Merivoimien kehitysnäkymät

In an impressively long answer, the Swedish defence company explained that the system is “designed for very high stabilisation and fire control requirements”. This provide the system with “extremely good performance” when tracking and engaging airborne targets. However, it also notes that the system is set to receive new counter-missiles capabilities in the future, upgrades that will “commensurately increase” the system’s capacity for engaging incoming missiles.

Taattua Saabbia :D
 
Gabriel tulee myöhemmin. Ok. Mutta miten it-kyky paranee jatkossa jos vanhat sensorit ja Umkhontot säilytetään?
Ehkä Umkhonto Mk 3 päivitys tulee puikkoihin tai muu modaus? Onhan ohjukset jo 15 vuotta käyttöönotosta joten olisi ihan mahdollista että niitä päivitetään.

Tehoa voi saada uudemmasta tst-järjestelmästä pidemmälle viedyn automaation ja reaktionopeuden osalta. Ehkä 9LV osaa verkottua muihin järjestelmiin ja tuottaa laadukkaampaa tilannekuvaa myös.

Onhan noita paljon muitakin tekijöitä jotka nostavat kykyä kokonaisuudessa kuin pelkät tutkat ja ohjukset.
 
Mielenkiintoinen juttu.

Mikäköhän ase siihen tulee? Minigunin puolituumainen sisar GAU-19/A Trackfiressa voisi teoriassa olla köyhän miehen Phalanx. :uzi:

Voisi ehkä olla kevyehkö .50 Gatling kuten Dillonin uusi 503D https://dillonaero.com/product/m134d-503d/

Itse veikkaisin ennemmin 30mm M230LF-konetykkiä LW30 PROX-hersyillä varustettuna http://www.northropgrumman.com/Capabilities/MedCalAmmunition/Documents/LW30PROXFactSheet.pdf

Tai sitten jotain ihan muuta :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
Ennemmin varsinainen CIWS kuin mitään "melkein" versioita. Hyväksytään se että takakannelle ei tule tykkiä mielummin ja että kk:lla mennään. RWS:llä ei torjuta mitään METOa, ellei joskus tulevaisuudessa kun laserit kehittyvät korkeintaan.

Jos tyrmäkkää pintatorjuntatykkiä kompaktissa koossa halutaan, ottaisin tarkasteluun vaihtoehdoksi MLG 27-tykin. Se hakkaa tulinopeudessa ja kantamassa varmasti aneemiset M230-versiot.
http://www.navweaps.com/Weapons/WNGER_27mm-145_mlg27.php

Ja tuosta herra Korpraalista sanoisin että sellaisia aivopieruja siltä on kuultu RWS:n liittyen että en hirveästi noteeraa noita spekulaatioita.
 
Tässäkö syy sille miksi täällä jätettiin korvettien perse paljaaksi? Täällä ollaan kaukaa viisaita ja varrotaan laasereita.
 
Arms and Security 2019: Ukraine’s Yuzhnoye introduces new supersonic ASM development

1742557-main.jpg
  • Design bureau Yuzhnoye has detailed its progress on a new Ukrainian ASM called the Bliskavka
  • The missile is designed to exceed the performance of the Russian Kh-31 ASM
Will be slightly faster than the Russian missile's Mach 3.5 top speed and have a longer range.

Like the Kh-31, the Bliskavka will be built with three different seekers: an active homing seeker for the anti-ship role; an electro-optical seeker; and a passive, anti-radiation seeker for Suppression of Enemy Air Defenses missions.


https://www.janes.com/article/91824...oye-introduces-new-supersonic-asm-development
 
Oliko tämä jo jossain vitjassa?
Onnettomuustutkintakeskus kehottaa merivoimia arvioimaan riskit, joita liittyy sen pyrkimyksiin liikkua merellä huomaamattomasti. Kyse on Otkesin mukaan sekä merivoimien omien että ulkopuolisten alusten turvallisuudesta.
Suositus liittyy vaaratilanteeseen, joka sattui joulukuussa Porvoon Emäsalon länsipuolella. Finnpilot Pilotage Oy:n luotsivene oli jo törmäyskurssilla suoraan kohti merivoimien ohjusvenettä. Havaittuaan sen luotsiveneen kuljettaja onnistui tekemään jyrkän väistöliikkeen. Alukset sivuuttivat toisensa noin 40 metrin päästä.
Vaaratilanne sattui aamuyöllä. Sekä ohjus- että luotsiveneen henkilöstö teki siitä poikkeamailmoituksen, joka käsiteltiin kummankin organisaation sisällä. Vaaratilanteesta ei kuitenkaan tehty viranomaisilmoitusta.
Meriliikennekeskusten tilannekuva perustuu tutkatiedon lisäksi alusten lähettämään AIS-järjestelmän tietoihin. Tässä tapauksessa ohjusvene oli pudonnut tutkaseurannasta.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Merivoimien alukset eivät lähtökohtaisesti lähetä paikka- ja tunnistetietoa eli nns. AIS-signaalia (Automatic Identification System).
Ohjusveneellä ei Otkesin mukaan tunnistettu mahdollisuutta, että luotsivene ei ollut havainnut väyläalueella kulussa olevaa ohjusvenettä.
Otkes huomauttaa, että kattavan tilannekuvan merkitys korostuu vilkkaan liikenteen alueilla ja vilkkaiden liikennekausien aikana.
– Turvallisen merenkulun varmistamiseksi on tärkeää, että meriliikenteen ohjaus saa kaikissa tilanteissa riittävät tiedot myös alueella toimivista viranomaisaluksista, tähdentää Onnettomuustutkintakeskuksen johtaja, professori Veli-Pekka Nurmi.
Onnettomuustutkintakeskus suosittaa myös, että merivoimat ja Finnpilot Pilotage Oy sopivat Liikenne- ja viestintäviraston kanssa menettelyt vaaratilanteiden ilmoittamisesta merenkulun turvallisuuden kokonaisvaltaiseksi kehittämiseksi.
 
Viimeksi muokattu:
Oliko tämä jo jossain vitjassa?
Onnettomuustutkintakeskus kehottaa merivoimia arvioimaan riskit, joita liittyy sen pyrkimyksiin liikkua merellä huomaamattomasti. Kyse on Otkesin mukaan sekä merivoimien omien että ulkopuolisten alusten turvallisuudesta.
Suositus liittyy vaaratilanteeseen, joka sattui joulukuussa Porvoon Emäsalon länsipuolella. Finnpilot Pilotage Oy:n luotsivene oli jo törmäyskurssilla suoraan kohti merivoimien ohjusvenettä. Havaittuaan sen luotsiveneen kuljettaja onnistui tekemään jyrkän väistöliikkeen. Alukset sivuuttivat toisensa noin 40 metrin päästä.
Vaaratilanne sattui aamuyöllä. Sekä ohjus- että luotsiveneen henkilöstö teki siitä poikkeamailmoituksen, joka käsiteltiin kummankin organisaation sisällä. Vaaratilanteesta ei kuitenkaan tehty viranomaisilmoitusta.
Meriliikennekeskusten tilannekuva perustuu tutkatiedon lisäksi alusten lähettämään AIS-järjestelmän tietoihin. Tässä tapauksessa ohjusvene oli pudonnut tutkaseurannasta.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Merivoimien alukset eivät lähtökohtaisesti lähetä paikka- ja tunnistetietoa eli nns. AIS-signaalia (Automatic Identification System).
Ohjusveneellä ei Otkesin mukaan tunnistettu mahdollisuutta, että luotsivene ei ollut havainnut väyläalueella kulussa olevaa ohjusvenettä.
Otkes huomauttaa, että kattavan tilannekuvan merkitys korostuu vilkkaan liikenteen alueilla ja vilkkaiden liikennekausien aikana.
– Turvallisen merenkulun varmistamiseksi on tärkeää, että meriliikenteen ohjaus saa kaikissa tilanteissa riittävät tiedot myös alueella toimivista viranomaisaluksista, tähdentää Onnettomuustutkintakeskuksen johtaja, professori Veli-Pekka Nurmi.
Onnettomuustutkintakeskus suosittaa myös, että merivoimat ja Finnpilot Pilotage Oy sopivat Liikenne- ja viestintäviraston kanssa menettelyt vaaratilanteiden ilmoittamisesta merenkulun turvallisuuden kokonaisvaltaiseksi kehittämiseksi.
Olen ollut Inkoon lähellä veneilemässä päiväaikaan ja jokin Pansio-luokan lautta pääsi aika lailla yllättämään. Saaristossa tumma naamioväritys on todella tehokas ja tuolloin havaitsimme hitaasti liikkuneen miinalautan, kun olimme jo pullonheittoetäisyydellä lautasta.
 
Back
Top