Komissio kieltämässä itselataavat?

Kynnys uhata kansalaistottelemattomuudella esim. asekätkennällä omalla nimellä lienee useimmille hyvin korkea. Harrastaminen kun saattaisi jäädä pariksi vuodeksi...
Tämä on myös totta, laillisten aseiden omistaja ei nykyään voi hirveästi uhata erilaisilla toimenpiteillä jos asiat on menossa huonoon suuntaan. Voi äkkiä olla entinen laillisten aseiden omistaja. Toisaalta jos ne aseet on kaikki hukkuneet tai varastettu ja ei olekaan enää laillisten aseiden omistaja niin sitten ei enää kaikenlaiset säännökset koskekaan.. Täällä kun on mietitty sitä miksi valtiovalta on kurmoottamassa laillisten aseiden omistajia, niin sille on helppo selitys: meitä voi kurmoottaa ja me totellaan. Kokeilisivat samaa niiden laittomien aseiden käyttäjiin..
 
Ei kai nyt asekätkennästä vankilatuomiota tule, sakkoja korkeintaan. Ja sitäpaitsi jos niitä olisi kymmeniätuhansia tapauksia niin siinä ovat viranomaiset helisemässä, tuomioistuimetkin menevät vuosiksi tukkoon. Jokainen aseenomistaja ostamaa nyt niin paljon ammuksia kuin voivat/on varaa ja sen jälkeen "katoavat" aseet mystisesti.
 
Laittomat siirtolaiset ammuskelevat suurkaupungin keskustan paskaksi laittomilla aseilla ja ratkaisu on kieltää lailliset aseet.

Tätä pitäisi vastustaa paljon painavammin harrastajien taholta mutta kukaan ei uskalla, toivotaan parasta kun vähän myötäillään marxilaisia.

Uhatkaa asekätkennällä saatana, syyttäkää poliitikkoja munattomiksi maanpettureiksi, vaatikaa lakien purkua niin kauan kuin henki pihisee.
Ei tämä kuitenkaan niin paha ole. Puhdasta kiusantekoa ja rahastusta kyllä mutta edelleen voidaan elää sen kanssa että haulikkoon pitää luvittaa vaarallinen rynnäkköputki ja sitten normi haulikko menee samaan kategoriaan konekiväärin kanssa.

SA-sijoituksin muuten luultavasti irtoaa jos menette aluetoimistoon ja kerrotte että voitte toimia vaikka sääpallo-osaston kuskina tai sotkurakettina.
 
Ei kai nyt asekätkennästä vankilatuomiota tule, sakkoja korkeintaan.

Ei tulekaan linnaa... vielä. Kunhan liittovaltio ja EU-diktatuuri saadaan sementoitua, niin me aseenomistajat, siis erityisen vaaralliset kansalaiset, alamme kadota euro-gulageihin.

Ainoa todellinen toivo on, että joko väistämätön länsi-vs-islam- ottelu alkaa melko pian ja järki palaa Eurooppaan, tai EU saakin liittovaltion sijaan sementtisaappaat ja kuopataan jonnekin syvälle muiden ongelmajätteiden joukkoon.
 
Ei kai nyt asekätkennästä vankilatuomiota tule, sakkoja korkeintaan. Ja sitäpaitsi jos niitä olisi kymmeniätuhansia tapauksia niin siinä ovat viranomaiset helisemässä, tuomioistuimetkin menevät vuosiksi tukkoon.

Vaikea kuvitella että yhdessäkään porvaripuolueessa haluttaisiin tuollaista. Kymmeniä tuhansia tapauksia ja kuinka moni heistä olisi niin katkera EU:lle että äänestäisi seuraavissa vaaleissa protestiksi vaikka "putinia" tai "sadistia rasistia fasistia"?

Koska fakta on että Brysselistä tämä direktiivi on lähtöisin ja monet ongelmat ovat pahentuneet väärän politiikan vuoksi. Terrorismi, laiton maahantulo, EU:n ulkorajojen heikko valvonta ja juurisyynä eurooppalaisia yhteiskuntia rikkova monikulttuurisuuden politiikka (mistä se Eurooppaan tuli?)

Jos aletaan potkia niitä jotka noudattavat lakeja ja ovat suomalaisen yhteiskunnan tukipilareita niin siitä tulee yksi ongelma lisää. Ne ihmiset saattavat ajatella että heidät on petetty ja heitä ei tarvita. Uliskaa poliitikot sitten kun on taas lisää pintaa "informaatiovaikuttamiselle" ja jotkut "äänestävät väärin". Itse sitä aiheutatte.
 
Viimeksi muokattu:
Vaikea kuvitella että yhdessäkään porvaripuolueessa haluttaisiin tuollaista. Kymmeniä tuhansia tapauksia ja kuinka moni heistä olisi niin katkera EU:lle että äänestäisi seuraavissa vaaleissa protestiksi vaikka "putinia"?

Koska fakta on että Brysselistä tämä direktiivi on lähtöisin ja monet ongelmat ovat pahentuneet väärän politiikan vuoksi. Terrorismi, laiton maahantulo, EU:n ulkorajojen heikko valvonta ja juurisyynä eurooppalaisia yhteiskuntia rikkova monikulttuurisuuden politiikka.

Jos aletaan potkia niitä jotka noudattavat lakeja ja ovat suomalaisen yhteiskunnan tukipilareita niin siitä tulee yksi ongelma lisää. Ne ihmiset saattavat ajatella että heidät on petetty ja heitä ei tarvita.

Direktiivihän ei olisi vaatinut lainsäädäntöömme kuin(perustuslaimme vastaisen, mutta silti varsin siedettävän) vuoden kerhoon kuulumispakon TT3 + isot lippaat -yhdistelmälle. EU:sta saatiin, taas, kätevä syntipukki ja peruste kiertää lakiruuvia ihan kotimaisin voimin ja motiivein. "Nyt on pojat silleen että meidän täytyy tehdä näin, koska muuten Suomi haastetaan EU-tuomioistuimeen".
 
Brysselistä ongelman juurisyyt ovat lähtöisin ja olen varma että EU:sta saadaan tällä menolla paljon suurempi syntipukki kuin uskottekaan. Halutaanko sitä kokeilla?

Jos kotimaiset "voimat" tekevät myyräntyötään niin missäs on poliitikkojen vastuu? Kokoomuslainen sisäministerikin. On siis ihan ok että Bryssel ottaa tuosta osumaa?

Minä vielä ymmärtäisin jos sisäministerinä olisi vasemmistolainen kulttuurimarxisti jonka mielestä Bataclanin terroriteot, Nizzan tapahtumat ja Ruotsin persläpikaupunkien ongelmat ovat suomalaisten syytä ja että ainoa lääke on riisua suomalaiset aseista ja korvata se entistä pahemmalla monikulttuurisuudella. Mutta kun ministerinä on kokoomuslainen.

Ei ole isäntä ministeriössään? Voisiko sillä selittää myös vuoden 2015 kyvyttömyyttä rajavalvonnan kanssa?

Mykkänen voisi laittaa ensiksi maassa laittomasti oleskelevat ulos.

Keskittyisi olemassaoleviin ongelmiin eikä luomaan niitä lisää.
 
Viimeksi muokattu:
https://www.verkkouutiset.fi/kivaar...kkien-ja-raketinheittimien-kanssa-jarjetonta/
Kivääri samassa kategoriassa tykkien ja raketinheittimien kanssa – järjetöntä”
ILKKA AHTOKIVI | 14.06.2018 | 17:15

Kansanedustaja Olli Immonen (ps.) otti kyselytunnilla esiin uudet aselain tiukennukset.

Olli Immosen mukaan hallituksen esitys on huomattavasti tiukempi kuin mitä EU:n direktiivi vaatii.
– Tällä kertaa ongelma ei ole pelkkä EU. Hallitus on ajamassa Suomeen vielä tiukempaa aselainsäädäntöä, kuin mitä EU vaatii, hän huomautti.
Immonen totesi, ettei suomalaisia metsästäjiä, ampumaurheilijoita ja muita aseharrastajia voi rangaista siitä, että islamisti päättää tehdä terrori-iskun Euroopassa. Asedirektiivin uudistaminen sai lähtölaukauksensa aikanaan Pariisin terrori-iskusta.
– Näitä iskuja ei estetä kiusaamalla lainkuuliaisia suomalaisia, Immonen sanoi.
Hän totesi, että lukuisat asiantuntijajärjestöt ovat tyrmänneet hallituksen aselakiesityksen.
– Lakiesityksessä on muun muassa sellainen älyttömyys, jossa kivääri, johon on kiinnitetty yli 20 panoksen lipas tyhjänä, menee samaan kategoriaan tykkien ja raketinheittimien kanssa. Tämä on täysin järjetöntä, Immonen sivalsi.
Perussuomalaisten eduskuntaryhmä haluaa esitykseen lukuisia lievennyksiä ja toteuttaa vain direktiivin vaatiman minimin.
– Kai te nyt aiotte korjata nämä lakiesitykseen sisältyvät täysin kohtuuttomat tiukennukset, jotka kurittavat suomalaisia aseharrastajia, Immonen tiedusteli sisäministeri Kai Mykkäseltä (kok.).
Mykkänen lupasi, että lain yksityiskohtiin tehdään lähiviikkoina muokkauksia.
https://www.facebook.com/sharer.php...kkien-ja-raketinheittimien-kanssa-jarjetonta/
 
Onkohan kellään muistissa talvisodan edeltäviä vuosia missä pääasiallinen aseistus oli juuri suojeluskuntain kiväärejä jotka olivat yksityisessä omistuksessa? Kuinka paljon tälläinen "touhu" merkitsee yhteenkuuluvuuden ja joukkohengen kannalta missä harjoitellaan omilla kamoilla tietyn samanhenkisen joukon kanssa. Sanoisin ettei mitenkään vähäpätöinen seikka. Hyvin nivoutuu yhteen samanhenkinen kaveriporukka josta tosipaikan tullen sitten taisteluyksikkö joka luottaa toisiinsa. PV. ei tälläistä pysty tarjoamaan muutakun lyhyen varusmiespalveluksen osalta.
 
Eivät olleet yksityisomistuksessa. "Suojeluskuntakivääri" kertoo jo nimessä kuka niitä hallinnoi loppupelissä.

Suoraan sanottuna täällä on sakkia, jotka eivät tasan saa aselupaa edes airsoftin pyssyyn....
 
Yksityisessä omistuksessa oli kiväärejä, konepistooleja ja jopa tykkejä. Nämä olivat siis kansalaisten hallussa, se kuka niiden tosiasiallinen omistaja oli on lillukan varsia.
 
Kyl määkin turuus....
Juha Virtala Metsästäjät!
22. kesäkuu kello 19.39

Tämä on pitkä juttu, mutta lue se kuitenkin läpi. Se on tarina suomalaisesta virkamiestyöstä ja siitä mitä seuraa kun ostat aseen ja lataat siitä kuvan Facebookin suljettuun ryhmään.
Latasin toissapäivänä (20.6.) alla olevan päivityksen tähän ryhmään. Kerroin ostaneeni itselataavan metsästyskiväärin, joka oli myös hyväksytty aseentarkastuksessa poliisin toimesta. Päivitys sai runsaasti tykkäyksiä ja kommentteja ja kiitos niistä.
Tein kyseisen päivityksen tähän ryhmään, koska uudesta aselaista on ollut viime aikoina paljon erilaisia viestejä ja varsinkin huhuja liikkeellä. Joissain huhuissa on jopa epäilty että itselataavat kiväärit kielletään kokonaan.
Halusin tuoda julki oman tarinani ja kertoa että itselataavia metsästyskiväärejä on yhä mahdollista hankkia metsästysperusteisesti. Varsinkin kun oma aseeni nyt vielä sattui olemaan erittäin provosoivan näköinen. Palataan kuitenkin ajassa hieman taaksepäin.
Aseentarkastus suoritettiin Turun poliisiasemalla 20.6.2018. Jo heti kun kuljetuslaatikko avattiin, kuului vanhemman poliisin kommentti ”että tällaisen olet sitten hankkinut”. Kommentti tuli todella happaman oloisesti. Kerroin aseesta ja tietysti erityisesti aseen lipaskapasiteetista, sillä uuden asedirektiivin mukaan pitkät itselataavat aseet ja yli kymmenen patruunan lippaan yhdistelmät on lähtökohtaisesti kielletty. Kerroin että aseeni toimitetaan neljän patruunan lippaalla ja se on ainut lipas jota valmistaja kyseiseen aseeseen tarjoaa. Tämä siksi että hankintalupa oikeutti hankkimaan aseen johon sen valmistaja ei ole valmistanut yli 10 patruunan lippaita. Aseen lippaan rajoitin asentamalla puupalikan lippaan sisään niin, että sain lippaaseen asetettua vain kaksi patruunaa. Luvan toinen ehto oli, että aseennäytössä lipas on rajoitettava metsästyskäyttöön sopivaksi (maks. 3 patruunaa).
Minulta myös kysyttiin mitä sillä aion metsästää, missä ja jopa sitä että saako metsästysseurassani tuon näköisellä aseella metsästää. Kaikesta huolimatta 20.6.2018 ase todettiin lupaehtojen mukaiseksi. Minulle myös sanottiin ettei minkäänlaista sääntöjen kiertämistä suvaita. Ei kuulemma kannata kokeilla kepillä jäätä, sillä siellä ei ole edes heikkoa jäätä vaan pelkkä avanto.
Kotiin päästyäni tein alla olevan päivityksen, jossa kerroin hankkineeni aseen metsästysperusteisesti ja että aseen lipaskapasiteetti on 1+4.
Seuraavana päivänä (21.6.2018) klo 9.30 puhelimeni soi. Aseen edellisenä päivänä tarkastanut ja hyväksynyt poliisi ilmoitti minulle että olin ”avautunut netissä aseestani” ja se pitäisi nyt tuoda uudelleen näytettäväksi. Syyksi tähän uusintanäyttöön kerrottiin, että olin nettiin lataamassani päivityksessä kertonut aseen lipaskapasiteetiksi 1+4. Sovimme että tuon aseen vielä samana päivänä uudelleen näytettäväksi. Menin sovittuun aikaan paikalle ja minulle sanottiin heti että ”olet sitten mennyt avautumaan netissä aseestasi”. Minulle myös esitettiin kuvakaappaus alkuperäisestä päivityksestäni. Olin osannut odottaa sitä, joten olin ottanut kaikista kommenteistani myös itse kuvakaappaukset mukaan. ”Tuliko sinulle nyt hyvä olo kun sait avautua”, poliisi kysyi. Totesin ettei tullut, sillä halusin vain kertoa oman tarinani koska huhuja liikkuu asioista niin paljon. Kerroin että olen ennenkin osallistunut kyseisellä foorumilla aselakiin liittyvään keskusteluun. Poliisi vetosi kommentissa mainittuun, metsästyskäytössä liian suureen lipaskapasiteettiin. Tähän vastasin sen olevan rajoitettu samoin kuin edellisessä tarkastuksessa eli niin että sinne mahtuu vain kaksi patruunaa. Poliisi testasi lipasta ja sai sinne väkisin tungettua myös kolmannen. Kysyin että mikä ongelma se nyt on jos aseeni lippaaseen menee ilman rajoitusta neljä patruunaa. Browning ei oman USA:n kataloginsa mukaan valmista kuin vähintään neljän patruunan lippaalla olevia itselataavia aseita ja se on varmaan Suomen suosituin itselataavien kiväärien valmistaja. ”Se mitä Jenkeissä tehdään”, ei kuulemma liity tähän mitenkään”. Hyvä tietää tuokin, sillä tuon kommentin perusteella mikä tahansa itselataava ase menee metsästyskäytössä läpi lupaprosessin jos sen maahantuoja ei myy sitä Suomeen kuin maksimissaan 10 patruunan lippaalla.
Minulle tehtiin hyvin selväksi ettei tuollainen kirjoittelu sovi 33-vuotiaalle miehelle vaan kirjoitustyylini kuuluu lähinnä murrosikäisille. Minua myös yritettiin saada tunnustamaan, että olen valehdellut lupaprosessin aikana. Minua vähäteltiin ja järjenjuoksuni kyseenalaistettiin. Ammattiani kysyttiin ja sitä missä olen töissä. Tittelikseni ilmoitin tuotepäällikkö ja työnantajakseni erään suurehkon tavarataloketjun. Tämä aiheutti myös ihmettelyä siitä, että miten tuollainen mies on sinne palkattu? Kun kysyin eikö näistä aselupa-asioista saa keskustella, todettiin että tietysti saa. Uusintanäytön lopuksi todettiin, että saas nähdä mitä näistä nyt kirjoitetaan.
Koko käynnistä jäi minulle sellainen maku, että joko poliisit unohtivat tarkastaa ensimmäisessä tarkastuksessa lippaan rajoituksen tai sitten tämä käynti johtui pelkästään siitä närkästyksestä että sain AR-10 -pohjaisen aseen hankittua metsästysperusteisesti. Se että kerroin asiasta Facebookissa ei varsinaisesti parantanut asiaa. Minulle jäi myös sellainen käsitys, että minua painostettiin olemaan jatkossa hiljaa asiasta.
Henkisen ikäni ja järjenjuoksuni kyseenalaistaminen sekä yleinen vähättely eivät missään oloissa noudattaneet hyvää virkamiestapaa. Korostan että minulla ei ole mitään poliisia vastaan, vaan arvostan suuresti heidän tekemäänsä työtä. Toivoisin että poliisi käyttäytyisi sen arvostuksen mukaan (myös Turussa) ja arvostaisi sitä työtä jota me metsästäjät teemme myös heidän hyväkseen. Sen voin luvata, että en tule koskaan taipumaan minkäänlaisen painostuksen alla itsesensuuriin. Kiitos kun jaksoit lukea tarinani, toivottavasti se auttaa myös sinua.
Terveisin
Juha Virtala
21.6.2018
Tässä vielä lyhyt muistilista aselupaa hakevalle:
Pyydä itsellesi kopio aselupahakemuksesta (ota myös kaikista muista papereista kopiot tai valokuvat).
Tarkasta että hankittava ase on todella lupaehdon mukainen.
Älä missään olosuhteissa hermostu tai menetä malttiasi vaikka sinua provosoitaisiin.
Pidä kiinni lupaehdoista, aseen ulkonäköä ei ole määritelty aselaissa. Päätösten tulee perustua lakiin.
Älä missään nimessä anna periksi.
 
Mielenkiintoinen juttu. Ovatko tarkastuksen tehneet saaneet palautetta jostain ylempää kun kerran närkästyivät?
 
Viimeksi muokattu:
Tarina siitä, miten somesukupolven on pakko kaivaa nenäänsä niin kauan, että veri juoksee. Olisi pysynyt poissa Lättykirjasta aseineen.

Somesukupolvi ei tässä tapauksessa tehnyt mitään väärää. Ei siinä mitään pahaa ole että postaa aseistaan kuvia, mutta siinä että joku närkästyy sellaisesta on. Varsinkin jos kyseessä on virkamies jonka pitäisi tietää paremmin.
 
Back
Top