Merivoimien kehitysnäkymät

Katso oven paksuutta lasin kohdalla.

647_091417103007.jpg


Cadillac-Presidential-Limo-The-Beast-White-House-Down-replica-rear-door.jpg
 
GM:n First Limossa muka jopa 127mm (5 tuuman) ballistinen lasi. Aika tiukka ero jos QE:ssa 1,5 tuumaa.

Miten paljon maksaisi tehdä isot ikkunat Elibethiin samasta aineesta? Miten paljon se toisi lisää painoa ja miten paljon se auttaisi ohjushyökkäystä vastaan?
 

Merimiinoittaminen on keskeinen osa Merivoimien taistelua
Rannikkolaivasto 27.11.2019 14.31
UUTINEN
f689cbfe-e754-5679-fe0c-8ade9bc42bfb

Merimiinoittaminen on yksi meripuolustuksen tärkeimmistä tehtävistä. Se on olennainen osa alueellisen koskemattomuuden ja meriyhteyksien turvaamista.
Oikea-aikaisella merimiinoittamisella on hyökkäystä ennaltaehkäisevä vaikutus. Merimiinoittamista harjoitellaan kuluvalla viikolla myös Puolustusvoimien tämän vuoden pääsotaharjoituksessa Kaakko19.
Merimiina lasketaan mereen miinalaivalta.

- Merimiinoitustoiminnalla muokataan merellistä taistelutilaa puolustajan kannalta suotuisaksi rajoittamalla merialueiden käyttöä tai estämällä liikkuminen tietyillä merialueilla. Merimiinoittamisella voidaan luoda myös syvyyttä puolustukselle, sanoo Rannikkolaivaston komentaja, kommodori Jukka Anteroinen.
- Merimiinoitustoiminta vaikuttaa pitkäaikaisesti kaikkeen merenkäyttöön. Mereen laskettuina miinoilla on pitkäaikainen vaikutus ja niitä on vaikea torjua, kertoo Anteroinen.
Suuren vaikuttavuutensa vuoksi merimiinoituksen käyttö edellyttää keskitettyä johtamista. Merivoimissa johtovastuu on keskitetty Merivoimien komentajalle, joka päättää miinoitusoperaatioiden toimeenpanosta.
Rannikkolaivasto puolestaan vastaa merimiinoitteiden laskusta. Sillä on käytössään nykyaikaiset miinoittajat, joita ammattitaitoinen henkilöstö käyttää. Merivoimien miinakalusto on myös hyvin monipuolinen. Se koostuu perinteisistä kosketusmiinoista ja kehittyneistä herätepohjamiinoista.
Merimiinoitteiden lasku edellyttää saumatonta yhteistyötä Rannikkolaivaston ja sen yhteistoimintakumppaneiden kanssa miinoitusoperaation eri vaiheissa. Kyse on mittavasta logistisesta operaatiosta, jossa Puolustusvoimien logistiikkalaitos vastaa miinojen toimittamisesta varastoilta aluksille lastausta varten. Lastauksen suojaamiseen osallistuvat rannikkojoukot, mutta tarvittaessa myös Maavoimien joukkoja. Ilmavoimat kykenee suojaamaan miinanlaskua hävittäjin ja luomalla toiminta-alueelta ilmatilannekuvaa. Myös muut merelliset yhteistoimintaviranomaiset, kuten Rajavartiolaitos, täydentävät omalta osaltaan tilannekuvaa lastaamisen ja itse miinoitustoiminnan aikana.
 
Johdot jäi itseltä huomaamatta kun ihmettelin tuota kokonaisuudessan todella diy -henkistä työn jälkeä/viimeistelyä.
Tuohan on selkeästi "custom made for POTUS only" :)
 
Johdot jäi itseltä huomaamatta kun ihmettelin tuota kokonaisuudessan todella diy -henkistä työn jälkeä/viimeistelyä.

Myös etuovessa.

Olisiko vetonaru jolla tonnin painoisen oven saa kiinni takapenkiltä maaten?
 
Myös etuovessa.

Olisiko vetonaru jolla tonnin painoisen oven saa kiinni takapenkiltä maaten?
Tai sitten se Meksikolainen(laiton)sähkömies on jättänyt homman puolitiehen?

Miten tuollainen pyykkinaru toimii penkiltäkäsin jos se roikkuu noin ja jää kynnyksen väliin? Luulisi että noin raskas ovi toimisi varmuuden vuoksi vaikka paineilmalla ja sähköinen avustin on normikäytössä tukena.
 
Ymmärtääkseni pressan limo on tehty kestämään jopa singon kranaatin.

Olet ymmärtänyt väärin. Auton painosta löytyy sellaisia arvauksia kuin 14 000 ja 20 000 paunaa. Niin tai näin, on perin selvää, ettei ajoneuvolta voi odottaa singon kestävyyttä. Edes modernilta taistelupanssarivaunu ei kestä sitä kaikista sektoreista, ja nyt ajoneuvon paino on 10 tonnin luokkaa tai alle, ei lähelläkään 50 tonnia.
 
Noissa kuvissa on kaksi eri autoa, sisustan väritys eri. Tuossa kuvassa jossa piuhat roikkuu ei takaovessa ole lukkosalpaa (tai mikä oikea nimitys onkaan), olisiko kyseessä jonkun elokuvan feikkiauto?
Ei noi roikkuvat piuhat ja kotikutoisen näköiset verhoilut sovi presidentin ajoneuvoon.

Edit: Tuon kuva on nimetty: Cadillac-Presidential-Limo-The-Beast-White-House-Down-replica-rear-door
 
Tai sitten se Meksikolainen(laiton)sähkömies on jättänyt homman puolitiehen?

Miten tuollainen pyykkinaru toimii penkiltäkäsin jos se roikkuu noin ja jää kynnyksen väliin? Luulisi että noin raskas ovi toimisi varmuuden vuoksi vaikka paineilmalla ja sähköinen avustin on normikäytössä tukena.

Ettei vain olisi ukrainalaisten salamyhkämikrofoni...
 
Olet ymmärtänyt väärin. Auton painosta löytyy sellaisia arvauksia kuin 14 000 ja 20 000 paunaa. Niin tai näin, on perin selvää, ettei ajoneuvolta voi odottaa singon kestävyyttä. Edes modernilta taistelupanssarivaunu ei kestä sitä kaikista sektoreista, ja nyt ajoneuvon paino on 10 tonnin luokkaa tai alle, ei lähelläkään 50 tonnia.


Näetkö tuossa Rheinmetal-Borsigin 120 millin tykkiä vakaajineen, ammuksia siihen? Telastoa?

Ei sen tankin paino panssarista pelkästään koostu. Eikä painosta voi panssaroinnin tasoa määritellä suoraan. Jos voisi, niin 60 tonnin yhdistelmä olisi "suojaukseltaan" tankkiakin "parempi". ;)
 
Näetkö tuossa Rheinmetal-Borsigin 120 millin tykkiä vakaajineen, ammuksia siihen? Telastoa?

Ei sen tankin paino panssarista pelkästään koostu. Eikä painosta voi panssaroinnin tasoa määritellä suoraan. Jos voisi, niin 60 tonnin yhdistelmä olisi "suojaukseltaan" tankkiakin "parempi". ;)

Taistelupanssarivaunu on yleisesti ottaen niitä parhaiten suojattuja ajoneuvoja taistelukentällä ja lievästi sanottuna todennäköisemmin sinko-iskun kohteena kuin presidentin limusiini. Siltikään se ei kestä sinkoa, ainakaan mitään panssarinyrkkiä modernimpaa, kaikkialta. Eikä muuten kestä lähempänä limusiinia olevat pyöräajoneuvotkaan (RG-32, AMV jne.).
 
Melkosia jytkyjä nuo Sejong Suuri -luokan hävittäjät. Minähän en näistä ymmärrä mitään, niin kertokaahan te seitsemän meren amiraalit, että miten noita voisi utiliseerata? Keltaisella merellä kyllä voi kurittaa PRC:n rannikkoa, miksei myös Vladivostokia paikallisella itämerellä. Ja nyt kun on taas vaihteeksi suhteet vituillaan Japanin kanssa, niin voisihan noilla punapallomaata kiusata. Pohjois-Korean kalustoa silmällä pitäen ei nyt ihan noin kovaa kalustoa tarvita. Miksi tälläisiä megalomaanisia aluksia nälkäkurkien sijasta?
 
Melkosia jytkyjä nuo Sejong Suuri -luokan hävittäjät. Minähän en näistä ymmärrä mitään, niin kertokaahan te seitsemän meren amiraalit, että miten noita voisi utiliseerata? Keltaisella merellä kyllä voi kurittaa PRC:n rannikkoa, miksei myös Vladivostokia paikallisella itämerellä. Ja nyt kun on taas vaihteeksi suhteet vituillaan Japanin kanssa, niin voisihan noilla punapallomaata kiusata. Pohjois-Korean kalustoa silmällä pitäen ei nyt ihan noin kovaa kalustoa tarvita. Miksi tälläisiä megalomaanisia aluksia nälkäkurkien sijasta?
Halusivat kai BMD-kykyisen pinta-aluksen ja niillä ei juuri kilpailua ole. Ymmärrettävää kun niitä puikkoja lentelee vähänväliä maan ylitse ja välit on mitä on Kimin valtakuntaan.
 
Halusivat kai BMD-kykyisen pinta-aluksen ja niillä ei juuri kilpailua ole. Ymmärrettävää kun niitä puikkoja lentelee vähänväliä maan ylitse ja välit on mitä on Kimin valtakuntaan.
Niin joo. Mutta tämä näyttää olevan myöhempiin laivoihin tuleva kyky, ensimmäistä ei tälläistä löydy?
 
Back
Top