Kalustolla on melko vähän kilometrejä, joten tuollaisessa 30 vuotis huollossa voi monesti riittää, että vaihdetaan vain moottorin tiivisteet ja kumiletkut. Laakereita, männänrenkaita, sylinteriputkia ja vaihteiston hammaspyöriä vaihdetaan jos on tarvis. Puhdistusta ja maalausta riittää aina. Johtosarjoja voidaan vaihtaa tarpeen mukaan (näissä vaunuissa ne on melko yksinkertaisia).
Itse näkisin, että kuljettajalle pitäisi saada hyvä valonvahvistin pimeäajoon ja peruutus kamera. Pakokaasut tulisi johtaa alaviistoon lämpöjäljen pienentämiseksi. "Maastouttamisjärjestelmät" eli kiinteät tai irralliset naamioverkot olisivat tarpeen. Suojasavut mielellään kaikkiin vaunuihin. Sisäpintoihin voisi asentaa sirpalesuojauksen. Kaikki em. modifikaatiot ovat verrattain halpoja.
Mielestäni niissä vaunuissa, jotka toimivat etulinjassa (esim. Leojen suojamiehistön kuljetus) olisi nykyaikainen RWS (Esim Protector tai Trackfire) perusteltu. Tässä puhutaan jo noin 200ke/vaunu hintaluokasta, mutta toisaalta 20 miljoonalla saa RWS:t sataan vaunuun. RWS vaatii agregaatin parikseen, että maastoa/leiriä voidaan valvoa 24h ilman ison dieselin kulutusta, melua ja lämpöjälkeä (agrekaatit ei maksa juuri mitään).
Samaa mieltä lähes kaikista muista päivitystarpeista paitsi uudesta rws-tornista. Muistatko kuvan kyseisestä kapistuksesta Dacian katolla? Ällin heikko panssarointi ei oikeuttaisi panostusta aseistuksen parantamiseen. Itsehän juuri moitit venäläisiä kun he yrittävät tehdä ällistä tst-ajoneuvoa. -Miksi syyllistyisimme samaan?