Ok, uskon sinua kyllä. Ase on tehoton ja vanhentunut.
Tämä tuntuu menevän tunteisiin näköjään? Tässä paistaa nyt kyseisen firman opetukset jotka on ilmeisimmin jyrkästi päähän lyötyjä. Minä tai sinä tuskin osaamme kuvitella millaisiin tilanteisiin tosipaikassa jouduttaisiin ja siinä ei aina ohjekirjat ja laki paina. Kannattaa muistaa että ylpeys käy lankeemuksen edellä.
Mistä lähtien omaa maataan hinnalla millä hyvänsä puolustava henkilö leimataan sikailevaksi lainrikkojaksi? Huomautan sinulle että mainitsemani opit on opetettu siinä samassa lafkassa joka kouluttaa sinut kuin reservinkin. Olen aikani tuote ja minulle nämä asiat on sanottu päin naamaa PV:n kouluttajien toimesta samalla kun asymmetrinen, hajautetun taistelun oppi kaadettiin kurkusta alas lukuisissa metsäharjoituksissa ryynätessä.
Sen sanon sinulle että en ole sika tai lainrikkoja mielestäni jos taistelisin kaikin keinoin maahan väkivaltaisesti tulevaa vihollista vastaan, kuten esi-isäni aikanaan. Jos toimisin väärin, jälkipolvet ja tuomio-istuimet tuomitkoon tai vapauttakoon minut sitten teoistani. En silti ampuisi viattomia, raiskaisi naisia tai teloittaisi sotavankeja mutta sen sanon että vastustaja saisi tuta nahoissaan sen jos tänne väkivalloin yrittää. Siinä en kaihtaisi keinoja enkä miinoja (jos käsky käy niin sellaisia osaan tehdä varmasti).
Eikä tarvitse olla huolissaan minusta, en todennäköisesti ole sinun tai PV:n riesana mahdollisessa sodassa koska olen VAP-mies. Paitsi jos anoisin siitä huolimatta palvelukseen.
Nykyään informaatioaikakaudella täällä pyörisi niin jumalaton määrä ulkomaisten TV-yhtiöiden / Uutiskanavien toimittajia ja freelance toimittajia (puhumattakaan vihollisen palkkalistoilla olevasta media/propaganda/infosota-porukasta) että pienimmätkin rikkomukset saadaan paisutettua todella isoiksi jopa maailmanlaajuisiksi uutisiksi joilla vastustaja pyrkii aktiivisesti muokkaamaan muun maailman mielipidettä.
Siinä vaiheessa ei hyvin mene, jos muuta maailmaa ei jaksa enään kiinnostaa mitä täällä tapahtuu kun molemmat osapuolet nähdään samanlaisina roistojoukkoina.