaa siinä on?
roopeluhtala kirjoitti:baikal kirjoitti:Pitäisikö minun mennä lääkäriin, kun en koe joutuneeni vääryyden kohteeksi suorittaessani palveluksen? En koe, että minua olisi ympärileikattu tai muutoinkaan kohdeltu hirmuisen kaltoin. Oliko kyseessä aikuistumisriitti? Joo, oli se varmaan sitäkin. Mutta mitäs ihmeen pahaa siinä on?
Tukholma-syndrooma on psykologinen tila, jossa vasten tahtoaan kaapatuille ihmisille kehittyy myötämielinen suhtautuminen kaappaajiinsa. Syndrooman on selitetty kehittyneen evoluutiossa, koska se auttaa selviytymään tilanteessa, jossa ylivoimainen vihollinen vangitsee ihmisen, ja vastarinta on turhaa. Vangitsemisesta traumatisoituneen henkilön voi olla vaikea tiedostaa vangitsemisen jo päättyneen, ja tästä syystä kaappaajien mielistely voi jatkua vielä tämän jälkeenkin.
Koska Suomen valtio on täysin ylivoimainen verrattuna yksittäiseen kansalaiseen, kehittää moni armeijaan pakotettu Tukholma-syndrooman mukaisen myötämielisen suhtautumisen valtioon. Syndrooma on yleinen myös Pohjois-Koreassa, jossa kansalaiset palvovat isänmaataan, koska pelkäävät että he muuten joutuvat vankileirille muiden toisinajattelijoiden kanssa.
Jaa'a. Voihan toki joku tuollaisia "taitoja" intissä oppia, mutta eiköhän ne liity aika paljon siihen laitokseen. Varmasti toki jotain korrelaatiota voisi löytyä, ts. intissä sluibailevista varmaan suurempi osa sluibailee muutenkin enemmän kuin muut. Toisaalta eipä kaikkien kohdalla voi sanoa, että sluibailu liittyisi koko elämään (ts. jotkut jotka intissä välttelee hommia [tai hankkivat itselleen vapautuksen ilman syytä / ovat totaaleja] voivat olla siviilielämässään hyvinkin tuotteliaita yksilöitä)baikal kirjoitti:Jos tätä taas laajentaa, niin "periytyykö" tämä sluibaaminen myöhempään työelämään? Opitaanko jo 19-vuotiaana keinot, joilla nätisti väistetään työelämässä pahat paikat, tiukat sessiot jne? Otetaan saikkua, kun alkaa siltä tuntua. Veikkaan, että osa palveluksen tarkoituksella välttvävistä henkilöistä jatkaa hyväksi havaittua tapaa työelämässäkin, tavoilla tai toisilla.
Hande kirjoitti:Minä onnistuin Tukholmatisoitumaan jo vuosia ennen varusmiespalvelusta. Olin siis kehittänyt itselleni ,myönteisen asenteen maanpuolustusta ja puolustusvoimia kohtaan viimeistään yläasteiässä. Olisi mielenkiintoista kuulla tarkemmin millaisella mekanismilla tuo ennakoiva uhriutuminen tapahtuu?
Vasta tänä iltana olen ymmärtänyt, että olenkin uhri :a-rolleyes:
Hejsan kirjoitti:Mitä on Tukholmasyndroomi?
baikal kirjoitti:Mitähän pitäjän psykopatria sanoisi, kun varaisi ajan ja kertoisi ensiksi: "olen tukholmatisoitunut, valtio on alistanut minut ja rakastan alistajaani varauksetta"....saattaisi psykoammattilaisen hilse pölistä hetken aikaan ravakkaan tahtiin.
pstsika kirjoitti:roopeluhtala voisi esitellä itsensä tässä välissä. Minusta olisi vilpittömästi kiva tietää vähän taustoja, jotta pysyisin paremmin kärryillä.
Ja muutkin tuoreet keskustelijat toki!