Miehistön kuljetus

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja noska
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Keltaisella Drozd - ? APS
Punaisella uuden APS tutkat?

f2kQm9h.jpg


http://themess.net/forum/military-discussion/3011-russian-armed-forces?p=7142#post7142

Rehearsal29april15Moscow-30.jpg


http://themess.net/forum/military-discussion/3011-russian-armed-forces?p=9837#post9837
 
Viimeksi muokattu:

Keltaisella Afganit, kehitelty mitä ilmeisimmin Drozdin pohjalta.

Punaiset huputetut "laatikot" - yritin pikaisesti googlailla ja lopputulema on se etten ryhdy sanomaan mitään varmaa. Alkuun ajattelin, että kyseessä olisivat samat "laakito" jollaiset löytyvät Armatan ifv:n Afganitien takaa (linkki alla), mutta hiukan tarkemman googlailun perusteella kyse ei taida olla Armata ifv:n (tai yleisemmin) Armatan motorisoiduista (kääntyvistä) savukranaatin-/aps-heittimistä:

http://defence-blog.com/wp-content/uploads/2015/05/66806_416496_771047-700x387.jpg

vlad.
 
Lainataan itseä, mutta vastaus voi kiinnostaa @ctg :tä.

Keltaisella Afganit, kehitelty mitä ilmeisimmin Drozdin pohjalta.

Punaiset huputetut "laatikot" - yritin pikaisesti googlailla ja lopputulema on se etten ryhdy sanomaan mitään varmaa. Alkuun ajattelin, että kyseessä olisivat samat "laakito" jollaiset löytyvät Armatan ifv:n Afganitien takaa (linkki alla), mutta hiukan tarkemman googlailun perusteella kyse ei taida olla Armata ifv:n (tai yleisemmin) Armatan motorisoiduista (kääntyvistä) savukranaatin-/aps-heittimistä:

http://defence-blog.com/wp-content/uploads/2015/05/66806_416496_771047-700x387.jpg

vlad.

Löysin tänään valokuvan, jossa Kurganetz-25:den huputetut laatikot olivat paljastettuna mutta enpä sitten tullut tuolloin tallettaneeksi kyseistä kuvaa, sen sijaan Armata ifv:n (kuva alla) kylkiin sijoiteutut (punaisella värjätyt) laatikot ovat ilmeisesti osa vastaavaa järjestelmää ja tuolloin Kurganetz-25:den tapauksessa jokaiseen kulmaan sijoitetut laatikot olisivat osa ajoneuvon APS-järjestelmää ja suurella todennäköisyydellä tutkia/mittainlaitteita (РАЗ-3 eli RAZ-3 tjsp).

Armata.ifv.sivu..webp
Mikäli löydän kyseisen kuvan Kurganezt-25:stä uudelleen linkitän sen ketjuun.

vlad.
 
  • Tykkää
Reactions: ctg
2vYtD9m.jpg


Following painstaking development work, intensive testing by the country’s WTD technical centers, month after month of gruelling operation in conditions of extreme heat and cold abroad, and multiple field trials conducted by soldiers of the German Bundeswehr, the Puma infantry fighting vehicle project has passed another important milestone, announced yesterday Germany-based company Rheinmetall.
http://www.armyrecognition.com/may_...s_service_with_german_bundeswehr_0705151.html
 
Defence-Update on tuottanut Kurkanetsista ja Bumerangista artikkelin.

Kurganets-25 family of armored combat vehicles includes two members of a new family of medium- armored vehicles designed to replace the BMP-2 and MT-LB platforms in mechanized formations of the Russian army.Kurganets-25 family of armored combat vehicles includes two members of a new family of medium- armored vehicles designed to replace the BMP-2 and MT-LB platforms in mechanized formations of the Russian army.
http://defense-update.com/20150509_kurganets-25bmp-btr.html

The Boomerang 8×8 armored infantry fighting vehicle is the latest wheeled armored vehicle developed in Russia. Its design introduces significant changes from that of the BTR-60, 70 and 80, which have been in service since the early 1960s. VPK, the designer and manufacturer of the Russian wheeled combat vehicles, preferred to invest in the BTR-90, a more powerful, well-armed version of the successful BTR-60-70-80, of which +25,000 were produced over the past 50 years. But the Russian military wanted something else. VPK shelved the BTR-90, modified the BTR-80 into the BTR-82 as a temporary solution, and began to design a new 8×8 platform to address the Russian military needs reflected by the official requirement issued in 2011
http://defense-update.com/20150510_boomerang-2.html
 
Tämäkin uutinen todistaa, että Armatat ja Kurganetzit ovat vielä vuosien ja taas vuosien päässä jakovarustuksesta...

Ainakin Kurganetsin osalta on puhuttu ihan avoimesti että aikataulun mukainen sarjatuotanto alkaa vasta 2019-2020

Seuraava lainaus O. Bochkarevilta:

"BMP "Kurganets-25"

Serial production of the new generation BMP "Kurganets-25" is scheduled to begin in the 2019-2020 years, said O.Bochkarev.

"State contracts have already been signed with the Ministry of Defence of our manufacturers. The first part of the pilot batch of "Kurgan" will be presented at this year's Victory Parade on May 9 in Moscow; In addition, these machines have already been contracted for three years ahead. That is 2016 100 units of "Kurgan" will go to different regions for testing, testing, and then after completion mass production will begin in the 2019-2020 years. "- Said O.Bochkarev.
"

Kurganetz-25:den suhteen ei aiemminkaan ole esitetty muistini mukaan mitään yltiöpositiivisia tavoiteaikatauluja vaan projektin aikataulu on ollut maltillisempi vrt. Armata ja sen eri versiot, joita pitäisi olla tuhansia käytössä v. 2020 - tavoite joka tuskin tulee toteutumaan. Oma veikkaukseni Armata T-14:sta suhteen on se, että taistelupanssarivaunuja on käytössä korkeintaan joitain satoja, enkä usko, että ifv:n kohdalla tilanne on sen parempi tai apc:n. Armatan alustaan perustuvasta Koalitsiya-SV:stä en edes esitä mitään arvioita, koska toistaiseksi ei ole edes olemassa versiota, jossa Koalitsiya-SV olisi asennettuna Armatan alustalle. Toistaiseksi esitetyt Koalitsiya-SV:t on asennettu modatulle T-90 alustalle. Armata bmp-t:n kohdalla tilanne on verrattavissa Koalitsiya-SV:hen eli ei ole olemassa olevaa versiota siitä (tai tilanne on ilmeisesti tämä) ja sama pätee muihinkin Armatan alustoihin.

vlad.
 
Tietääkö kukaan luotettavia lukuja Ruotsin telakuorma-autoista?
Niitä kun saisi 500-1000 ostettua niin olisi hyvällä mallilla asiat.
 
Itseä kiinnostaa vain Ruotsin ja Norjan varastot. :D

BV206:n hankintamääriksi olen nähnyt mainittavan:

- Ruotsi 4500kpl
- Norja 2200kpl
- Suomi 180kpl ( alkuperäinen hankinta 80-luvulla )

Joku järkevä lähdekin näille oli mainittu. En tosin muista mikä se oli o_O
 
Mikä fetissi teillä on telakuorma-autoihin? Ovathan telakuorma-autot järkevä kulkupeli vähäisen tiestön alueilla, ja liki välttämättömyys Lapin lumessa, mutta samalla telakuorma-autot ovat myös käyttökuluiltaan huomattavasti "pyörällisiä" kuorma-autoja kalliimpia.

Ei kaikkia (alueellisia) joukkoja kannata yrittää siirtää PV:n omistamalle ajoneuvokalustolle, vaan kyllä pyörällisille ottoajoneuvoillekin on vielä paikkansa etenkin etelämmässä toimivien joukkojen käytössä. Norjallahan ei ole panssaroituja telakuorma-autoja, ja Ruotsillakin panssaroituja malleja on vain luokkaa alle 200 joten mitään "köyhän miehen panssarijoukkoja" ei kuitenkaan voida rakentaa.
 
Mikä fetissi teillä on telakuorma-autoihin? Ovathan telakuorma-autot järkevä kulkupeli vähäisen tiestön alueilla, ja liki välttämättömyys Lapin lumessa, mutta samalla telakuorma-autot ovat myös käyttökuluiltaan huomattavasti "pyörällisiä" kuorma-autoja kalliimpia.

Ei kaikkia (alueellisia) joukkoja kannata yrittää siirtää PV:n omistamalle ajoneuvokalustolle, vaan kyllä pyörällisille ottoajoneuvoillekin on vielä paikkansa etenkin etelämmässä toimivien joukkojen käytössä. Norjallahan ei ole panssaroituja telakuorma-autoja, ja Ruotsillakin panssaroituja malleja on vain luokkaa alle 200 joten mitään "köyhän miehen panssarijoukkoja" ei kuitenkaan voida rakentaa.


Käyttökustannukset on aika teoreettinen juttu jos ne istuu varastossa.
Tekan suoja tulee enemmän sen kyvystä liikkua tiestön ulkopuolella.
Tekoilla varustettu osasto on moninkertaisesti tehokkaampi ja joustavampi kuin pyörillä kulkeva, varsinkin uudessa taistelutavassa.
Mihin ne eivät sovi Suomessa?
 
Tekoilla on myös pirun hyvä kuljettaa sitä paljon puhuttua rautaa hankaliin paikkoihin esim ITKK painaa aivan saatanasti jos kantamaan joutuu.
Sekä antaa paljon valinnanvaraa reittisuunnitteluun, kun ei tarvi kärrypolkuja ainoastaan käyttää sekä havaittavuus vaikka UAV toimesta vaikeutuu selvästi. Mönkiät on yksi vaihtoehto mutta tarvitaan välillä vähän järeämpää kalustoa

Sekä nuo meidän metsätiet menee aika hurjaan kuntoon kun siellä mönkii raskaammalla kalustolla syksyllä sekä keväällä jolloin pyörällisillä vehkeillä liikkuminen vaikeutuu selvästi.

Edit: Mutta ei niitä jättimääriä tarvitse tilata lisää, pääasian voi hoittaa nelivetoisilla h-autoilla ym pyörillä kulkevilla mikä on varmasti kustannustehokkain ratkaisu. Huollon merkitys kuitenkin korostuu enemmän uudessa taistelutavassa ja kevyt lisämäärä noita varmasti helpottaisi huoltoa molempiin suuntiin
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top