Kansanäänestys Natosta on mahdoton

Jos huonosti käy niin kansakunta nimelta Suomi tekee itsemurhan sisäpoliittisista syistä. Siellä piikkilanka-aidan väärällä puolella on sitten myöhäistä tapella keskenämme kuka oli oikeassa. Kaytyn vm. 2015 ei tarvitse kuin yhden jätteenpottolaitoksen eikä viiden miljoonan raadon polttamisessa nokka kauan tuhise.

Pari vuotta toivottavasti nykyiset rakenteet kestää ja oma bail-out aktivoituu. Lapset on kotiutettu onnistuneesti arvostettuihin länsimaisiin yliopistoihin joiden kautta pääsee hyviinni duuneihin minne haluaa. Itse lähettelen sub-trooppissen auringon alta vittuiluviestejä ihmisille Venäjän miehittämään Suomeen, tosin uskon piuhojen silloin olevan poikki ja vastaanottajien tuhkaa.

Sitä saa mitä tilaa.
 
Jos huonosti käy niin kansakunta nimelta Suomi tekee itsemurhan sisäpoliittisista syistä. Siellä piikkilanka-aidan väärällä puolella on sitten myöhäistä tapella keskenämme kuka oli oikeassa. Kaytyn vm. 2015 ei tarvitse kuin yhden jätteenpottolaitoksen eikä viiden miljoonan raadon polttamisessa nokka kauan tuhise.

Pari vuotta toivottavasti nykyiset rakenteet kestää ja oma bail-out aktivoituu. Lapset on kotiutettu onnistuneesti arvostettuihin länsimaisiin yliopistoihin joiden kautta pääsee hyviinni duuneihin minne haluaa. Itse lähettelen sub-trooppissen auringon alta vittuiluviestejä ihmisille Venäjän miehittämään Suomeen, tosin uskon piuhojen silloin olevan poikki ja vastaanottajien tuhkaa.

Sitä saa mitä tilaa.
niin maanpetturuus on aina kovassa paikassa jonkun mielessä!
 
^ Pöljät on aina järjestäneet oman tapionsa etukäteen vaikka vaihtoehtoa olisi tarjottu moneen kertaan kultalautasella. Mieti tätä sitten siellä piikkilangan väärällä puolella.

Sitä saa mitä tilaa.
 
Suomalainen puolustuskeskustelu on aika hupaisaa, kun sitä katsoo "israelilaisten" aurinkolasien läpi.

Israelissa ei ole epäilystäkään maanpuolustukseen panostamisesta. Suomessa tuntuu olevan liikaa porukkaa joita "kukaan ei uhkaa", "ei saa ärsyttää", "USA on pahan valtakunta", "nyt ei ole ajankohtaista keskustella", "kriisin aikana ei voida tehdä päätöksiä" (milloinkas niitä sitten pitäisi tehdä?)...jne. Suoraan sanottuna poliitikkojen lisäksi tälläkin forumilla on niin suomettunutta sakkia, että se huvittaa. Se on turha tulla sitten vinkumaan apua ulkomailta, kun tulee se kovempi paikka...kun siihen ei edes henkisesti pystytä rauhan aikana.
 
Heitäs nyt tähän röllittelyyn jotain kättä pitempää välillä. :)
Mitä röllittelyä siinä mukamas on, että Kokoomus sai jenkeistä huomattavaa tukea viime vaalikampanjoidensa alla? Yhdysvaltain suurlähetystö olikin Viimevaalien Kokoomuksen suurin yksittäinen rahoittaja.
 
Mitä röllittelyä siinä mukamas on, että Kokoomus sai jenkeistä huomattavaa tukea viime vaalikampanjoidensa alla? Yhdysvaltain suurlähetystö olikin Viimevaalien Kokoomuksen suurin yksittäinen rahoittaja.

Varmasti pystyt laittamaan tuohon lähteen myös? (Tod. näk Verkkomedia..jos saan lyödä vetoa...) :D Suomessahan puoluerahoitus on julkista tietoa, jonka pystyy tarkistamaan.

Ei sinänsä että olisin kokoomuksen kannattaja vaikka saisivat rahaa Marsista. Niinistö nyt on kyllä täyspäinen mutta suurin osa kokoomuksen arvomaailmasta on hieman vierasta. :)
 
Mitä röllittelyä siinä mukamas on, että Kokoomus sai jenkeistä huomattavaa tukea viime vaalikampanjoidensa alla? Yhdysvaltain suurlähetystö olikin Viimevaalien Kokoomuksen suurin yksittäinen rahoittaja.
Ja lähde oli?
 
Varmasti pystyt laittamaan tuohon lähteen myös? (Tod. näk Verkkomedia..jos saan lyödä vetoa...) :D Suomessahan puoluerahoitus on julkista tietoa, jonka pystyy tarkistamaan.

Ei sinänsä että olisin kokoomuksen kannattaja vaikka saisivat rahaa Marsista. Niinistö nyt on kyllä täyspäinen mutta suurin osa kokoomuksen arvomaailmasta on hieman vierasta. :)

Kokoomuksen aiempi ja nykyinen arvomaailma ja niiden välinen ristiriita voivat olla hieman hämmentäviä asioita. Samaa voi kyllä sanoa samaan hengenvetoon myös useista muista puolueista. "Ei paha ole kenkään ihminen, vaan toinen heikompi toista" ?
 
Miksi en ole yllättynyt?
 
Pari vuotta toivottavasti nykyiset rakenteet kestää ja oma bail-out aktivoituu. Lapset on kotiutettu onnistuneesti arvostettuihin länsimaisiin yliopistoihin joiden kautta pääsee hyviinni duuneihin minne haluaa. Itse lähettelen sub-trooppissen auringon alta vittuiluviestejä ihmisille Venäjän miehittämään Suomeen, tosin uskon piuhojen silloin olevan poikki ja vastaanottajien tuhkaa.

Sitä saa mitä tilaa.

Samat suunnitelmat.

Mulla vanhin lapsi pääsee lukiosta ensi vuonna. Nuorimmaisemme ei vielä ole koulussa silloin. Vanhimman on siis tarkoitus aloittaa opiskelut ulkomailla syksyllä 2016. Itse olen jo hetken aikaa rakentanut uraa ja CV:tä siten että siirtyminen duuniin Suomen ulkopuolelle olisi mahd. helppoa. Tavoite on siis jättää armas kotimaa syksyn 2016 tai kevään 2017 aikana. Toivottavasti itänaapuri malttaa mielensä ainakin siihen asti.

Olen itse ehtinyt 70-luvun alussa syntyneenä nähdä YYA-ajan ja Kekkoslovakian meiningin enkä todellakaan halua lasteni joutuvan sitä kokemaan. Ja tosiaan, maanpetturiksikin saa toki haukkua jos haluaa, mutten koe olevani velvoitettu oman henkeni uhalla yrittämään pelastaa Suomen kansaa oman typeryytensä aiheuttamilta seurauksilta. Toisin kuin Suomen kansa, minä olen kannattanut paitsi sotilaallista liittoutumista, myös maanpuolustusresurssien tuntuvaa kasvattamista. Olen toki myös ottanut osaa kertausharjoituksiin ja reserviläistoimintaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ihmettelen suuresti miksi henkilöt jotka pitävät Suomea paskana maana ovat muka sitten niin huolestuneita siitä miten Suomelle käy? Kyllähän se on täysin selvää että suurin osa suomalaisista pitää nykymenosta, joten tuntuu aika hölmöltä itkeä netissä siitä miten tyhmää täällä kansa on, aidan toisella puolella ruoho on vihreämpää.
 
Ihmettelen suuresti miksi henkilöt jotka pitävät Suomea paskana maana ovat muka sitten niin huolestuneita siitä miten Suomelle käy? Kyllähän se on täysin selvää että suurin osa suomalaisista pitää nykymenosta, joten tuntuu aika hölmöltä itkeä netissä siitä miten tyhmää täällä kansa on, aidan toisella puolella ruoho on vihreämpää.

Kyllähän monella maastamuuttajalla on kaikenlaisia siteitä kotimaahansa, ja vaikka itse olenkin lähdössä niin todennäköisesti suurin osa sukulaisistani ja ystävistäni ei ole lähdössä. Vanhempani saattavat eläkepäivillään lähteä kyllä Espanjaan, viettivät siellä muutaman kuukauden vuokra-asunnossa syksyllä ja ovat katselleet asuntoja sieltä sen jälkeen.

Mutta tosiaan, en mä Suomea suremaan jää kunhan täältä vain pääsisin tarpeeksi ajoissa lähtemään. Tuttuja kyllä. Olen kyllä miettinyt sitäkin että miten näin Suomen ja EU:n kansalaisena EU-passille käy jos Venäjä valloittaa Suomen ja Suomi lakkaa olemasta itsenäisenä valtiona? Nythän voin koska tahansa mennä mihin tahansa EU-maahan toihin jos vaan työpaikka löytyy sieltä...
 
Mutta tosiaan, en mä Suomea suremaan jää kunhan täältä vain pääsisin tarpeeksi ajoissa lähtemään.

Miksi sitten edes olet foorumilla jos sinua ei kiinnosta sen paremmin maa kuin sen puolustuskaan? Jos haluat karistaa kotimaan tomut kantapäistäsi niin siitä vaan, hasta la vista. Turhaa sitä kai täällä on enää siinä vaiheessa notkua.
 
Vaalienalushöttöä. Nato-jäsenyys on sen luokan ratkaisu, että siinä kyllä ryhmät johtajineen "valmentavat" yksittäiset edustajat ruotuun. Armotta. Näin se toimii.
En olisi niin varma. Pahimmillaankin voivat vain erottaa puolueesta mikä ei välttämättä ole pelottavampaa kuin Itä-Ukrainan kohtalon jakaminen.
 
Miksi sitten edes olet foorumilla jos sinua ei kiinnosta sen paremmin maa kuin sen puolustuskaan? Jos haluat karistaa kotimaan tomut kantapäistäsi niin siitä vaan, hasta la vista. Turhaa sitä kai täällä on enää siinä vaiheessa notkua.

Miksi en olisi? En mä mihinkään NATO-keskusteluihin juuri ole viimeaikoina osallistunut (sen turhuuden takia) mutta ainahan mm. aseteknillinen keskustelu on kiinnostavaa. Maasta riippumatta.
 
Samat suunnitelmat.

Mulla vanhin lapsi pääsee lukiosta ensi vuonna. Nuorimmaisemme ei vielä ole koulussa silloin. Vanhimman on siis tarkoitus aloittaa opiskelut ulkomailla syksyllä 2016. Itse olen jo hetken aikaa rakentanut uraa ja CV:tä siten että siirtyminen duuniin Suomen ulkopuolelle olisi mahd. helppoa. Tavoite on siis jättää armas kotimaa syksyn 2016 tai kevään 2017 aikana. Toivottavasti itänaapuri malttaa mielensä ainakin siihen asti.

Olen itse ehtinyt 70-luvun alussa syntyneenä nähdä YYA-ajan ja Kekkoslovakian meiningin enkä todellakaan halua lasteni joutuvan sitä kokemaan. Ja tosiaan, maanpetturiksikin saa toki haukkua jos haluaa, mutten koe olevani velvoitettu oman henkeni uhalla yrittämään pelastaa Suomen kansaa oman typeryytensä aiheuttamilta seurauksilta. Toisin kuin Suomen kansa, minä olen kannattanut paitsi sotilaallista liittoutumista, myös maanpuolustusresurssien tuntuvaa kasvattamista. Olen toki myös ottanut osaa kertausharjoituksiin ja reserviläistoimintaan.

Toivon että muutat NATO-maahan. Toivon että saat pitkän, onnellisen, tuottoisan ja vauraan elämän siellä. Jokainen NATO-maahan muuttava ihminen on pieni vastalause ja piikki Venäjän perseeseen. Mikään ei tee minua onnellisemmaksi kuin kuulla hyvien ja elinvoimaisten ihmisten muuttavan pois täältä vastalauseena kaikelle menneelle idioottimaisuudelle ja nöyristelylle. "Suomettunut" on ruma sana. Venäläistynyt on kuvaavampi.

Ihmettelen suuresti miksi henkilöt jotka pitävät Suomea paskana maana ovat muka sitten niin huolestuneita siitä miten Suomelle käy? Kyllähän se on täysin selvää että suurin osa suomalaisista pitää nykymenosta, joten tuntuu aika hölmöltä itkeä netissä siitä miten tyhmää täällä kansa on, aidan toisella puolella ruoho on vihreämpää.

Kyllä sitä paskaakin äitiä tai isää voi rakastaa, samoin kuin idioottimaista kotimaata. Asiat eivät ole niin mustavalkoisia tai yksiselitteisiä. Ei kukaan lopeta lemmikkiään tai jätä kotiaan reippain mielin. Suomi ei ole paska maa. Suomen saapas on paskaan astunut mutta puolet kansasta on sitä mieltä että on parasta antaa paskan vain kuivua pois ja kestää hajut siihen asti, mikä on saatanan tyhmää kun huuhteluvettä on kaikkialla, kuten on myös märkää sammalta tai lunta johon pyyhkiä saapas puhtaaksi. Samaan aikaan jossain on joku säätänyt lain että ulosteeseen peittynyttä saapasta ei saa pyykiä sammaleeseen ennen kuin toimenpiteen aiheuttamat typpipäästöt maaperään on tutkittu.

-----------------

Itselleni on ihan sama miten tässä käy. Olen liian epävakaa ennustamaan omaa käytöstäni. Ehkäpä poistun maasta maltillisesti ja perustan kasvihuoneviljelmän Kanadaan tai Alankomaihin ja elän loput päivistäni farmarina. Ehkäpä kerään luuni ja kuolen taisteluissa. Ehkäpä näen Suomen antautuvan Venäjälle, ehkäpä alan sabotoimaan infrastruktuuria tai hiivin rajan yli murhaamaan siviilejä ja aiheuttamaan terroria, jättäen jälkeeni kuvia tuhotusta Suomesta ja venäläisten tappamista suomalaislapsista... ja kuolen matkalla, mahdollisesti ennen kuin pääsen alkuunkaan. Ehkäpä teen tappolistan seuraavien vaalien poliitikoista, jotka vastustavat NATO-jäsenyyttä, ja alan syömään heitä suupaloiksi sitten kun rautaa on rajan takana odottamassa, tai hyökkäyksen alettua, tai antautumisen jälkeen, mahdollisesti ottaen harrastuksekseni heidän murhaamisen jälkikäteen yksi kerrallaan, pakenivat he Suomesta mihin maailman kolkkaan tahansa. Ehkäpä sotaa ei tulekaan ja kaikki viha ja valmistelu osoittautuu tarpeettomaksi. Mikään valmistautuminen ei tietenkään ole tarpeetonta, koska tulevaisuutta ei voi ennustaa. Monipuolinen valmistautuminen on hyve. Tärkeintä on antaa kansalle ideoita.
 
Ja parhaimpana esimerkkinä on tietysti tilanne jatkosotaan lähdettäessä. Eipä silloin kovin laajalla joukolla asiaa valmisteltu. Analogioita nykyiseen tilanteeseen löytyy aika lailla. Kyllähän kansa saadaan kääntämään kelkkaansa kun sen mielipidettä muokataan mediakeskityksien kautta yhä uudestaan ja uudestaan. Hauki on kala. Hauki on kala jne.

Varmaankin luontevin aika mennä NATO:on on kun toivottavasti tämä taistelun huuto lakkaa Ukrainassa ja pöly laskeutuu. Kansan mielipidettä saadaan hilattua hitaasti mutta varmasti ja vetoapua meille antaa Ruotsi joka on jo asiassa reippaasti edellä. Siellä ei tarvi edes valehdella, että puolustus kestää vain pari viikkoa. Suomessa kansalle täytyy aktiivisesti valehdella asiasta, ilmeisesti.

Ei tämä kovin kaunis ja kansan oma-aloitteiseen päättelykykyyn luottava prosessi tule olemaan, mutta on se nyt kuitenkin "demokraattisempi" kuin jatkosodan alla käyty vastaava. Kunhan ei puhuta liian paljon niistä yhteisistä arvoista - mm. kidutuksen, loputtoman vangitsemisen ilman länsimaiset standardit täyttävää oikeudenkäyntiä sekä avoimen salakuuntelun ja Orwellimaisen tarkkailun hyväksyvät järjestelmät eivät ole pohjoismaisen yhteiskuntajärjestelmän ihanne. Tehtiin niitä temppuja missä ilmansuunnassa tahansa.
Jatkosotaan ei vaan niin "lähdetty".

Suomi sai tietoa Saksan suunnitelmista, muttei koskaan luvannut osallistua hyökkäykseen. Suomi mobilisoi ja ryhmitti joukkonsa puolustusryhmitykseen ennen Saksan hyökkäystä. Neuvostoliitto hyökkäsi Suomeen sen jälkeen kun Saksa oli hyökännyt, voimassa olevien suunnitelmien mukaan, rintamakomentajien ylireagoinnin takia. Kun Kreml viimein pääsi kärryille, se kielsi hyökkäykset, mutta tämä oli jo myöhäistä, koska NL:n tosi isojen pommmituslentojen jälkeen Suomen valtiojohto oli jo todennut Suomen olevan sodassa.

Myytti Suomen hyökkäyssodasta tulee murtaa.

PS. Puna-Armeijan hyökkäyssuunnitelma oli 49 divisioonaa, kun talvisodassa hyökkäsivät 26 divisioonalla. Somi pystyi 13 divisioonaan ja muutamaan prikaatin+ pataljooniin. Molotov pyysi Hitleriltä lupaa marraskuussa 1940 "ratkaista Suomen kysymys lopullisesti". Hitler kielsi. Hitlerhän hyökkäsi Venäjälle 1941 sadalla divisioonalla.
 
Back
Top