Kun aluksen suunnitteluperusteeksi otetaan KAIKKI mahdolliset lait ja säännöt, sekä asetetaan miehistön mukavuus taistelukyvyn edelle, käy juuri niäin. Järkyttävää. Ei pysty enää ymmärtämään. Tai, no kun katsoo sen maan nykyistä liittokansleria, niin en oikeastaan enää edes ihmettele.F125 on pulska, merikelvoton ja puolustuskyvytön sorsa jos joutuu sotaan Kiinaa tai vastaavaa vastaan. Tai edes Venäjää.
F126 joka on putkessa seuraava, painaakin sitten jo 10 500t suunnitelmien mukaan, ollen yhä sakujen mielestä fregatti... 166 metrinen jötkäle ja VLS kennoja? 16 kpl <- Samankokoisella Sejong the Great hävittäjällä koreassa on vertailun vuoksi 128 kpl kennoja.
Mutta ei tässä vielä kaikki!
F127 suunnitellaan 220m pitkää ja 12 000t+ painoista merihirviötä!!! Voimme vain kuvitella mikä sen lopputulema on saksalaisten viime vuosikymmenien näyttöjen perusteella. Tämä luultavasti luokitellaan korvetiksi.
Suomi koittaa sentään HIUKAN paremmin, vaikka hiukan samantapaista on haisteltavissa täälläkin julkisuudessa olleista artikkeleista päätellen.
Se 220 m pitkä ja 12 000+ tn painoinen alus on kyllä risteilijä... Tämä aluksien luokittelusekoilu, joka on poliittista perua, on suoraan sanottnuna naurettavaa. Ammattilaiset nauraa näille jutuille.