Äänestys Maanpuolustus.net puoluegallup 2015-15.12.2017

Jos eduskuntavaalit järjestettäisiin nyt, niin mitä puoluetta äänestäisit?

  • Suomen Keskusta

    Ääniä: 7 4.3%
  • Perussuomalaiset

    Ääniä: 62 38.3%
  • Kansallinen Kokoomus

    Ääniä: 45 27.8%
  • Suomen Sosialidemokraattinen Puolue

    Ääniä: 7 4.3%
  • Vihreä liitto

    Ääniä: 6 3.7%
  • Vasemmistoliitto

    Ääniä: 4 2.5%
  • Suomen ruotsalainen kansanpuolue

    Ääniä: 4 2.5%
  • Suomen Kristillisdemokraatit

    Ääniä: 5 3.1%
  • Joku muu puolue

    Ääniä: 22 13.6%

  • Äänestäjiä yhteensä
    162
  • Äänestys suljettu .
Status
Suljettu uusilta vastauksilta.
No, en minä sinua halua nostaa mitenkään esimerkiksi, mutta olet näemmä liittynyt tänne 21.11.2014 ja sen jälkeen naputellut 3600 viestiä. Se tekee keskimäärin 13,3 viestiä per päivä. Jos käyttää vaikkapa 5 minuuttia per viesti, niin se tekee 300 tuntia pelkkien viestien kirjoittamiseen. Ja varmaan ainakin toinen mokoma menee keskusteluketjujen seuraamiseen (eli siis yhteensä 600 tuntia). Ja tuo kaikki vain 9 kuukauden aikana. Se tekee siis vuositasolla 800 tuntia. 800 tuntia taitaa vastata suunnilleen jo puolikasta henkilötyövuotta (kun vähennetään lomat).

Voit nostaa minut esimerkiksi, muttet välttämättä siinä merkityksessä kuin ajattelit.

Olen tehnyt kaiken tuon ja lisäksi hitosti töitä, siis TULOKSIA, myös esimiehen/yrittäjän palautteen mukaan enkä vain oman arvion. Enkä edes viettänyt kustannuspaikalla enempää kuin n. 7,5h per päivä. Yleensä niinä päivinä jolloin saan poikkeuksellisen paljon aikaan, kirjoitan myös poikkeuksellisen paljon ja nopeasti viestejä tänne - mikä lie sähköjänis sitten olen. Sitten kun joskus jumittaa, niin ei tule tekstiä eikä ideoita töissä. Olen korvannut suunnattomat määrät mekaanista naputtelutyötä Excelin makroilla, niin itseltä kuin työkavereiltakin jotka voivat nyt keskittyä olennaiseen.

Kirjoittelu ja heteronormatiivisten minkkikuvien ihastelu auttaa ajatustoimintaa etenkin silloin kun pähkäilee jotakin uutta ideaa. Kumma kyllä, luulisi jälkimmäisessä veren pakkautuvan aivojen sijaan muualle.

Tietysti voin kusettaa ja olen joko työtön kalsarikännääjä taikka toimistolusmu joka ei tee mitään vaan esittää.
 
Voit nostaa minut esimerkiksi, muttet välttämättä siinä merkityksessä kuin ajattelit.

Olen tehnyt kaiken tuon ja lisäksi hitosti töitä, siis TULOKSIA, myös esimiehen/yrittäjän palautteen mukaan enkä vain oman arvion. Enkä edes viettänyt kustannuspaikalla enempää kuin n. 7,5h per päivä. Yleensä niinä päivinä jolloin saan poikkeuksellisen paljon aikaan, kirjoitan myös poikkeuksellisen paljon ja nopeasti viestejä tänne - mikä lie sähköjänis sitten olen. Sitten kun joskus jumittaa, niin ei tule tekstiä eikä ideoita töissä. Olen korvannut suunnattomat määrät mekaanista naputtelutyötä Excelin makroilla, niin itseltä kuin työkavereiltakin jotka voivat nyt keskittyä olennaiseen.

Kirjoittelu ja heteronormatiivisten minkkikuvien ihastelu auttaa ajatustoimintaa etenkin silloin kun pähkäilee jotakin uutta ideaa. Kumma kyllä, luulisi jälkimmäisessä veren pakkautuvan aivojen sijaan muualle.

Tietysti voin kusettaa ja olen joko työtön kalsarikännääjä taikka toimistolusmu joka ei tee mitään vaan esittää.

:) No ei sinun minulle tarvitse asiaa selittää, enhän minä mikään sinun esimiehesi ole (kai?). Hyvähän se on, että ihmisillä on harrastuksia ja sisältöä elämässään.
 
:) No ei sinun minulle tarvitse asiaa selittää, enhän minä mikään sinun esimiehesi ole (kai?). Hyvähän se on, että ihmisillä on harrastuksia ja sisältöä elämässään.

Harrastuksia? :D

baby-diaper-change.jpg
 
Bushmaster on IDF:n social media warrior! :D
 
Jaahas, taas tuli moneen kertaan bannattu altterilla kehiin. :)
 
Kyllä teikäläisen kaikki forumilla tunnistaa, tulit sitten millä altterilla tahansa.
 
Itse tuli äänestetty kokoomusta.
Ehdokas oli viisaan oloinen mies ja halusi panostaa puolustusvoimiin lisää ja oli myös selvästi miettinyt asiaa sekä seurasi aktiivisesti mm ukraina kriisiä.
Valitettavasti ei päässyt, ensinmäinen kerta ehdokkaana
 
Omasta mielestä PS:n vahvempi NATO- kannatus toisi enemmän ääniä tällä palstalla. Mutta valitettavasti PS:n kokonaiskannatusta NATOilu vähentää. Epäilen myös, että kokoomuksen selkeä NATO- myönteisyys tuo ääniä tässä gallupissa. PS on taasen poliisien suosima puolue (paljon poliisikansanedustajia).

Heitän hatusta ajatuksen, että NATO- myönteisyydellä PS olisi myös ammattisotilaiden suosikkipuolue.
 
Viimeksi muokattu:
Persujen osalta NATO on rationaalisesti ajateltuna neutraali kysymys koska NATO ei ole ajankohtainen vaikka nato-myönteiset poliitikot muodostaisivat hallituksesta 100%.
 
Heitän hatusta ajatuksen, että NATO- myönteisyydellä PS olisi myös ammattisotilaiden suosikkipuolue.

Melko laajalla otannalla uskallan sanoa että ei olisi. Nato-kannalla on varmasti jonkinlainen merkitys, mutta varsinaiset syyt tuolle ei-kannalle ovat muualla.
Monilla reserviläisillä ja siviileillä on tietyt stereotypiset olettamukset ammattisotilaista myös tuossa mielessä, mutta uskallan sanoa että ne ovat helposti vääriä. Moni saattaisi yllättyä aika kovasti jos kuuntelisi kärpäsenä katossa ammattisotilaiden keskusteluja päivänpolttavista asioista. Perussuomalaiset arvot näyttäytyvät minulle ja monelle muulle hyvin konservatiivisina. Sotilaista hyvin moni on melko liberaali monissa niistä kysymyksistä, joissa Persut ovat hyvin konservatiivisia. Kaveripiirissäni on kohtalainen määrä poliiseja . Siltä pohjalta väitänkin että monen poliisin ajatusmaailma on erilainen näissä kysymyksissä.
 
Viimeksi muokattu:
Kuten jo aikaisemmin kirjoitin, mäkin kävin tuollaisen itkupotkuraivari vaiheen läpi, mutta nyt ei enää harmita niin paljon. Kyllä se siitä.:D

Joo. On tämä tiedossa tämä ennakkovaroituksen tärkeys. Ja kyllä olen itsekin osallistunut sotaharjoitukseen, jossa testailtiin uuden tst-tavan toimintaa puolustuksessa yhdessä jv + tulenjohto + pioneerit vastaan mekano-vihollinen. Ja kas kummaa näytti olevan miinat edelleen sangen tärkeässä roolissa siinä joustavassa ja liikkuvassa puolustuksessakin. Ilman passiivisia jv-miinoja siis.
 
Viimeksi muokattu:
Tunnustaudun tällaiseksi stereotyyppiseksi vihreiden kannattajaksi.
  • kaupunkilainen
  • yliopistotutkinto
  • it-alan ammatti
Mutta sektori "jotain ihan muuta" ei osu tavanomaiseen käsitykseen
  • lihaa syövä
  • heteromies
  • avioliitossa
  • jälkikasvua
  • armeijan käynyt
 
Perussuomalaiset on liian uusi tulokas ja kokonaisuutena vielä vähän häröpallo, että siitä tulisi pienellä muutoksella ykkössuosikki. Juuri hallituksessa olo tasoittanee eniten kulmia ajan myötä.

Esim. talouspolitiikan näytöt ja ajatukset PS:ltä, missä pelaa?
Sosiaalipolitiikka muilta osin kuin rajat kiinni ja työpaikat täytettävä suomalaisilla työttömillä.

Kokoomus erottuu muista sillä, että siellä vaikuttaa olevan positiivinen usko tulevasta. Tai ainakin mahdollisuudesta vaikuttaa. Muut puolueet ovat niin kielto- ja synkkyyskeskeisiä, ettei ole ihme miksi se on pysynyt pinnalla jo kauan.
Viime vuosina suurin virhe on puolueilta on ollut nimetä itsensä esimerkiksi perussuomalaisten vastustajaksi.
Kokoomukselaiset mielestäni käyttäneet vähiten aikaa muiden ajatusten arvosteluun, jolloin on jäänyt enemmän aikaa omien esittelylle. Muiden arvostelukin on tavallaan ilmaista promootiota heille.
 
Viimeksi muokattu:
PS on taasen poliisien suosima puolue (paljon poliisikansanedustajia).
Myös senkin takia saattaa olla että poliisien duuni on kokolailla kansan parissa olemista eli omaavat hyvän näkemys-läpileikkauksen Suomen kansasta.
Työympäristö on Suomen sisäisiä asioita koskevaa ja siitä huolehtimista (puolustamista?)
EI sisällä kaupallisia arvoja ja tavoitteita kuten Kok., vaikka onhan poliiseissa kokkareitakin. Eikä tosiaan sisällä kansainvälisiä asioita kuin ehkä jollain määrällisesti pienellä osalla poliiseja. Palkakkaan ei ole sitä luokkaa että varakkaiksi pitäisi haukkua.
Kansan parissa, kansan asioita, kansan puolue Perussuomalaiset.

.
 
Melko laajalla otannalla uskallan sanoa että ei olisi. Nato-kannalla on varmasti jonkinlainen merkitys, mutta varsinaiset syyt tuolle ei-kannalle ovat muualla.
Monilla reserviläisillä ja siviileillä on tietyt stereotypiset olettamukset ammattisotilaista myös tuossa mielessä, mutta uskallan sanoa että ne ovat helposti vääriä. Moni saattaisi yllättyä aika kovasti jos kuuntelisi kärpäsenä katossa ammattisotilaiden keskusteluja päivänpolttavista asioista. Perussuomalaiset arvot näyttäytyvät minulle ja monelle muulle hyvin konservatiivisina. Sotilaista hyvin moni on melko liberaali monissa niistä kysymyksistä, joissa Persut ovat hyvin konservatiivisia. Kaveripiirissäni on kohtalainen määrä poliiseja . Siltä pohjalta väitänkin että monen poliisin ajatusmaailma on erilainen näissä kysymyksissä.

Jep. Ja tämä on tai olisi monelle varsin yllättävä asia. Sotilaat ovat pääsääntöisesti hyvinkin humaaneja, liberaaleja ja avoimia. Jopa vielä enemmän kuin poliisit. Kovat arvot luuraavat yhteiskunnassa hieman yllättäen muualla.
 
Status
Suljettu uusilta vastauksilta.
Back
Top